קבוצת בזק: ההכנסות ירדו ב-7%; הרווח הנקי קטן ב-5%

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות בסך כ-2.5 מיליארד שקלים ורווח נקי של 428 מיליון ● הירידה בהכנסות – בעיקר בהשפעת מגזר הסלולר והירידה בדמי הקישוריות

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק

ההשפעה של הסביבה העסקית התחרותית בשוק התקשורת ניכרת על התוצאות העסקיות של בזק: מהדו"חות שפרסמה החברה עולה כי היא סגרה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידות בהכנסות וברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות כאחד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של בזק פחת ב-4.7% ל-428 מיליון וההכנסות קטנו ב-6.9% ל-2.23 מיליארד שקלים. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר ממגזר הסלולר ומהפעילות של בזק קווי, שהושפעה ברובה מהפחתת תעריפי קישורי הגומלין לרשתות הנייחות. הוצאות השכר ירדו ב-5.8% ל-437 מיליון שקלים, בעיקר מקיטון בתשלומים מבוססי מניות ומצעדים שננקטו בבזק קווי ובפלאפון.

ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו ב-7.6% ל-822 מיליון שקלים, בעיקר עקב ירידה בעלויות ציוד קצה וקישוריות. הרווח התפעולי פחת ב-6.9% ל-671 מיליון. ה-EBITDA (הרווח לפני מס ופחת) של קבוצת בזק ירדה ב-5% ועמד על 998 מיליון שקלים.

הירידה ברווח התפעולי וב- EBITDA נבעה משחיקה ברווחיות של פלאפון, כתוצאה מהמשך התחרות המוגברת בתחום הסלולר.

תזרים המזומנים הרבעוני של הקבוצה ירד ב-16.9% ל-950 מיליון שקלים, גם כאן עקב שחיקה ברווחיות של פלאפון. לעומת זאת, ההשקעות של הקבוצה עלו ב-0.6% ועמדו על 322 מיליון שקלים.

בזק לא שינתה את התחזיות שלה לעומת הרבעונים הראשון והשני. היא חוזה כי הרווח הנקי השנתי שלה לבעלי המניות צפוי לעמוד ב-2014 על שני מיליארד שקלים, ה-EBIDTA – על 4.5 מיליארד ותזרים המזומנים צפוי לעמוד על 2.5 מיליארד שקלים.

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת בזק, אמר כי "קצב גיוס הלקוחות בתחומי האינטרנט והטלוויזיה, ההתייצבות במצבת הטלפוניה הנייחת ובלימת הירידה במצבת הלקוחות בפלאפון ממחישים שההשקעות המסיביות של הקבוצה בתשתיות, בטכנולוגיה ובמוצרים מתקדמים נושאות פרי ומציבות את חברות הקבוצה כבחירה המועדפת של הצרכן הישראלי".

דודו מזרחי, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של בזק, ציין כי "הקבוצה ממשיכה להציג תוצאות עסקיות חזקות ועומדת במתווה להשגת היעדים הפיננסיים השאפתניים שהציבה לעצמה עבור 2014".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים