ביזנסוויק: יבמ – המותג החזק ביותר בעולם הטכנולוגיה

הענק הכחול דורג שני בדירוג המותגים הכללי, אחרי קוקה קולה ● עורכי הדירוג: "יבמ השכילה למתג את עצמה השנה כרלבנטית יותר, בשל מיקוד בנושאים כגון איכות הסביבה, מים, ייעול מערכות הבריאות ומערכות תחבורה ציבורית בעולם" ● מיקרוסופט הגיעה למקום השלישי בדירוג, נוקיה מוקמה חמישית, גוגל שביעית ואינטל תשיעית

יבמ (IBM) היא מותג הטכנולוגיה המוביל בעולם, והמותג השני המוביל בעולם באופן כללי – כך עולה מדירוג 100 המותגים שנעשה על ידי חברת הייעוץ אינטרברנד (Interbrand) ופורסם במגזין ביזנסוויק (BusinessWeek). שווי המותג של הענק הכחול, שהיה שני רק לקוקה קולה (Coca Cola) עומד על 60.2 מיליארד דולרים – עלייה של 2% לעומת שווי המותג בשנה שעברה, שגם אז היא הייתה מדורגת במקום השני, עם 59 מיליארד דולרים.

עורכי הדירוג קבעו, כי "יבמ שמרה על מעמדה במקום השני בדירוג הכללי, לאחר שהשכילה למתג את עצמה השנה כרלבנטית יותר, בשל מיקוד בנושאים כגון: איכות הסביבה, מים, ייעול מערכות הבריאות ומערכות תחבורה ציבורית בעולם".

ענקית המיחשוב מקדימה את מיקרוסופט (Microsoft), שדורגה שלישית, עם שווי מותג של 56.6 מיליארד דולרים. נתון זה מהווה ירידה של 4% לעומת השווי ב-2008, שגם בדירוג של שנה זו היא הייתה במקום השלישי. ב-2008 עמד שווי המותג של הענקית מרדמונד על 59 מיליארד דולרים.

נוקיה (Nokia) הגיעה למקום החמישי, עם שווי מותג של 35.9 מיליארד דולרים. חברת הטלקום הפינית, ששמרה על מיקומה לעומת 2008, חוותה ירידה של 3% בערך המותג שלה.

ענקית החיפוש גוגל (Google) מדורגת שביעית, עם שווי מותג של 31.98 מיליארד דולרים. גוגל התקדמה מהשנה שעברה, אז דורגה במקום העשירי, ושווי המותג שלה קפץ משמעותית – ב-25%. אינטל (Intel) הגיעה למקום התשיעי, עם שווי מותג של 30.6 מיליארד דולרים. יצרנית השבבים ירדה מהמקום השביעי שבו דורגה בשנה שעברה, וערך המותג שלה ירד ב-2%.

מובילות IT רבות דורגו במקומות נמוכים

HP מדורגת רק במקום ה-11, עם שווי מותג של 24 מיליארד דולרים. החברה חוותה גידול של 2% בשווי המותג שלה לעומת השנה שעברה, ועלתה מקום אחד, לאחר שב-2008 דורגה במקום ה-12. סיסקו (Cisco) הגיעה למקום ה-14, עם ערך מותג של 22 מיליארד דולרים – עלייה של 3% לעומת 21.3 מיליארד דולרים בשנה שעברה, אז דורגה סיסקו במקום ה-17. אפל (Apple) סוגרת את העשירייה השנייה במקום ה-20, עם שווי מותג של 15.4 מיליארד דולרים – גידול של 12% לעומת 2008.

אורקל (Oracle) הגיעה למקום ה-24 בלבד, עם שווי מותג של 13.7 מיליארד דולרים. החברה ירדה מקום אחד לעומת השנה שעברה, אז דורגה במקום ה-23. שווי המותג שלה ירד ב-1%, מ-13.8 מיליארד דולרים. יריבתה המרה של אורקל בעולם ה-ERP, סאפ (SAP), דורגה במקום ה-27, עם שווי מותג של 12.1 מיליארד דולרים. כמו אורקל, גם שווי המותג של סאפ ירד השנה ב-1%. עם זאת, היא עלתה ארבעה שלבים בדירוג. דל (Dell) הגיעה למקום ה-35 – ירידה של שלושה שלבים. ערך המותג של החברה עומד על 10.3 מיליארד דולרים – ירידה של 12% לעומת 11.7 מיליארד דולרים בשנה שעברה. עוד נמצאות ברשימת 50 המותגים אמאזון (Amazon) במקום ה-43, אקסנצ'ר (Accenture) במקום ה-45 ואי-ביי (eBay) במקום ה-46.

כאמור, את הרשימה מובילה, גם השנה, קוקה קולה, עם שווי מותג של 68.7 מיליארד דולרים – עלייה של 3% לעומת שנת 2008, אז היה שווה המותג של יצרנית המשקאות הקלים 66.6 מיליארד דולרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    איך בדיוק מודדים את השווי הכספי של מותג?

אירועים קרובים