מתי כוכבי הקים חברת השקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים

Moonscape Ventures תשקיע בהיקף של 120 מיליון דולר ותתמקד בתחומי האינטרנט של הדברים, ערים חכמות, Big Data, טכנולוגיות, חדשות וניו-מדיה

מתי כוכבי, מנכ"ל ובעלים של AGT

איש העסקים מתי כוכבי הודיע על הקמת Moonscape Ventures – חברת השקעות חדשה בהיקף של 120 מיליון דולר, שתתמקד בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים שיש ברשותם מוצר או רעיון חדשניים.

החברה החדשה תצטרף לקבוצת החברות של כוכבי, שכוללת בין היתר את AGT, שפועלת בתחום האינטרנט של הדברים. על אף ש-Moonscape Ventures לא מגבילה את עצמה לתחומי השקעות ספציפיים, היא תתמקד באינטרנט של הדברים, ערים חכמות, Big Data, טכנולוגיות, חדשות וניו-מדיה. ההשקעה בסבב הראשון תנוע בין חצי מיליון לחמישה מיליון דולר.

בנוסף, הכריזה החברה החדשה על השקעה ראשונה, בהיקף של 3.1 מיליון דולר, ב-Social Studios – סטארט-אפ בתחום ייצור תכני וידיאו אוטומטיים שמבוססים על העדפות הצופה. החברה, שהוקמה ב-2013, פיתחה אלגוריתם שמזהה את העדפות הצפייה של הגולשים והמעגלים החברתיים שלהם, ומייצר תוכן וידיאו שמותאם להם אישית מתוך האתר. אתר החדשות Vocativ, בבעלותו של כוכבי, יהיה הראשון שיישם את היכולות של Social Studios.

מובילות הפעילות של Moonscape Ventures הן תמי מן ויונית סירקין. מן, יוצאת הקרנות פיטנגו ואוורגרין, היא בעלת ניסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק וההון סיכון. בתפקידה האחרון היא כיהנה כסגנית נשיא לקשרי לקוחות מטעם Hamilton Lane בישראל. סירקין שימשה כסגנית ראש המטה לפיתוח כלכלי במשרד ראש העיר ניו-יורק בתקופת כהונתו של מייקל בלומברג. היא פיתחה שם תוכניות לעידוד היזמות, וכן סייעה בהקמת קרן אנג'לים של העירייה ובעידוד וגידול ה-Silicon Alley.

לדברי כוכבי, "אנחנו מקימים את Moonscape Ventures כחלק ממחויבותנו ארוכת השנים להמשיך ולספק פתרונות מהפכניים בחזית הטכנולוגיה. המיזמים בהם תשקיע החברה החדשה ייהנו מניסיון רב שנים, רשת קשרים בינלאומית ענפה ושיתופי פעולה עם חברות גלובליות שנמנות על הקבוצה. ניסיון זה יסייע למיזמים בתחילת דרכם להפוך חזון למציאות ויאפשר לנו לייצר עוד טכנולוגיות פורצות דרך".

מן אמרה כי "רעיון טוב וכסף נחוצים כדי להפוך סטארט-אפ לחברה גלובלית מצליחה, אבל הם לא מספיקים. כדי להצליח דרוש צוות מנצח. Moonscape Ventures תסייע לחברות בהן היא תשקיע לבנות צוות מוביל. החברה נבנית על בסיס מסורת ארוכת שנים של חדשנות והצלחה. אנחנו רואים בהשקעת הבכורה שלנו ב-Social Studies את יריית הפתיחה לשורה של השקעות בטכנולוגיות בכל תחומי חיינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים