ישראל לא לבד: אנונימוס הכריזה מלחמת סייבר על משתמשי דאעש בטוויטר

קבוצה של חברי הארגון, שנקראת GhostSec, פצחה בקמפיין סייבר נגד המדינה האסלאמית, בשם OpISIS# ● הקמפיין גבה קורבנות בקרב דאעש: 233 אתרים שהותקפו, 85 אתרים שנהרסו ו-25 אלף חשבונות טוויטר שחדלו לפעול

דאע"ש

לאחר שהכריזו מלחמה על אתרים בישראל, עם הצלחה מועטה בלבד, האקטיביסטים מקבוצת אנונימוס (Anonymous) תקפו מאות אתרים השייכים או התומכים בדאעש ואלפי חשבונות של משתמשים ברשתות חברתיות של חברים בארגון ותוצכים בו.

אנשי דאעש השיבו מלחמה ואיימו בביצוע עוד מעשי טרור נגד ארצות הברית, דוגמת פיגועי ה-11 בספטמבר.

קבוצה של חברי אנונימוס, שנקראת GhostSec, פצחה בקמפיין סייבר נגד המדינה האסלאמית בשם OpISIS#. מטרת הקמפיין, על פי אנשי אנונימוס, היא להתמקד ולפגוע בחברים ובתומכים של ארגון הטרור, שלדבריהם עוסקים בהפצת תעמולה באינטרנט. על פי חברי הקבוצה, הם עוקבים אחר חשבונות של משתמשים במדיה החברתית, כמו גם אתרי אינטרנט המופעלים על ידי המדינה האסלאמית, במטרה לשבש את הפעילות המקוונת של אנשיה "ולרפא את הווירוס של דאעש".

על פי עדות חברי GhostSec, הם עסוקים: ההאקטיביסטים  הרכיבו רשימה של אתרי אינטרנט "אשר משמשים לעתים קרובות את המדינה האסלאמית באמצעות טוויטר (Twitter) ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות, לטובת שידורי תעמולה, דת, גיוס כוח אדם, תקשורת ואיסוף מודיעין". בסוף השבוע דיווח אנונימוס על "אבידות" בשורות האויב, שכללו 233 אתרים שהותקפו, 85 אתרים שנהרסו ו-25 אלף חשבונות טוויטר שחדלו לפעול.

עם זאת, לא כולם במערב מרוצים מהפעולות שביצע אנונימוס: שירותי ביטחון של מדינות שונות מתחו ביקורת על הקבוצה, על שחבריה לקחו את עניינים לידיים שלהם. גורמי הביון אמרו כי החיסול של אתרי הג'יהאד וחשבונות במדיה החברתית מונעים מהם לאסוף מידע בעל ערך בנוגע לפעילותם. אנשי אנונימוס דחו האשמות אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים