GT Advanced תובעת את אפל

יצרנית מסכי ספיר (Sapphire) לטלפונים ולטאבלטים, הגישה כתב תביעה כנגד ענקית הסמארטפונים בטענה שהאחרונה גרמה בטקטיקת המשא ומתן שלה לפשיטת רגל של יצרנית המסכים

אחרי קרוב לארבע שנים - הפרשה הגיעה לסיומה. איור: BigStock

חברת GT Advanced, יצרנית מסכי ספיר (Sapphire) לטלפונים ולטאבלטים, הגישה כתב תביעה כנגד אפל (Apple) בטענה שהאחרונה גרמה בטקטיקת המשא ומתן שלה לפשיטת רגל של יצרנית המסכים.

אחת ההערכות לקראת ההשקה של הטלפונים החדשים של אפל, ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus, הייתה שהחברה תשלב בהם מסכי ספיר שהוא חומר קשיח פי כמה מזכוכית ההגנה בה משתמשים רוב החברות, Gorilla Glass, והוא עמיד בפני שריטות ונפילות מגבהים קצרים. עם זאת, בסופו של דבר, כפי שכבר ידוע לאחר ההשקה, זה לא קרה בפועל.

עם זאת, לטענת GT Advanced אפל ניהלה איתה במשך תקופה ארוכה משא ומתן לרכישת החומר ממנו מייצרים את המסכים, או המסכים עצמם, אך בסופו של דבר השאירה אותה ללא חוזה והובילה לפשיטת הרגל שלה.

"לאחר משא ומתן שנמשך חודשים לגבי מחירים ותנאים, אפל החליטה ברגע האחרון לבצע שינוי מהותי בעסקה. במקום לרכוש כורי יצירת מסכים מ-GT Advanced, אפל הציגה במקום זאת הלוואה לחברה כדי שזו תרכוש כורים נוספים שישמשו ליצירת הספיר עבורה. כך היא העבירה את כל הסיכויים הכלכליים אלינו, תוך שהיא אינה מתחייבת לרכוש כורים וכן לא ספיר מוגמר מהחברה, ותוך שהיא מונעת מאתינו לעשות עסקים עם יצרנים אחרים בגין קנסות גדולים שהיא יכלה להטיל עלינו", טוען מנכ"ל GT Advanced, דניאל סקווילר.

"הניסיון לצייר אותנו כבריונים אינו נכון ופוגע באפל. לא הטעינו את GT Advanced כדי להיכנס למשא ומתן ולהסכמים. אובדן הערך של החברה עבור מחזיקי המניות בציבור לא נגרם בידי אפל, אבל בגלל אי היכולת של החברה לבצע את מה שנדרש בהסכמים", ענתה החברה מקופרטינו.
סכום התביעה לא נמסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים