בוחני תוכנה: מנוע החיפוש של גוגל כולל הכי מעט באגים

בוחנים של חברת uTest גילו במנוע החיפוש הפופולרי 130 באגים, מתוך יותר מ-600 שנתגלו באופן כללי במנועי החיפוש שנבדקו ● המנוע בעל מספר הבאגים הרב ביותר הוא בינג - 321 ● גוגל אף נבחר למנוע החיפוש המועדף על ידי 90% מהבוחנים

מנוע החיפוש של גוגל (Google) כולל את מספר הבאגים הקטן ביותר, 130 – כך מצאו בוחני התוכנה של חברת uTest בבדיקה שנערכה במהלך שבוע בחודש אוגוסט. לעומת זאת, בבינג (Bing), המנוע של מיקרוסופט (Microsoft), מצאו הבודקים 321 באגים – המספר הגדול ביותר שנמצא במנועים שנבדקו.

בסך הכול, גילו הבוחנים במנועי החיפוש השונים למעלה מ-600 באגים. דובר uTest הסביר, כי זו מגדירה באג כטעות בתכנות, כאשר "הבוחנים מסווגים את הבאגים כטכניים, תפקודיים או גרפיים (בממשק המשתמש)". לדבריו, "טעות גרפית יכולה להיות קישור שמופיע בצבע לא נכון, לדוגמה. באג תפקודי יכול להופיע כהתנהגות בלתי צפויה – למשל העברה לדף אינטרנט לא נכון. באג טכני הוא בעיה חמורה שיכולה להוביל להתרסקות של הדפדפן".

90% מ-1,100 הבוחנים שהשתתפו בחרו בתום הבדיקה בגוגל כמנוע החיפוש הנבחר שלהם, לעומת רק 10% שבחרו בבינג. הוא הגיע למקום הראשון בכל הקטגוריות – התוצאות שהציג היו המדויקות והרלוונטיות ביותר, והן הוצגו בקצב המהיר ביותר. 71% מהבוחנים סבורים, כי הדיוק של התוצאות הוא הקריטריון החשוב ביותר בבחירה של מנוע חיפוש. 90% נתנו לגוגל את הציון "מעולה" בתחום זה. בינג, לעומת זאת, "כבש" את המקום האחרון גם בתחום זה, עם 42%. המנוע שנמצא במקום השני מבחינת התוצאות המדויקות הוא קפאין (Caffeine), מנוע חיפוש מהדור הבא של גוגל, עם 83%. שלישי הגיע המנוע של יאהו! (!Yahoo) עם 53%. למרות זאת, 30% ציינו, כי הדפדפן החדש של מיקרוסופט הפתיע אותם לטובה.

הקישורים הלא תקינים שנמצאו בבינג עלולים להצביע על עדכניות האינדקס שלו יותר מאשר על טיב הקוד של מנוע החיפוש. הבאגים שנמצאו אינם מעידים על בעיות אבטחה, אם כי עבריינים שפועלים ברשת יכולים לנצל את התופעה של קישורים לא תקינים כדי לבצע מתקפות.

לגבי יאהו!, שיבחו הבוחנים את חיפוש החדשות בזמן אמת ואת אפשרויות החיפוש הרבות. עם זאת, הם ציינו, כי הוא לוקה בחסר בכל הקשור לחיפוש מתקדם, ושהאינדקס שלו מכיל הרבה מידע לא עדכני. קפאין זכה לציונים גבוהים על המהירות, אך הבוחנים ציינו שיש בו העדר עקביות וקישורים לא תקינים – תופעות צפויות במנוע חיפוש ניסיוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים