תוצאות מאכזבות ליבמ: רשמה ירידה בהכנסות וברווחים ופספסה את תחזיות האנליסטים

החברה הציגה ירידה של 16.5% ברווח הנקי ושל 4% בהכנסות ● גם המנכ"לית, ג'יני רומטי, הודתה שהביצועים "מאכזבים"

אולי הוא יביא ליבמ את השינוי לטובה ברבעון הבא. ווטסון

בתחילה נדמה היה שהחדשות המעניינות היום (ב') מיבמ (IBM) הן מכירת עסקי השבבים ל-Globalfoundries והעובדה שיבמ תשלם על כך. אלא שלפני זמן קצר פרסם הענק הכחול חדשות בולטות לא פחות: התוצאות הכספיות שלו, שהראו ירידות בהכנסות וברווח ופספוס של תחזיות האנליסטים. הדברים לא מסמנים טובות מבחינת יבמ עד כדי כך שהמנכ"לית, ג'יני רומטי, הודתה שבחברה "מאוכזבים מהביצועים".

הרווח הנקי של יבמ ירד ברבעון השלישי של השנה ב-16.5% ל-3.46 מיליארד דולר, או 3.68 דולר למנייה, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד היא הרוויחה 4.14 מיליארד, או 3.77 דולר למנייה. האנליסטים צפו כי הרווח הנקי שלה למנייה יעמוד ברבעון על 4.3 דולר. היא פספסה את התחזיות גם בהכנסות, שהגיעו ל-22.4 מיליארד דולר בהשוואה לצפי של 23.45 מיליארד. מדובר בקיטון של 4% לעומת הרבעון השלישי של 2013.

רומטי אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו מאוכזבים מהביצועים שהצגנו. מדובר בתוצאה של שינויים בתעשייה ושל ההאטה בקניות על ידי הלקוחות, שאירעה בספטמבר".

יבמ הודיעה כי היא לא תעמוד ביעד שהציבה לעצמה עוד ב-2010 – להגיע לרווח נקי למנייה של יותר מ-20 דולר עד 2015. החברה מסרה כי בינואר הקרוב היא תפרסם תחזית חדשה.

מוקדם יותר הודיע הענק הכחול כי הוא מוכר את חטיבת השבבים שלו ל-Globalfounderies וכי ישלם על כך 1.5 מיליארד דולר. מדובר בחלק מהמהלך של החברה להיפטר מעסקי החומרה שלה לטובת תחומים כמחשוב קוגניטיבי, ענן ושרתים גדולים, בהם היא מעריכה שהיא יכולה להרוויח יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים