יבמ רכשה את Lighthouse הפועלת בעולם אבטחת זהות משתמשים ונתונים בענן

על פי הענק הכחול שילוב העסקים הקיימים של לייטהאוס יחד עם CrossIdeas ועם כלי ניהול הזהויות והרשאות הגישה של יבמ עצמה, יאפשר להציע חבילה שלמה של תוכנת אבטחה

כריס לאבג'וי, מנהלת אבטחת המידע של יבמ העולמית

יבמ (IBM) רכשה את לייטהאוס (Lighthouse Security Group) המספקת אבטחת זהות משתמשים ונתונים בענן. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר.

הפלטפורמה של לייטהאוס מגינה על זהויות המשתמשים והנתונים בסביבות IT מורכבות, בהן מאוחסנים חלקים גדולים יותר ויותר של המידע העסקי בסביבת ענן, שם הם משמשים לגישה ממכשירים ניידים. החברה הנרכשת היא חברה בת של שותפה עסקית ותיקה של יבמ, Lighthouse Computer Services.

הרכישה הנוכחית באה מעט לאחר השלמתה של עסקה קודמת, במסגרתה רכשה יבמ את CrossIdeas האיטלקית, המספקת תוכנת אבטחה ושליטה בגישת משתמשים ליישומים ולמידע במערכות הפועלות באתר המשתמש ובמערכות ענן כאחד.

על פי הענק הכחול, "שילוב העסקים הקיימים של לייטהאוס יחד עם CrossIdeas ועם כלי ניהול הזהויות והרשאות הגישה של יבמ עצמה, יאפשר להציע חבילה שלמה של תוכנת אבטחה ושירותים המאפשרים להגן על זהויות המשתמשים ולנהל אותן. אתגר השליטה על גישה לנתונים הולך והופך מורכב יותר בעולם הדיגיטלי שבו נאבקות חברות על מנת להגן על המידע החיוני להן, ובכלל זה זהויות עובדים ולקוחות, ככל שאלו מאוחסנות מעבר לתחומים המסורתיים של הארגון". על פי יבמ, "במקום לנהל נקודת גישה וכניסה בודדת למידע זה, חייב כיום העסק להיות מסוגל לאמת את זהות המשתמשים הניגשים למערכות הארגוניות, לנתונים ולרשתות – ולברר האם רשאים משתמשים אלה לגשת אל כל נתון ואל כל מערכת. רמת המורכבות גדולה עוד יותר, לנוכח השימוש הנרחב במכשירים ניידים מסוגים שונים, כנקודות קצה הניגשות למערכת המידע ולנתונים הארגוניים. בנסיבות אלו, הפך ניהול זהויות המשתמשים וניהול הגישה לנתונים לקו ההגנה הראשון בהתמודדות למניעת זליגת מידע".

לייטהאוס, הפועלת ברוד-איילנד, פיתחה פתרון ניהול זהויות שישולב בחבילת שירותי האבטחה המנוהלים של יבמ. "לקוחות יוכלו להפעיל ולהשתמש בשירות החדש מתוך סביבת ענן מאובטחת, תוך חיסכון בעלויות והאצת תהליכי ההקמה של סביבות IT – הן ברמת מרכז עיבוד הנתונים, הן בענן והן בסביבה בת כלאיים".

במהלך העשור, יבמ ביצעה יותר מתריסר רכישות בעולם האבטחה, וכיום היא מעסיק הבתחום זה יותר מ-6,000 חוקרים ומפתחים ב-25 מעבדות מתמחות סביב העולם, ובכלל זה בישראל.

לדברי כריס לאבג'וי, מנכ"לית שירותי האבטחה של יבמ "המודלים העסקיים משתנים במהירות, בשל העובדה שיותר ויותר עובדים בארגונים לא מגיעים למשרד. ההגנה על המידע ועל הגישה אליו שלא ממקום העבודה, אלא מרחוק ומהבית, הופכת להיות אתגר מרכזי בעולם האבטחה. הרכישה הנוכחית תעניק לנו יכולת לספק ניהול כולל של זהויות וגישה, המשלב תוכנות אבטחה, וטכנולוגיות ניתוח, עם שירותי אבטחה מנוהלים. בדרך זו נקל על ארגונים לנהל את המורכבות של התחום".

על פי נתוני גרטנר (Gartner), יבמ מדורגת שלישית בעולם ספקיות תוכנות אבטחה בעולם, לאחר סימנטק (Symantec) ומקאפי (Mcafee) מבית אינטל (Intel), עם מחזור הכנסות הצומח מדי שנה ב-20% אשר עמד על 1.4 מיליארד דולרים ב-2013. דו"ח נוסף, של IDC, ציין את ענקית התוכנה ברשימת המובילים בעולם שירותי אבטחה מנוהלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים