סטיב מילס, סגן נשיא יבמ: "אם תהיה דרישה, נציע את ווטסון ללקוחות פרטיים"

"הכול שאלה של עדיפויות וכרגע אנחנו מתמקדים בלספק את הבקשות של הארגונים, אבל בהחלט ייתכן שווטסון יינתן בעתיד כשירות אישי", אמר מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות בענק הכחול, בראיון לאנשים ומחשבים

29/10/2014 11:44
סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ביבמ

"בהחלט ייתכן שנציע בעתיד את ווטסון (Watson) גם ללקוחות פרטיים. הכול שאלה של עדיפויות וכרגע אנחנו מתמקדים בלספק את הבקשות והצרכים של הלקוחות המסחריים שלנו, אבל בהחלט ייתכן שווטסון יינתן בעתיד כשירות אישי", כך אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ביבמ (IBM), בראיון לאנשים ומחשבים.

הראיון התקיים במהלך כנס ענן המידע השנתי של הענק הכחול, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס. יחד עם מילס השתתפה בו איני צ'ו-סוא, סגנית הנשיא של יבמ לענייני Big Data.

לדברי מילס, "אין בעיה, מכשול או חסם בחומרה או בטכנולוגיה, אלא מדובר בניצול נכון יותר של המשאבים הקיימים. נכון להיום, הלקוחות מעדיפים להשתמש בווטסון דרך הענן שלנו ואנחנו מתמקדים בזה. אם בעתיד תהיה דרישה לווטסון בענן פרטי, לא תהיה לנו מניעה לספק לה מענה".

צ'ו-סוא אמרה כי "ווטסון פתוח לקלוט ולעבד גם מידע לא מאורגן, כגון תמונות, אודיו ומידע שמקורו באינטרנט של הדברים. לכן, השימושיות שלו עבור האיש הפשוט היא אין סופית והוא יכול לייעץ לו בתחומים שונים: בריאות, איפה כדאי ומתאים לך לעבוד ואפילו עם מי כדאי ומתאים לך להתחתן. שהרי הקונספט של ווטסון פשוט מאוד: ספק לו מידע אין סופי ובתוך זמן קצר תוכל לקבל תשובה על כל שאלה שמטרידה אותך".

איני צ'ו-סוא, סגנית נשיא לענייני Big Data ביבמ. צילום: טוויטר

איני צ'ו-סוא, סגנית נשיא לענייני Big Data ביבמ. צילום: טוויטר

מילס ציין כי "השגנו את המטרה עליה הכרזנו לפני שנה: להביא את היכולות של ווטסון מעבר לתחום המחקר והמגזר הרפואי. בכנס הנוכחי הצגנו יכולות שימוש בווטסון במגזר הפיננסי, בנקים וחברות ביטוח, בתעשייה ובמגזר הבטחוני".

לדבריו, "ווטסון מתוחכם מספיק כדי ללמוד מהסטיות שלו עצמו. הוא מתקן את עצמו תוך כדי נגינה".

הוא הציג את אחד החידושים האחרונים של ווטסון – היכולות שלו לעבוד בסביבה טבעית בספרדית ופורטוגזית. "השלב הבא יהיה סינית ויפנית ואחר כך שפות מערב אירופיות נוספות". עדיין לא ברור מתי מחשב העל של יבמ ילמד עברית.

האם יבמ בעצמה משתמשת בווטסון?

צ'ו-סוא: "יבמ מעדיפה בשלב זה את השוק המסחרי. מאחר שההשקעות שהושקעו בווטסון אדירות ומאחר שמדובר בעסקים, יש עדיפות לספק קודם כל פתרונות ללקוחות".

לא עדיף ליבמ לבחון את הכיוונים העסקיים והטכנולוגים שלה בעזרת ווטסון?

"אני מודה שהאמרה 'הסנדלר הולך יחף' נכונה במקרה זה. בחנו מה עדיף לחברה ומה אפשרי לעשות במשאבים הקיימים כיום, והעדפנו להתמקד בלקוחות ולא בשימוש פנימי בווטסון".

בהמשך הראיון עלה נושא ה-Big Data. צ'ו-סוא ציינה ש-"יש ליבמ סדרה של פתרונות לעולם הזה, כולל לנתונים שאינם מאורגנים, כמו וידיאו או אודיו. הפתרונות שלנו מסוגלים להתחבר לכל דטה בייס קיים, כולל SQL ,Hadoop, אורקל (Oracle) ואפילו Adabasa, לעתים בעזרת כלים של שותפים עסקיים שלנו".

מילס וצ'ו-סוא התייחסו בראיון גם לשיתוף הפעולה עם אפל (Apple), שיבמ הכריזה במהלך הכנס על העמקתו. יבמ מביאה אליו ניסיון וסט כלים בתחום ה-Big Data, כמו גם פתרונות תוכנה וחומרה ארגוניים, ואפל מביאה אליו את ה-"סקסיות" של ה-iPhone וה-iPad, הקלות בשימוש והתפוצה הגדולה שלהם. לדברי בכירי יבמ, "בכל ארגון יש מכשירי אפל, טאבלטים או טלפונים, ואין עובד שלא יודע להשתמש בלפחות אחד מהם. השילוב שלהם עם הנגישות שיבמ מספקת לתוכנות הארגוניות הופך את הטאבלט או הטלפון למכשיר עבודה מתוחכם ולא סתם מכשיר לקריאת מיילים וגלישה".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס בלאס וגאס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים