עדית שרויטמן, החברה למשקאות קלים: "על המנמ"ר להכיר לעומק את שווקי המטרה"
"עליו להבין את האתגרים העסקיים של הארגון, את מגמות השוק ואת התרבות הארגונית", ציינה שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בחברה
"על המנמ"ר להבין את האתגרים העסקיים של הארגון ולהכיר לעומק את שווקי המטרה, מגמות השוק וכמובן, את התרבות הארגונית", כך אמרה עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בחברה המרכזית למשקאות קלים.
שרויטמן השתתפה בכנס הבכירים של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע בגיאורגיה.
לדבריה, "על גוף מערכות המידע בארגון להבין שתפקיד מערכות המידע הוא לאפשר קדמה, טכנולוגיות ותקשורת והכי חשוב – לאפשר לארגון להוביל בעסקיו ולהעז".
בהמשך דיברה שרויטמן על "מסלול ה-DNA" של האגף שהיא עומדת בראשו וציינה כי הוא מעניק שירות ל-3,000 משתמשי מחשב בחברה. "מסלול המצוינות שלנו עובר דרך מקצוענות, שקיפות, יוזמה וחדשנות, שיפור מתמיד והתייעלות", אמרה.
היא הוסיפה כי הליכה במסלול כזה משפרת את מערכת היחסים בין אגף מערכות המידע לארגון. "ברגע שהבנו את תרומתנו לארגון הפכנו ממליצים למעורבים. הארגון הבין את תרומתנו ואת חשיבות ה-IT. ההנהלה שלנו מבינה היטב כיום שמכירות זה מחשוב, וששירות לקוחות ואפילו שיווק תלויים במחשוב. זו אחת הסיבות שתפקיד המנמ"ר ואגף ה-IT קיבלו חשיבות רבה יותר בארגון", ציינה.
אגף מערכות המידע בראשות שרויטמן משרת את 5,000 עובדי השלוחה הישראלית של החברה המרכזית למשקאות קלים, שמייצרת את מוצרי קוקה קולה (Coca Cola), טרה, פריגת, נביעות ומפעלי הבירה. השיווק של כל המוצרים הללו נעשה על ידי גוף אחד, חברת ההפצה והמכירות. מערכות המידע הן חלק מגוף השירותים המשותפים בקבוצה, שכוללים בין היתר את הרכש הקונצרני, הכספים ומשאבי האנוש.
הג'וקר שגרם לשינוי העסקי
שי בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות, הזרוע הטכנולוגית של חברת הביטוח, אמר בכנס כי אגף מערכות המידע צריך לתת מענה לשינויים הרבים שעוברים על הענף, ולא רק בישראל. "השמנת הפכה לגבינה שזזה מהר", אמר. "הרגולציה דוחפת מאוד להגברת התחרות בענף, תוך דרישה להגביר את חוסן החברות. הפירוש של זה הוא הקטנת הרווח לטובת הפרשות להון עצמי".
הוא הוסיף כי "התחרות יצרה מצב שבו הבידול בין החברות הוא ברמת השירות והמחיר, ולטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי. היא הג'וקר שמסייע לארגון לבצע את השינוי העסקי".
בסון ציין שיש למגדל שני מיליון לקוחות ומבוטחים אצלה יותר משליש מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל. החברה מציעה ביטוחים בתחומים שונים, בהם בריאות, פנסיה, חובה לרכב ונסיעות. "מגדל משרתת סוגים שונים של לקוחות. מעבר למבוטחים הישירים, יש לה מספר הולך וגדל של סוכנים", אמר. "אנחנו מנהלים 1,400 שרתים, עם 15 אלף משתמשים. אלה פועלים בשני מתקני מחשוב, לגיבוי ושחזור, ובאחרונה הפעלנו מתקן נוסף, בהר חוצבים, שמופעל על ידי קבוצת בינת, והוא נועד לשעת חירום בלבד".
בדברו על האתגרים שעומדים על סדר היום של הארגון שהוא עומד בראשו ציין בסון את המאמצים שנעשים לביצוע פרסונליזציה של פוליסות הביטוח, דגש על רב ערוציות, יישום תהליכי Big Data ועוד. "כיום ברור לנו כי התלות של חברת ביטוח במערכות מידע מחייב זמינות אבסולוטית ואנחנו משקיעים בכך מאמצים לא קטנים", ציין.
איך להיות מנמ"ר עסקי
אחרון הדוברים בחלק זה של כנס המנמ"רים והמנכ"לים בגיאורגיה היה יורם מימון, המנמ"ר והמנכ"ל בפועל של בנק הדואר. הוא אמר שבכל ארגון חייב להיות "מנמ"ר עסקי, בעל הבנה עסקית של הארגון. עליו להבין בצורה ברורה ומלאה בכל מה שקשור להכנסות ומכירות, ולהיות בעל חשיבה עסקית".
מימון העיד על עצמו שבמשך שנים, כאשר היה המשנה למנכ"ל והמנמ"ר של הבנק, הקפיד ללמוד ולהיות מעורב בכל התהליכים העסקיים של הצד הפיננסי.
"על המנמ"ר להבין שהוא לא קבלן ביצוע אלא חבר הנהלה בכיר ואחד ממנועי הצמיחה של הארגון", ציין מימון. "הוא חייב להוביל תהליכים עסקיים ולא להמתין עד שיבקשו ממנו לעשות זאת. עלין להשתתף בוועדות היגוי, לתאם ולתעדף פרויקטים בתוך הארגון, לקבל אחריות מלאה על כל פרויקט ולנהל את תקציב ההשקעות של הארגון בצמוד למנכ"ל".
בהמשך עמד מימון על האתגרים הניהוליים שעומדים למנמ"ר ולמנכ"ל – השונה והמשותף ביניהם. "המנמ"ר צריך ליישם את הדרישות הרגולטוריות ואבטחת המידע, עליו לדאוג לרציפות תפעולית ולסייע בהחדרת מוצרים חדשים לייעול תהליכי עבודה. זאת בנוסף, כמובן, לניהול השוטף של ה-IT. המנכ"ל צריך לתת מענה לדרישות השוק, להרחיב את תמהיל המוצרים של העסק, לעסוק בפיתוח עסקי של הארגון ולוודא שהארגון עומד בדרישות הרגולציה", אמר מימון.
לדבריו, "למרות השוני במשימות, המנמ"ר והמנכ"ל צריכים להשלים האחד את השני ומכאן שתפקיד המנמ"ר קריטי בארגון".
תגובות
(0)