אינטל הציגה סדרת מעבדי Atom חדשה

היא מחלקת את הסדרה מחדש ל-x5 ,x3 ו-x7, על פי רמות מחיר ורמות תפקודיות שונות של הטלפונים, הטאבלטים ומחשבי ה-2 ב-1

מחסור במעבדים. אינטל

אינטל (Intel) הציגה בתערוכת המובייל העולמית MWC 2015, שמתקיימת בימים אלה בברצלונה, את סדרת מעבדי ה-Atom שלה. היא מחלקת את הסדרה מחדש ל-x5 ,x3 ו-x7, על פי רמות מחיר ורמות תפקודיות שונות של הטלפונים, הטאבלטים ומחשבי ה-2 ב-1, אותם דוחפת החברה.

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הציג באירוע את מעבדי ה-Atom x3 החדשים. מדובר למעשה במעבדי ה-SoFIA אותם הציגה החברה כבר בסוף 2013. שבבים אלה, שבתחילת דרכם יוצרו ב-28 ננו-מטר, מגיעים בתצורה של שתיים וארבע ליבות, וכן תצורות שתומכות בתקשורת סלולרית בדורות השלישי והרביעי. מעבדי ה-x3 מיועדים לשימוש במכשירים זולים שיימכרו בעיקר במדינות מתפתחות, כולל כאלה עם תג מחיר שנמוך מ-50 דולר.

ה-x5 וה-x7 יהיו מעבדי האטום הראשונים שייוצרו בליטוגרפיית 14 ננו-מטר. מעבדים אלה, שאינטל כינתה אותם בעבר Cheery Trail, מיועדים לשווקים גבוהים בתחום הנייד, כשה-x7 מציע ביצועים גבוהים יותר. הם מצוידים בשבב LTE Advanced ומיועדים בעיקר לטאבלטים עם מסכי 8 עד 10 אינץ' ולמחשבי 2 ב-1 עם מסכים קטנים. לפי אינטל, נראה מכשירים חדשים המבוססים על סדרת מעבדי ה-Atom x שהציגה כבר במחצית הראשונה של השנה.

בנוסף הציגה החברה את המודם החדש שלה, שמציע תמיכה ב-LTE Advanced או LTE בקטגוריה 10. המודם, Intel XMM 7360, תומך בצימוד תלת ערוצי ובמהירויות הורדה של עד 450 מגה-ביט לשנייה. מודם זה אמור להיות משולב גם במחשבים אישיים.

שיתופי פעולה חדשים

מעבר למעבדים החדשים הציג קרזניץ' מספר שיתופי פעולה של אינטל. בין היתר, מדובר בשימוש בחבילות האבטחה של מק'אפי (McAfee), אותה רכשה אינטל לפני מספר שנים, בטלפונים של סמסונג (Samsung) ו-LG. הם כבר כלולים במכשירים שהוצגו בפעם הראשונה ב-MWC השנה, כמו ה-Galaxy S6 של סמסונג וה-Watch Urbane של LG.

קרזניץ' דיווח בנוסף על יוזמות משותפות עם אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), אריקסון (Ericsson) ו-וואווי (Huawei), שנועדו לתת מענה לשירותים חדשים בתחומי הטלקום, הענן והדטה סנטרים. המטרה היא לייעל את הרשתות ולהאיץ את המעבר של התעשייה לתשתית המוגדרת באמצעות תוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים