סקר: כ-60% מהישראלים יוותרו על שימוש במכשירים דיגיטליים בשבת

נתון מפתיע שעולה מן הסקר הוא שדווקא בקרב הצעירים בגילאים 18-34 כ-68% מעוניים לוותר על השימוש באופציות הדיגיטליות במהלך יום המנוחה

כל אישה ובת מכבות את הסמארטפון בשבת?! תמונה: BigStock

למרות שרובנו מחוברים לסמארטפונים ולטלפונים הסלולריים כמעט 24 שעות ביממה, נראה כי ישראלים רבים דווקא מביעים רצון להתנתק מהמכשירים הניידים והרשתות החברתיות בשבת.
לפי סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור ארגון שבת הישראלית עולה, כי כמעט 60% מהציבור הישראלי מעוניין בניתוק מהמכשירים והטכנולוגיה.

הסקר נועד לבחון עמדות שונות של הציבור הישראלי ביחס לשבת במרחב הציבורי והפרטי, ואחת השאלות בסקר עסקה ביוזמה של רנדי צוקרברג, אחותו של מייסד הרשת החברתית פייסבוק (Facebook), לציין את יום השבת כיום ללא טכנולוגיה, שבמסגרתו אנשים יוותרו על שימוש במכשירים הדיגיטליים שברשותם ויתחברו לעצמם ולסובבים אותם.

נתון מפתיע שעולה מן הסקר הוא שדווקא בקרב הצעירים בגילאים 18-34 כ-68% מעוניים לוותר על השימוש. בקרב גילאי 35-54 – 56.5% מעוניינים בניתוק, ובקרב גילאי 55 ויותר – 51.5%. ממצא מעניין נוסף הוא, שמבין אלה המעוניינים לוותר על הטכנולוגיה בשבת, כ-37.9% מגדירים את עצמם חילוניים.

עוד עולה מן הסקר, כי בקרב אלה שאינם מעוניינים לוותר – אחוז הגברים גבוה יותר מן הנשים – 38.2% גברים לעומת 33.9% נשים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסף

    מעוניים->מעוניינים הכותרת מטעה, 60% מעוניינים לוותר, לא יוותרו. כמו לשאול מעשנים כמה מעוניינים להיגמל ולפרסם ש-99% מהמעשנים יגמלו.

אירועים קרובים