SimpliVity גייסה 175 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד

אנליסטים ציינו כי מדובר בשיא, שכן עברו פחות משנתיים מאז הוציאה החברה לשוק את מוצר הדגל שלה ● דורון קמפל, מנכ"ל SimpliVity, אמר כי "השנה נשלש את היקף המכירות"

דורון קמפל, מנכ"ל סימפליויטי. צילום: פלי הנמר

SimpliVity, שפועלת בתחום התשתיות המאוחדות (Hyperconverged) ל-IT, גייסה 175 מיליון דולר בסבב גיוס D, לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.

אנליסטים ציינו כי מדובר בשיא, שכן עברו פחות משנתיים (23 חודשים) מאז הוציאה החברה לשוק את מוצר הדגל שלה – OmniCube.

הגיוס הובל על ידי Waypoint Capital משווייץ, לצד השקעות של המשקיעים הקודמים בחברה. עד כה החברה גייסה, כולל בסבב הנוכחי, 276 מיליון דולר. יצוין כי Waypoint Capital היא לקוחה של SimpliVity והטמיעה את הפתרון שלה בחמישה אתרים בעולם.

"הפתרון של SimpliVity טוב הרבה יותר מהחלופות שבחנו. ארכיטקטורת הנתונים שלה מקדימה את השוק בשנים רבות", אמר פרדריק וולוונד, המנמ"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Waypoint Capital. "לכן התעקשנו להוביל את סבב הגיוס".

לדברי דורון קמפל, מנכ"ל SimpliVity, "המשקיעים נותנים לנו את המרחב האסטרטגי הגדול ביותר לפיתוח העסק, בעוד שאנחנו ממשיכים להתייעל בתקופה זו של צמיחה מהירה מאוד".

SimpliVity – הנתונים

קמפל, יזם סדרתי, ייסד יחד עם משה ינאי את דיליג'נט, שנמכרה ליבמ (IBM) ב-2008 תמורת 200 מיליון דולר. ב-2009 הוא הקים את SimpliVity. בעברו מילא קמפל כמה תפקידי ניהול בכירים, בהם סמנכ"ל שיווק באימידיה וסגן נשיא ב-EMC. בשנה שעברה הוא נמנה על רשימת 100 המנכ"לים המובילים בתעשייה של המגזין המקוון CRN.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר קמפל כי "ב-2014 השלמנו שנה מלאה של מכירות. סיימנו אותה עם קצב מכירות (Run Rate) של 100 מיליון דולר וקצב גדילה פי ארבעה לעומת 2013, רבעון מול רבעון ושנה מול שנה. הכנסות החברה גדלו ב-2014 ביותר מ-500% לעומת השנה הקודמת. עד סוף השנה מכרנו 1,500 מערכות, ביניהן לכמה מחברות הגדולות בעולם, לרבות אחת מחמש ענקיות הסלולר, אחת מחמש ספקיות האנרגיה הגדולות בעולם, אחת מחמש רשתות קמעונות האלקטרוניקה המובילות ורשת שידור ספורט".

"השאלה היא לא כמה מערכות ניתן להתקין אלא באיזה עומס מחשוב אפשר לטפל", אמר קמפל. "בשל יכולות הדה-דופליקציה והדחיסה שלנו, כל מערכת יכולה לטפל ב-100 טרה בייט. במחצית מלקוחותינו צומצם נפח האחסון פי 30. יש לנו לקוחות שהדה-דופליקציה הביאה ליחס של 100:1 אחרי התקנת המערכת שלנו".

הוא ציין כי "החברה מונה כמעט 450 עובדים. הקמנו מערך שיווק באמצעות מפיצים ב-50 מדינות ופתחנו משרדים מקומיים עם עובדים משלנו ב-18 מדינות. מספר צוותי המכירות, המהנדסים והמפיצים שלנו יוכפל. 50% מהמכירות הן מחוץ לארצות הברית, כלומר – המוצר 'מאוזן' גיאוגרפית ויש לו אפיל גלובלי".

נקודה נוספת להשוואה אותה ציין קמפל היא "קצב הצמיחה מול חברות התשתיות שצמחו הכי מהר – EqualLogic, איזילון (Isilon), דטה דומיין (Data Domain) ו-3Par. קצב הצמיחה שלנו גבוה מהן פי 3-4".

לדבריו, "65% מהלקוחות שלנו מריצים כיום 100% מהאפליקציות שלהם בכמה אתרים אך ורק על גבי SimpliVity, לרבות יישומים קריטיים. יש בארצות הברית כבר 15 ערים שמריצות את כל האפליקציות שלהן, על פני כמה אתרים, אך ורק על התשתיות שלנו, כולל יישום החירום 911. זה מעיד על כך שיש שינוי".

SimpliVity בישראל

את הסניף הישראלי של החברה מובילים ירון רפפורט ודובי בליט. שותפת המכירה המקומית היא Arrow ECS ישראל, האחראית על ההפצה, והאינטגרטוריות בארץ הן אואזיס וטלדור.

"ישראל חשובה לנו", אמר קמפל. "מאז שהתחלנו את הפעילות בארץ, לפני שישה חודשים, גייסנו שישה לקוחות ואנחנו בשלבי משא ומתן עם הוכחת כדאיות עם ארגונים נוספים. במהלך 2015 יהיו לנו לקוחות נוספים בארץ".

"השנה נשלש את היקף המכירות", סיכם קמפל. "SimpliVity היא לא השחקן הראשון שנכנס לתחום תשתיות הדטה סנטר האחודות, אבל הפתרון שלנו הכי שלם ומוכלל. גרטנר (Gartner) צופה כי סך ההוצאות על מערכות משולבות יגדל בשיעור צמיחה שנתי משוקלל של 24% מ-2013 עד 2018 ויגיע לסך של 19 מיליארד דולר. נהיה שחקן משמעותי בשוק זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים