אורקל: הרווח ירד ב-3%; מכירות מוצרי הענן זינקו ב-30%
עם זאת, ההכנסות הכלליות נותרו ללא שינוי ● לארי אליסון: "נמכור השנה מוצרי הענן בכמיליארד דולר - תחרות צמודה מול Salesforce"
אורקל (Oracle) סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית 2015 עם עלייה מזערית, של 0.21%, בהכנסות וירידה של 2.73% ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה. באורקל תלו את הירידה בתנודות בשער הדולר.
ההכנסות הרבעוניות עמדו על 9.33 מיליארד דולר. מכירות מוצרי ורישיונות התוכנה, להוציא מכירות הענן, קטנו ב-0.73% ל-6.64 מיליארד, מכירות הענן זינקו ב-29.17% ל-527 מיליון, מכירות החומרה ירדו ב-2% ועמדו על 1.3 מיליארד וההכנסות ממכירת שירותים קטנו ב-3% ועמדו על 858 מיליון.
הרווח הנקי עמד על 2.5 מיליארד דולר. לעומת זאת, הרווח הנקי למנייה נותר ללא שינוי – 0.56 דולר.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הכלליות גדלו ב-4% ל-5.94 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת ב-5% ל-3.38 מיליארד.
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את אלה של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה. ההכנסות גדלו בתקופה זו ב-1.94% ל-27.52 מיליארד דולר, כאשר מכירות המוצרים, לא כולל ענן, גדלו ב-2.09% ל-19.56 מיליארד ומכירות הענן זינקו ב-34.61% ל-1.52 מיליארד. ההכנסות ממכירת מוצרי חומרה פחתו ב-3% ל-3.8 מיליארד דולר וממכירת שירותים – ב-4% ל-2.65 מיליארד. הרווח התפעולי גדל באותה התקופה ב-0.4% ל-9.89 מיליארד דולר ואילו הרווח הנקי פחת ב-2% ועמד על 7.18 מיליארד.
לארי אליסון, היו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל, אמר כי "אנחנו מצפים שמכירות מוצרי הענן שלנו יגיעו בשנה הקלנדרית 2015 לכמיליארד דולר. מאחר ש-Salesforce הצהירה על יעד דומה, מדובר במרוץ צמוד שיקבע מי מבין החברות תוביל בתחום זה".
תגובות
(0)