עמלת שיתוף? בנק הפועלים משיק סניפים דיגיטליים
הסניף הדיגיטלי יאפשר ללקוחותיו גם לבצע שיחות וידיאו עם יועצי הבנק שאינם נמצאים בסניף באמצעות חדרי וידיאו צ׳אט שפותחו באופן ייעודי
בנק הפועלים משיק היום (ג') את הסניפים הדיגיטליים הראשונים, שבהם יוכלו הלקוחות לבצע מגוון רחב של פעולות בנקאיות באמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים מתקדמים. מדובר לא רק בפתרון טכנולוגי מתקדם, אלא גם במהלך שהצריך אישורים ושינויים רגולטוריים. היותו של הסניף הדיגיטלי ״סניף ללא נייר״ מהווה לא רק הישג טכנולוגי, כי אם גם תרומה לא מועטה לאיכות הסביבה.
בסניפים אלה יוכל הלקוח לבצע פעולות ולרכוש מוצרים בנקאיים בשירות עצמי, או בסיוע בנקאים מומחים שיוצבו בסניף. האמצעים הטכנולוגיים שיעמדו לרשות הלקוחות בסניף הדיגיטלי הם פרי פיתוח מקורי של חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק הפועלים, בשילוב המוצרים והטכנולוגיות המתקדמים ביותר בשוק כיום.
כך, למשל, לא יהיו עמדות לבנקאים בסניף, אלא הם אלה שייגשו אל הלקוח, יציגו את המידע ויבצעו פעולות באמצעות טאבלט ייעודי, שמחובר באמצעים מאובטחים על גבי רשת אלחוטית למערכות הבנק. לראשונה בישראל יוכל הלקוח גם לחתום ישירות על גבי מחשב הלוח ולקבל את כל המסמכים לתיבת המייל הפרטית שלו.
לקוחות הסניף הדיגיטלי יוכלו להזמין תור באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד. מיד עם כניסתם לסניף מתבצע תהליך זיהוי אוטומטי של הלקוח באמצעות בלוטות׳, והבנקאי מקבל התראה על גבי הטאבלט שלו ובשעון החכם שעל ידו – כך שהוא יכול לגשת מיד אל הלקוח עם המידע הרלוונטי.
כמו כן, בסניף הדיגיטלי יוצב שולחן מגע חכם ייעודי עם אפליקציות ייעודיות ומערכת תוכן מקורית – בייצור ובפיתוח עצמי של הבנק ובשיתוף חברות חיצוניות. השולחן החכם יאפשר לרכוש מוצרים פיננסיים בתנועות ידיים פשוטות ובחוויה גרפית תלת ממדית מרהיבה.
הסניף יאפשר ללקוחותיו גם לבצע שיחות וידיאו עם יועצי הבנק שאינם נמצאים בסניף באמצעות חדרי וידיאו צ׳אט שפותחו באופן ייעודי.
מסכי LED גדולים יוצבו ברחבי הסניף ויציגו מידע פיננסי וצרכני נרחב. חלקם יופעלו אינטראקטיבית על ידי הלקוח במחוות ידיים וגוף, באמצעות מצלמות תנועה ותלת ממד מתקדמות, שיוטמעו במערכת כפרויקט משותף של היצרנית וחטיבת הטכנולוגיה של הבנק.
יצוין כי הסניף הדיגיטלי מציע מגוון אמצעים טכנולוגיים ללקוח, אך גם ממשקים מתקדמים בין הסמארטפון האישי של הלקוח לבין מערכות הבנק, כך שהלקוח יוכל להתחיל את התהליך כבר בביתו, בטלפון הפרטי שלו. כשיגיע לסניף יוכל להשלים את ביצוע הפעולה באמצעות שימוש בטכנולוגיות תקשורת מתקדמות אל מכשיר הקצה של הבנקאי, בתהליך שאורך כמהר שניות ופותח גם הוא באגף הפיתוח של חטיבת הטכנולוגיה בבנק.
חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של בנק הפועלים, בראשותו של אבי כוכבא, אחראית על ניהול, תחזוקה ותפעול של כל מערכות המחשוב של הבנק – חומרה, תוכנה וציוד נלווה – וכן על פיתוח מוצרים חדשים שמהווים את חוד החנית באסטרטגיית המובילות הטכנולוגית-עסקית של בנק הפועלים.
ממחקר שערך בנק הפועלים עולה, כי במערכת הבנקאית הישראלית יש יותר ממיליון לקוחות המנהלים את עיקר פעילותם באמצעים דיגיטליים – וכי מספר זה צפוי כמעט להכפיל את עצמו עד שנת 2020. הסניפים הדיגיטליים מיועדים לשרת אותו צורך הולך וגדל של הלקוח הישראלי בשירותים בנקאיים מתקדמים, חכמים וזמינים, המתאימים לעידן החדש.
כן, גם אתר חדש
בתוך כך, כחלק מאסטרטגיית הבנק להרחיב את נושא הדיגיטל בכלל, השיק היום הבנק גם אתר אינטרנט חדש ללקוחותיו הפרטיים, המציע מגוון רחב של כלים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים מתקדמים, שמאפשרים ללקוח גם לבצע את רוב הפעולות הבנקאיות השכיחות.
האתר החדש מספק בנקאות נגישה ומיידית, המסייעת ללקוחות לנהל את כספם במהירות ובנוחות, בממשק ידידותי ומתקדם, בשפה פשוטה וברורה, ובעיצוב חדש ונקי שעוזר ללקוח להתמקד במה שחשוב.
ממחקר מקיף שערך הבנק בקרב לקוחותיו ומניתוח המגמות העולמיות בבנקאות הישירה עולה, כי הלקוחות מעוניינים לחסוך בזמן ובאנרגיה בפעילותם הבנקאית, וגם מחפשים "להרגיש בשליטה על כספם" ולקבל תחושה שהבנק מקדם אותם לעבר מטרותיהם הפיננסיות ומסייע להם בהתנהלות היומיומית.
הכלים שמציע האתר החדש כוללים השוואה דינאמית של הוצאות מול הכנסות לאורך זמן, תצוגה נוחה המרכזת את ההשקעות בחשבון ומראה בבירור את מצב ההלוואות תשלומי ההלוואות החודשיים, כדי שהלקוחות יוכלו לתכנן את הוצאותיהם ביעילות, כלי שיגלה כבר עכשיו את היתרה הצפויה בסוף החודש, כדי שיוכל להיערך בהתאם וגם כלי שמסייע להגיע ליעדים: מגדירים מטרות לחסכונות ורואים עד כמה קרובים להגשמתן.
בתוך כך, ראוי לציון, כי גם בנק לאומי מתכנן מהפכה משלו, של בנק ללא סניפים, שיהיה אינטרנטי לחלוטין, שאמור להיפתח בשנת 2016.
סתם אדם, כמה שאתה צודק. הקשר בין האדם לבנק יהיה מכני, יחסר שיקול הדעת האנושי, האימון וההכרות עם הלקוח, ותינטל יכולת משא ומתן והתמקחות של הלקוח עם התאגיד הבנקאי בנושאי עמלות וריביות. בהיבט הזה מתן האישור הרגולטורי לבנק תמוה כי הוא פוגע אנושות בתחרות בין הבנקים. ההיבט המשפטי, הלקוח יצטרך לקרוא חוזים ארוכים ומסובכים שישמרו רק בבנק, כי אף לקוח ממוצע אינו יודע או יכול לתייק מסמכים בשירותים שרידים, אז גם אם יקבל אותם כהודעה בדוא"ל לאחר זמן סביר שיתקשה לשמור אותם. כמובן, שאין מניעה בהמשך מתן השירותים המקובלים כיום, על בסיס הסכמים בין הלקוחות לבנקים. הטכנולוגיה אמורה לשרת את הציבור ולא לפגוע בזכויותיו. עד שלא יצאו הנחיות ברורות ממשלתיות בצורה של תקנות מחייבות את הבנקים והציבור, אני הייתי מדיר רגלי מסניף בנק כזה.
המטרה של הנהלת הבנק היא לחסוך בהוצאות כ"א ולהעלות את הרווחים. לא לכל אדם יש אפשרות להשתמש במחשב \ מכשיר סלולר, וגם אם פלוני יתקל בבעיות, אז מעניין מי יתמוך בו ומתי. וכן, לא יהיה תור? יהיו אין ספור עמדות?