מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו: "המדינה צריכה לעזור במימון הפיכת הערים לדיגיטליות"

העיריות צריכות לעטוף את האזרח בשירותים דיגיטליים, אמר לייבה וציין כי "המבחן הוא בעשייה ולא בחזון"

מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו. צילום: קובי קנטור

"צריך לעטוף את האזרח בעולם שלם של שירותים דיגיטליים עירוניים, שיוכל לתקשר דרכם עם מוסדות העירייה. על המדינה לשים את הכסף הנדרש כדי להתקדם לכיוון הזה. המבחן הוא בעשייה ולא בחזון", כך אמר מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו.

לייבה דיבר בכנס ה-21 שערכה לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל. לאירוע, שנערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-800 משתתפים, ואת מליאת הפתיחה הנחה אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT ויו"ר הכנס.

לדבריו, "ההבדל בין גופים שמדברים לאלה שעושים מתבטא בהקצאת תקציב ואנשים, וזה מה שעשינו. אגף המחשוב של העירייה, בראשותה של ליאורה שכטר, מונה 400 עובדים, וכשרצינו מערכת חיוב וגבייה, השקענו בה 150 מיליון שקלים".

"מיקוד על כל תושב"

"עיריית תל אביב-יפו מממשת את החדשנות באמצעות פרויקט דיגיתל, במסגרתו כל השירותים העירוניים נמצאים ומתקבלים בתווך דיגיטלי", ציין לייבה.

לדבריו, "יש בדיגיתל היבטים רבים, ואחד המרכזיים שבהם הוא מיקוד על כל תושב. כך, תיאורטית, ניתן לדווח לכל הורה האם הילד שלו אכל את ארוחת העשר בגן או לא".

"דיגיתל יודע לפלח תושבים לפי העדפות", אמר, "וכך העירייה יודעת להעביר אינפורמציה המיועדת להם. למשל, לשלוח מידע על הנחה למופע מחול לתושב חובב מחול. היא יכולה לספק שירותי תרבות במחירים זולים, להודיע לתושבי שכונה מסוימת כי אחד הכבישים בשכונתם ייסגר במועדים מסוימים ועוד".

לייבה ציין כי 100 אלף מתושבי תל אביב מנויים על דיגיתל. "מועדון דיגיתל מנגיש את מתקני העירייה ומוסדותיה, ובהמשך ניתן יהיה לשווק באמצעותו מקומות פרטיים".

"המטרה: כל השירותים לאזרח – דרך האתר"

עוד הוא אמר כי "המטרה היא שכל שירות של העירייה לאזרח ייעשה דרך האתר – מהודעה על פיצוץ צינור מים או ביוב דרך רישום לגן ועד מגוון פעולות ופעילויות. יש לנו, למשל, יכולת לדווח בזמן אמת מהו משך ההמתנה במרכזי השירות".

לייבה סיכם באמרו כי "במגזר הציבורי, כל אחד ממציא את הגלגל מחדש והשני כלל לא יודע זאת. אני מקווה שמימוש החזון הדיגיטלי בשאר הערים במדינה לא ייעשה בדרך זו. מה שאנחנו, בעיריית תל אביב-יפו, עושים שייך מבחינתנו לכולם. אני מקווה שבסופו של דבר, פתרונות שיושמו במגזר הציבורי יעברו ממשרד ממשלתי אחד למשנהו ומעירייה אחת לשנייה. ככה תעלה רמת השירות של כולנו לאזרחים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טליה דרבינסקי

    אני מוחה בקשר לכרטיסים לגימלאים במשכן האומניות. כרטיסים מוזלים הם תמיד בשורות אחרונות. יוצא מכך שאנו הגימלאים לא נהנים מההנחות המובטחות. נא טפולכם. תודה

אירועים קרובים