יאיר אמסטרדם, אקס ליבריס: "המנמ"רים חייבים להיות בקיאים בהליכי משא ומתן"

"המנמ"ר עובר מהתמקצעות טכנולוגית למובילות עסקית בעבודתו מול הספקים, העובדים והנהלת הארגון", אמר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול בחברה

יאיר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול באקסליבריס

"בשנים האחרונות עובר תפקיד המנמ"ר שינוי משמעותי – מהתמקצעות טכנולוגית למובילות בעלת אוריינטציה עסקית. במסגרת זו, מיומנות משא ומתן הופכת להיות אבן יסוד ברמת המקצועיות הנדרשת מהמנמ"ר בעבודתו מול הספקים, העובדים והנהלת הארגון", כך אמר יאיר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול באקסליבריס.

אמסטרדם הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. הוא שטח בפני המשתתפים את המגמות הטכנולוגיות הבולטות בעולם מערכות המידע ואת החשיבות של תהליכי משא ומתן וניהול ספקים בעידן זה. ההרצאה שלו כללה הצגת מושגים מעולם המשא ומתן, דגשים לניהול ספקים באמצעות דיאלוג שוטף ואת האתגרים העומדים בפני מנמ"רים בניהול עובדים וממשקים בארגון.

בדבריו טען אמסטרדם כי "בעשורים האחרונים הופך העולם העסקי לכפר גלובלי שבו המידע נגיש לכולם. רמת התחרותיות עולה וארגונים רבים נאלצים להתמודד עם מציאות עסקית מורכבת. באופן מסורתי, גוף מערכות המידע, הממוקד ביכולות הטכנולוגיות, מתמודד עם אתגרים שוטפים ותומך במתן תשתית התורמת ישירות לרמת ההצלחה העסקית של הארגון".

"מעבר להתעסקות השוטפת במתן פתרונות, ארגון מערכות מידע מודרני מוביל הסתכלות רחבה על העלות הכוללת של הפלטפורמה הטכנולוגית הנדרשת לליבת העסקים של הארגון", הוסיף. "באמצעות התקשרות Win-Win עם שותפים עסקיים וספקים מובילים, תורם ארגון מערכות המידע להקטנת עלויות התקשורת, העלאת הזמינות של המערכות הקריטיות ובאופן כללי לשיפור היעילות הארגונית. העמקת ההתמחות של הפתרונות הטכנולוגיים מחייבת את המנמ"ר לצאת מגבולות הארגון ולהתקשר עם נותני שירות חיצוניים, על מנת למצוא פתרונות יחודיים בעלויות מיטביות. במציאות דינמית זו, הופכות מיומנויות התקשורת והמשא ומתן לכלי מפתח בארגז הכלים של המנמ"ר”.

"בתקופה מאתגרת זו, ארגונים שמשכילים להעביר למיקור-חוץ תחומי פעילות שאינם חלק מליבת התוכן הארגוני משפרים את היתרון התחרותי שלהם ואת יכולתם לעמוד ביעדים העסקיים", אמר.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הוא הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי, והוא זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, ששימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות. המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש מאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים