מאות ליוו למנוחות את אילן גרו ז"ל, שנפטר ממחלת ה-ALS

גרו ז"ל, לשעבר עובד ב-HP וב-EDS, הותיר אחריו אישה, גלית, ושלושה ילדים – עומר, רוני ונועם

אילן גרו ז"ל ואישתו. מתוך הפייסבוק שלו

מאות ליוו למנוחות ביום ו' האחרון את אילן גרו ז"ל, לשעבר עובד ב-EDS, שנפטר ממחלת ניוון השרירים ALS ביום ה'.

גרו נולד בסלובקיה ב-1965 וגדל באשקלון. הוא התגייס לצה"ל ב-1984 ושירת בממר"ם במשך שש שנים. גרו, שעסק בספורט – טניס, סקווש וסקי, עבד בכמה חברות היי-טק, ביניהן HP ו-EDS, שהייתה גם האחרונה שבהן. הוא עבד בה עד היוודע דבר מחלתו, ב-2005. בהיותו חולה במחלה פעל לקידום המודעות לה. כך, בשנת 2007 היה פעיל בעמותת ישראלס, הפועלת לחקר מחלת ניוון השרירים, ויזם ערב גאלה, במסגרתו גויסו 100 אלף דולר. את הערב הנחה בהתנדבות אהרון ברנע, איש חדשות ערוץ 2, והופיעו בו הזמרים אהוד בנאי, ארקדי דוכין, מיכה שטרית ואביתר בנאי, שתרמו את ההופעה למען חקר המחלה. גרו רתם את EDS, שבה עבד, ואת שותפיה העסקיים לתת חסות לאירוע.

באחד הפוסטים שכתב במהלך מחלתו, כתיבה שנעשתה בעזרת מצמוצי עיניים, ציין גרו:

"אז נשאלת השאלה למה אני? מה שונה אצלי? התשובה: כלום… זה יכול ליפול על כל אחד… כמו פטיש בראש".

בפוסט אחר כתב:

"קיבלתי את מהלומת הפטיש הראשונה. היא חזקה… אני חושב שאי אפשר לתאר למרות שניסיתי. ואז…מתקדמת המחלה בקצב ובמהירות שלה. ואז מגיע גזר דין מוות שני…אתה מתחיל להיחנק קשה לנשום…ועכשיו ההחלטה שלך… לחיות או למות! כמי שעבר את ההתלבטות זו התלבטות קשה מאוד". הוא סיים את הפוסט בכותבו "כל יום מתים בישראל 2 חולים מ-ALS. בעולם יש כמאה אלף איש שקיבלו גזר דין מוות. מסיים פוסט זה בתקווה כי במאה ה-21 תימצא תרופה למחלה זו.

אילן
נכתב במצמוץ עיניים".

נפרדים מסמל. המון רב בלוויתו של אילן גרו ז"ל ביום חמישי

נפרדים מסמל. המון רב בלוויתו של אילן גרו ז"ל ביום חמישי

יאיר פכט, לשעבר מנכ"ל EDS ישראל, אמר לאנשים ומחשבים כי "הכרתי את אילן שנים רבות והתאמצתי שהוא יבוא לעבוד עימנו. הבאתי את אילן לחברה כאיש מכירות בסוף שנות ה-90. הוא היה מאד אופטימי, תמיד לא היו לו בעיות, הכל היה בסדר. הוא היה איש עם חיוך תמידי על הפנים, גם כשהיה קשה. אילן היה איש מכירות מבריק עם קשרים עם כל החברות, הוא היה בקיא בענף ה-IT ובכל השוק, איש חביב על הבריות, סיפר בדיחות תמיד. עם היוודע דבר מחלתו, הוא המשיך לעבוד ככל שהדבר התאפשר". לדברי פכט, "במהלך המחלה אילן דאג לקיים מפגשים של חברים מהעבודה אצלו בבית, הוא דאג להיות בעניינים, ידע מה קורה, הוא עזר לאנשים וניסה למצוא עבודה לאנשים שלא הייתה להם עבודה. אילן היה איש מיוחד".

גיא נטף, חברו הטוב של אילן, עבד עימו ב-HP לפני שני עשורים. הוא סיפר לאנשים ומחשבים כי "לאחרונה ייסדנו אצלו בבית שיעור תורה פעם בשבוע, זה היה חלק מההתעניינות של אילן במשמעות החיים, הוא הגיע לתובנות מאד מרתקות. לאחר שחלה במחלה, החל להרצות בפורומים שונים, בהיי-טק ומחוצה לו. הוא נהג לפתוח את הרצאותיו כך: 'שלום קוראים לי אילן גרו, אני חולה ב-ALS, מי מכם חושב שהוא הולך למות?'. רק יד אחת או שתיים הייתה מורמת. 'אגלה לכם סוד', אמר אילן, 'אתם כולכם הולכים למות ורק אתם, בניגוד לי, אינכם יודעים מתי'. הסיבה לכך היא שאילן רצה לתת פתח למחשבה כי אם הם היו יודעים שהם הולכים למות – הם היו משנים את אורח חייהם ומשקיעים פחות בעבודה. אילן קיבל תובנה של נקודת מבט יהודית. בוודאי שהתורה אומרת שאדם צריך לעבוד – אבל לא להיות עבד נרצע לקריירה. בשנים האחרונות אילן עמל מאד לפתח את הצד הרוחני שלו, על פי ערכי היהדות ולהבין מהי באמת משמעות החיים ואיך מגיעים אליה".

לפני שנתיים, סיפר נטף, "אילן אמר לי משפט מטורף: 'דע לך, בשנות המחלה חייתי יותר מכל התקופה שבה הייתי סופרסטאר ומוצלח בחיים העסקיים. ולו בגלל העובדה שהתחלתי להשקיע בחיים שלי, במשפחה, באשתי, בילדיי –  ולא בקריירה שלי'".

לסיום אמר נטף כי "כחברו, אני יכול להעיד שעם כל הסבל שהוא סבל, וזה היה סבל גדול – הוא מת אדם שלם, שהספיק לפתח את האישיות שלו, לפתח את החיים שלו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריה דוד

    "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא " . איש יקר . תנצב"ה .

אירועים קרובים