האקרים מרוסיה הצליחו לקרוא את הדואר האלקטרוני של אובמה

הפורצים הצליחו לחדור לעומק המערכות הלא מסווגות של הבית הלבן, אך נראה כי לא חדרו לשרתים המאובטחים שדרכם מנהל הנשיא האמריקני את התכתובת השוטפת שלו

ברק אובמה. צילום: BigStock

האקרים מרוסיה הצליחו לגשת למערכות המחשב של הבית הלבן ולקרוא את הדואר האלקטרוני הבלתי מסווג של נשיא ארצות הברית ברק אובמה – על פי ידיעה שהופיעה בניו-יורק טיימס (New York Times). התקרית התגלתה בחודש אוקטובר בשנה שעברה ואז דווח כי מערכות המחשב של הבית הלבן הושבתו חלקית. אולם, על פי הידיעה הנוכחית, שפורסמה בסוף השבוע האחרון, התקרית הייתה חמורה בהרבה מכפי שדווח אז.

עולה ממנה כי ההאקרים הצליחו לחדור לעומק המערכות הבלתי מסווגות של הבית הלבן, אך נראה כי לא הצליחו לחדור לשרתים המאובטחים שדרכם מנהל הנשיא אובמה את התכתובת השוטפת שלו, באמצעות מכשיר BlackBerry שהוא נושא עמו באופן קבוע.

עם זאת, על פי הניו-יורק טיימס, ההאקרים הצליחו לחדור לדואר של מספר גורמים בבית הלבן ומחוצה לה, שעמם מתכתב הנשיא אובמה באופן תדיר.

על אף שנראה כי ההאקרים לא הצליחו לחדור למערכות המסווגות, הרי שבכירים בבית הלבן כבר הודו כי גם המערכות הבלתי מסווגות כוללות מידע רגיש, ובכלל זה לוחות זמנים של הנשיא, תכתובות עם שגרירים ודיפלומטים, דיונים בנושאי מדיניות, הצבות של כוח אדם וענייני חקיקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    לא ידעתי שלוח זמנים של נשיא ארה"ב אינו מסווג. הוא מסווג ברמה גבוהה. זה רק מראה שאין מערכת שלא ניתן לפרוץ אליה. כולל מערכת תעודת זהות חכמה

אירועים קרובים