יונדאי הכריזה על i Way – התחרות הראשונה בארץ לפיתוח אפליקציות לרכב

יבואנית הרכב הגדולה נכנסת לעולם הרכבים המקוונים ומכריזה על מיזם חדש עם פרס ראשון שיעמוד על 100 אלף שקלים ● נסיעה טובה

המפתחות בפנים - הצצה ליונדאי i Way

עידן הרכב המקוון מגיע לישראל: יבואנית יונדאי בישראל, כלמוביל, הכריזה היום על תוכנית יונדאי i Way – התחרות הראשונה בארץ לפיתוח אפליקציות לרכב. במסגרת התוכנית תקים יונדאי במתחם החברה חממה לזוכים בתחרות, שבה יפתחו את הרעיון שהציגו בשלבים המוקדמים של התחרות. הפרס הראשון: 100 אלף שקלים.

במקביל, הציגה כלמוביל את ה-Connected Car של יונדאי בישראל, שהיא הראשונה בישראל הכוללת מערכת מקוונת באמצעות מודם סלולרי אינטגרלי המספק חיבור נתונים, שהופך את המכוניות שלנו למכוניות "מחוברות".

המערכת המוטמעת במכוניות יונדאי פותחה בשיתוף פעולה עם חברת מובייל גרופ, הפעילה בתחום ה-Embedded. החברה עוסקת בפיתוח מכשור תקשורת לתחומי הרפואה, הרכב, טלוויזיות חכמות, קוראים אלקטרוניים, מכשירים כשרים וכן מתמחה בתחום האבטחה בסלולר. כלמוביל מטמיעה אותה במספר דגמים ומעניקה עם קניית הרכב מנוי דטה סלולרי למשך שנה.

מדובר במערכת  המאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם על מנת שיוכלו לגלוש. מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת, בין היתר, ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו Nobex אינטרנטי, ניווט עם מערכת ווייז ומסכי עזרה אינטרנטיים של יונדאי, שמציגים רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין, שבלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם. כמו כן ספר הרכב מופיע בצורה דיגיטלית על המסך.

על המערכת הזאת מציעה החברה ליזמים ולסטארט-אפים להציע רעיונות לבנות אפליקציות ולהשתתף בתחרות שהחברה מריצה כעת. יצוין, כי המערכת המוטמעת ברכב אינה מקושרת בשום צורה למערכות המחשב של הרכב עצמו, כדי למנוע כל אפשרות של פריצה אליהן. בנוסף, החברה ציינה המערכת עברה בדיקות רבות ונבנתה בצורה מאובטחת ביותר, ועד כה איש לא הצליח לפרוץ אליה.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, מציין כי מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בעולם הרכב הישראלי. "אנו רק בתחילת הדרך. חיבור הרכב לעולם הדיגיטלי מעסיק חברות ענק כמו אפל, מיקרוסופט, גוגל ועוד אשר מחפשות את הכיוון בענף. אנו כאן בישראל הצלחנו להעמיד מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד ולחבר אותה לרכב עצמו כך שהיא 'מדברת' איתו ומקבלת ממנו חיוויים. המטרה שלנו היא ליצור סביבת רכב דומה לסביבה הטכנולוגית של הבית או העבודה, ואנו מאמינים שיונדאי i Way היא נדבך חשוב בתהליך זה", אמר פיאמנטה.

בשלב הראשון פותחת היום בערב יונדאי מיני אתר באתר של החברה, שמיועד להרשמה והגשת מועמדות. מי שהרשמתו אושרה יקבל ערכת הזנקה, הכוללת גישה ל-API ( ר'ת Application Programming Interfaces) – סביבת פיתוח ממשק המערכת ופורמט להצגת הרעיון. צוות שיפוט פנימי יסנן את ההצעות שיגיעו ויבחר את הרעיונות הטובים ביותר לשלב הבא.

בשלב השני יבחר חבר השופטים, המורכב מחמישה שופטים, את שלושת הרעיונות העולים לשלב חצי הגמר. בראש חבר השופטים יעמוד דוידי פיאמנטה, והשופטים האחרים יהיו נציג צוות הפיתוח של יונדאי העולמית, שיציג את הרעיונות בפני החברה בקוריאה, אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית חממת נילסן אינובייט, שחר בר דוד, מייסד ומנכ״ל שרוטונים, ואור עופר, שותף, מייסד ומנכ"ל SimilarWeb.

השלב הבא הוא חצי הגמר, שאליו יוזמנו שלושת המפתחים לפתח את הרעיון שהציעו בחממה שתוקם עבורם בכלמוביל למשך שלושה חודשים. החממה תכיל את האמצעים הדרושים לפיתוח האפליקציה – מערכות פתוחות לתכנות, ליווי טכנולוגי, רכבי הדגמה לבחינת המערכות מומחים מטעם החברה, ועוד.

עם סיום הפיתוח יעלו האפליקציות לשלב הגמר ויוצגו באירוע חגיגי לצוות השופטים, אשר יבחרו את האפליקציה הזוכה. הפרס הראשון יעמוד על  100 אלף שקלים, 30 אלף שקלים יוענקו למקום השני ו-15 אלף שקלים יוענקו למקום השלישי.

כל שלוש האפליקציות הזוכות יותקנו ברכבי יונדאי בישראל ויוצעו למכירה בעולם, כאשר זכויות היוצרים על האפליקציה נותרות בידי המפתחים. בנוסף, החברה תשקול להתקין ברכבים בארץ גם אפליקציות אחרות שהוצעו בתחרות ולא רק את השלוש שעלו לשלב הגמר.

במחצית השנייה של חודש יולי ייבחרו שלושת הרעיונות הזוכים, ולאחר כשלושה חודשי פיתוח, בערך בתחילת נובמבר, תכריז כלמוביל על האפליקציה הזוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים