אמזון רכשה את הסטארט-אפ Twitch תמורת 970 מיליון דולר

הפלטפורמה של Twitch, שמאפשרת לצופים לשלוח הודעות לשחקנים וזה לזה במהלך משחק המשודר בזמן אמת, נחשבת לאחת הפלטפורמות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בזירת הווידיאו הדיגיטלי

עוד פרק בחזון של אמאזון. Twitch Interactive

אמזון (Amazon) רכשה את הסטארט-אפ Twitch Interactive, המפעיל רשת משחקים בטכנולוגיה של הזרמת וידיאו, תמורת סכום של כ-970 מיליון דולר. המהלך הינו חלק מהחזון שעליו הכריז מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, השואף להרחיב את תחומי הפעילות של החברה אל מעבר לליבה של הסחר האלקטרוני ולהפוך אותה ליעד אינטרנט מגוון.

העסקה, שעליה הצהירו שתי החברות אתמול (ב'), היא הגדולה בתולדות אמזון והיא אמורה לסייע לה להתחרות בגוגל (Google) ובאפל (Apple) בזירה הלוהטת של המשחקים המקוונים – שאחראים לכ-75% מכלל המכירות בחנויות האפליקציות למכשירים ניידים. השלמת העסקה צפויה במחצית השנייה של השנה.

"Twitch תעמיק את החדירה של אמזון לקהילת המשחקים ותסייע לה גם בתחומים של הווידיאו והפרסום", ציין בן שכטר, אנליסט ב-Macquarie Research. רק לשם המחשה, בחודש יולי האחרון צפו במשחקי החברה למעלה מ-55 מיליון מבקרים ייחודיים ובסך הכול עמד היקף הצפייה בתוכן של החברה על יותר מ-15 מיליארד דקות.

הפלטפורמה של Twitch, שמאפשרת לצופים לשלוח הודעות לשחקנים וזה לזה במהלך משחק המשודר בזמן אמת, נחשבת לאחת הפלטפורמות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בזירה של הווידיאו הדיגיטלי. יצוין כי גם היקפי ההשקעות של המפרסמים בווידיאו צומחים בקצב מהיר. על פי אחד המקורות, גם גוגל ניהלה בעבר מגעים על רכישת Twitch, שהוקמה לפני כשלוש שנים.

מנכ"ל Twitch, אמט שיר, ציין כי בחברת הסטארט-אפ פנו לאמזון מפני שהכיסים העמוקים של החברה הרוכשת והמומחיות שלה במכירת מודעות יאפשרו לחברה הנרכשת להשיג את היעדים האסטרטגיים שלה בקצב מהיר יותר.

בספטמבר האחרון גייסה Twitch מימון בהיקף של 20 מיליון דולר מחברת המשחקים Take-Two Interactive Software ומחברות ההשקעות Bessemer Venture Partners ו-Thrive Capital. משקיעים נוספים בחברה כוללים את Alsop Louie Partners ו-Draper Associates.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים