והזוכים הם…
להלן נימוקי חבר השופטים שבחנו את יותר ממאה האתרים שהתמודדו בתחרות מצטייני האתרים השנתית - ובחרו בזוכים
חברות תעופה
הזוכה: אל על
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: ארקיע
נימוקי השופטים: "אתר אל על מנצח בקטגוריה חשובה זו. האתר מתוכנן בקפידה ונותן מענה לצרכים של לקוחות החברה. האתר מאפשר רישום וביצוע פעולות בצורה תכליתית ומקוונת. בנוסף, האתר מרכז היקפי מסחר מקוון גדולים במיוחד".
בנקאות מקוונת
הזוכה: בנק הפועלים
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: בנק לאומי
נימוקי השופטים: "גם השנה בנק הפועלים מנצח בקטגורית בנקאות מקוונת. אתר הפועלים ממשיך להתחדש ומתאים עצמו לסביבה הכלכלית. השנה השיקו בבנק הפועלים שירות ייחודי לניהול תקציב משפחה, שירות שזכה ליותר מ-100,000 מצטרפים. האתר מוביל בכמה מהשירותים הייחודיים בקטגוריה זו, וממשיך להגשים את הפוטנציאל העסקי הרב הגלום בתחום הבנקאות המקוונת. לאתר ממשק משתמש ידידותי ביותר, המאפשר ביצוע פעולות בצורה תכליתית. האתר ניחן בזמינות ובזמני תגובה מעולים".
שוק ההון בישראל
לאומי טרייד
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: בנק הפועלים
נימוקי השופטים: "גם השנה לאומי טרייד ממשיך להציג חדשנות עסקית וטכנולוגית, ייחודית בישראל. השנה בנק לאומי השיק מודול אג"ח משופר, תוך התאמה מירבית לצרכי הלקוחות. בנוסף, לאומי הפגין יכולת טכנולוגית מרשימה, והשיק שני מודולים למסחר בארה"ב ובאירופה – והכל בעברית. האתר פונה לקשת רחבה של משקיעים, מאפשר ביצוע מסחר בקליק, והוא בעל יתרונות ייחודיים נוספים".
אשראי
ישרכארט
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: ויזה כ.א.ל
נימוקי השופטים: "השנה חל מהפך בקטגוריית כרטיסי האשראי – אתר ישרכארט עשה קפיצת מדרגה מרשימה ועקף את מתחריו. האתר מאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות בצורה ידידותית ביותר. האתר מציג סטנדרט גבוה של זמינות ומהירות תגובה. האתר הציג יכולת מרשימה ביותר בהפקת עשרות אלפי כרטיסי אשראי בפרויקט משותף עם ארגון חבר".
תיירות ונופש
איסתא
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: דיזנהאוז
נימוקי השופטים: "תחום התיירות המקוונת נחשב תחרותי במיוחד. השנה איסתא הציגה פתרון מלא בתחום, תוך שהיא ממשיכה להציג חידושים, ומעניקה ללקוחותיה ערך מוסף בדמות מידע תיירותי נרחב וכלי לתכנון חופשה. זאת, תוך שיתוף הגולשים וקבלת חוות דעתם. בנוסף, האתר נהנה מממשק משתמש ידידותי במיוחד".
ממשל ורשויות
רכבת ישראל
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: אתר ממשל זמין
נימוקי השופטים: "רכבת ישראל מציגה אתר חדשני שנבנה בתבונה. האתר משלב כלים ויכולות טכנולוגיות מתקדמות, והוא בעל מימשק משתמש ידידותי. לאחרונה השיקה הרכבת שירות מתקדם לקבלת מידע בנושא תנועות הרכבות ב-SMS בשפה חופשית".
ספורט
ספורט 5
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: אתר ONE
נימוקי השופטים: "אתר ספורט 5 ממשיך לחדש ולהפתיע. נראה שהוא מקדים את מתחריו מבחינה טכנולוגית ומבחינת תכנים ויכולות. האתר עדכני ביותר, הממשק נוח ופשוט, והוא למעשה מהווה את הבחירה הראשונה של חובבי הספורט בישראל".
שירותי בריאות
שירותי בריאות כללית
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: מכבי שירותי בריאות
נימוקי השופטים: "למרות תחרות קשה מצד המתחרים, שירותי בריאות כללית מתמידים ברצף ההצלחות, וממשיכים לממש את חזון האינטרנט בתחום הבריאות. נראה שבכללית רותמים את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לטובת קהל לקוחותיהם. התוצאה הינה אתר בעל ממשק משתמש ידידותי, בעל זמינות מלאה וזמן תגובה מהיר. יש לו שירותים ייחודיים שאין למתחרים".
סלולר
סלקום
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: פלאפון
נימוקי השופטים: "אתר האינטרנט לניהול התוכן והחנויות שפיתחה ריל קומרס עבור סלקום הוא הטוב בתחומו. השנה התחרות בתחום הסלולר הייתה צמודה, אך העבודה וההשקעה הרבה של סלקום השנה משתלמת. סלקום מציגה אתר מנצח, הניחן באינטראקטיביות מרשימה, זמינות ופונקציונליות עשירות במיוחד".
השוואת מחירים
זאפ
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: אתר בזמן
נימוקי השופטים: "גם השנה זאפ משנה את פניו ומציג אתר חדשני ומעודכן, בעל מימשק משתמש נוח במיוחד. נדמה שזאפ הפך לסטנדרט של חיפוש מידע והשוואת מחירים לפני ביצוע קנייה באינטרנט או בחנות פיזית. בכך, האתר מסייע לצמיחת צרכנות נבונה יותר".
רשויות מקומיות
עיריית חולון
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: עיריית פתח תקווה
נימוקי השופטים: "השנה אתר עיריית חולון מנצח בקרב צמוד מול מיטב אתרי העיריות הגדולות. האתר מאפשר ביצוע פעולות רבות בצורה מקוונת, ובאופן פשוט וידידותי. עיריית חולון השקיעה רבות באתר אינטרנט חדשני ומתקדם לטובת תושבי העיר, אך לא שכחה גם את ילדי חולון והשיקה עבורם אתר ילדים ידידותי וייחודי".
תקשורת
בזק
נימוקי השופטים: "בזק העלתה השנה אתר חדש ומתקדם – עסקית וטכנולוגית. האתר ניחן בממשק משתמש נוח להפליא ומאפשר ניווט קל ומהיר. האתר מאפשר להצטרף לשירותי בזק אונליין".
משאבי אנוש והשמה HR
אתר Alljobs
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: Jobwhisper
נימוקי השופטים: "ההתמודדות בקטגוריה זו הייתה צמודה, האתר מציג יתרונות משמעותיים ומכריעים בקטגוריה. הוא בעל יכולות טכנולוגיות משופרות למיון ולהתאמה של מועמדים, וממשק משתמש פשוט ותכליתי. ניכר שהאתר ממלא תפקיד ייחודי, ומעניק ערך מוסף רב ללקוחותיו מחפשי העבודה".
ביטוח ופיננסים
אתר מגדל
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: ביטוח ישיר
נימוקי השופטים: "ניכר שמגדל השקיעו מחשבה רבה כיצד לפשט את עולם הביטוח המורכב לשפת אנוש, ולהציגו באתר אינטרנט של החברה. האתר מכיל כלים מגוונים וחשובים לשירות לקוחות החברה, בהם כלי תכנון וסימולטורים חשובים. בנוסף לאתר יש ממשק משתמש נוח וידידותי".
היכרויות
אתר look4love
מתמודדים נוספים בשלב הגמר בקטגוריה: JDate
נימוקי השופטים: "אתר זה ממחיש כיצד ניתן להקים אתר מכובד באמצעים מועטים: הוא פותח על ידי מייסדו במשך חודשים ספורים. האתר מציג ממשק משתמש נוח וידידותי, לצד פונקציונליות עשירה".
מסעדות
אתר REST
מתמודדים נוספים בשלב הגמר: 2eat
נימוקי השופטים: "אתר REST שודרג באחרונה, וכיום הוא מהווה את הבחירה הראשונה לחובבי המסעדות. האתר מציג יכולות טכנולוגיות משופרות לחיפוש ולמיון מסעדות. הוא בעל ממשק משתמש פשוט ותכליתי. בנוסף האתר מאפשר להזמין מקומות באופן מקוון במספר רב של מסעדות ואף מציע מסעדות אחרות על פי העדפות הגולש, אם המסעדה המבוקשת מלאה".
מה עם השוואה ודירוג של אתרי צימרים בארץ. הרשת מלאה באתרים עם מפרט על צימרים. מקווה שבשנה הבאה ידורגו גם אתרי הצימרים בארץ תודה רבה על העבודה הנפלאה שעשיתם בעברונו הגולשים.
האתר של רכבת ישראל, האתר הזוכה בקטגוריה ממשל ורשויות, נראה מעוות ועקום בדפדפני פיירפוקס ואופרה. האם שופטי התחרות צפו באתרים "הזוכים" בדפדפנים נוספים? האם בדקו את מידת הנגישות והשימושיות שלהם? אני בספק רב. התחרות הזאת מזכירה את תחרות "העסק הנבחר לשנת ****", שתעודתיה נתלו בפלאפליות ושווארמיות שנתגלו בהן מאוחר יותר ריכוזי חייידקים באלפי מונים מעל התקן. חשדהו ואל תכבדהו.