שרת החינוך: בכל שנתיים נוסיף כאלף כיתות חכמות לבתי הספר

"הכיתות תספקנה את מלוא העזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיבית חווייתית", קבעה השרה, פרופ' יולי תמיר, במושב שנערך אתמול (ג') בנושא במסגרת כנס הרצליה ● "בית הספר חייב לאפשר לכל תלמיד לרכוש כישורי למידה ההולמים את התקופה", הוסיפה

"משרד החינוך ישלים בשנת הלימודים הנוכחית התקנת כאלף כיתות חכמות – וכך יעשה בכל שנתיים", הכריזה אתמול (ג') שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, במושב שנערך בכנס הרצליה תחת הכותרת: "מדוע נכשלים תלמידי ישראל והאם בכוחה של המהפכה הדיגיטלית לשנות את המציאות החינוכית?". לדבריה, "הכיתות תספקנה את מלוא העזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיבית חווייתית. הכיתות מצוידות בלוח חכם טכנולוגי ואינטראקטיבי, עמדת מורה ממוחשבת ומקרן – המחוברים כולם למחשבים הניידים שכל תלמיד מקבל במסגרת הפרויקט. משרד החינוך מלווה את ההתקנה בהכשרת מורים ובהכנת חומרי למידה".

במאה ה-21, אמרה השרה, "מחשבים ותקשורת אלקטרונית הם חלק בלתי נפרד מחיינו. בני נוער חיים בסביבות מקוונות ועושים שימוש יום יומי במחשבים אישיים, טלפונים סלולריים ומכשירים מתוקשבים אישיים אחרים. בית הספר חייב להשתלב בתהליכים אלו ולאפשר לכל תלמיד לרכוש כישורי למידה ההולמים את התקופה".

לדברי השרה תמיר, ממחקרים בינלאומיים עולה, כי למחשב ולתקשורת חשיבות בשיפור תפקודו של הלומד. לפיכך, אמרה, יש לשלב בין הרחבת זמן ומסגרת הלימוד באמצעות שימוש בטכנולוגיות תיקשוב לצורכי למידה בבית הספר ובבית, לבין פריסת תשתית תיקשוב לאומית לחינוך, הנגישה לכל תלמיד, מורה ומוסד חינוכי. כן הציעה שרת החינוך להגביר את השימוש בטכנולוגיות מידע לניהול מערכת החינוך, וקראה לצמצם את הפער הדיגיטלי.

עוד הציגה השרה תמיר את הפורטל של משרד החינוך. לדבריה, מדובר ב-"שער רחב ידיים" הכולל מגוון קישורים לחומרי למידה, הוראה והערכה – שפותחו במשרד החינוך ובמוסדות חינוכיים במהלך השנים. פרטי המידע בפורטל כוללים תכניות לימודים, חומרי הוראה ולמידה, פעילויות לימודיות, מאגרי מידע, כלי הערכה, מאמרים, מצגות, מערכי שיעור, מבחנים, דפי עבודה ועוד. הפורטל, על מגוון החומרים שבו, ציינה תמיר, משמש מאגר ידע ועזרי הוראה רחב ומהווה כלי עזר חיוני בעבודת המורה, תוך שיתוף הידע הרחב של כל מורה עם משתמשים נוספים.

גילה בן הר, מנהלת המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), דיווחה על תוצאות סקר שערך המרכז בקרב אלף בתי אב שבהם מתגוררים ילדים בגילאים 6 עד 18, מכל המגזרים. לרוב המכריע – מעל 80% – יש מחשב בבית, ומרביתם מחוברים לרשת האינטרנט. ל-12% מהציבור היהודי, ציינה, אין מחשבים ו-8% מתוכו מורכב מחרדים. "עם תוכנית מחשב לכל תלמיד אני מקווה שנגיע גם אליהם", אמרה בן הר.

"מדינת ישראל היא אחת המובילות בעולם בכל הקשור לתיקשוב בבתים", אמרה בן הר. "אנחנו רואים ילדים בגילאי שלוש וארבע שמתנהגים כאילו נולדו עם המחשב ביד. כמו כן, אנו עדים ליותר ויותר מחקרים שמוכיחים שכלי מיחשוב יכולים לשפר הישגי תלמידים בבתי הספר. על כן, חייבים להשלים את סגירת הפער בין הבתים לבין בתי הספר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים