חוקרים: האמריקנים משלימים עם אובדן הפרטיות שלהם מתוך חוסר אונים

"ההשלמה נובעת מכך שהצרכנים מאמינים כי אובדן הפרטיות הוא בלתי נמנע, וכי אין להם שום דרך למנוע אותה", על פי המחקר

הייתה פרטיות ואיננה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

חוקרים מבית הספר לתקשורת על שם אננברג באוניברסיטת פנסילבניה טוענים כי הצרכנים משלימים עם אובדן הפרטיות מתוך תחושה של חוסר אונים, ולא מוותרים עליה מרצון.

המחקר נערך תחת הכותרת אחיזת העיניים של הוויתור המשתלם (The Tradeoff Fallacy) ותוצאותיו מגיעות בניגוד לדברי המשווקים, שטוענים שהצרכנים משלימים עם העברת הנתונים שלהם לידיים זרות כ-"קורבן קטן" שעליהם לשלם כדי לקבל הנחות, למשל. לדברי החוקרים, "ההשלמה נובעת מכך שהצרכנים מאמינים כי אובדן הפרטיות הוא בלתי נמנע, וכי אין להם שום דרך למנוע אותה. במקום לחוש שהם נהנים מחופש בחירה, הצרכנים חשים כי אין טעם לנסות ולשלוט במה שהחברות יודעות עליהם".

91 מהמשיבים לסקר שעליו מבוסס המחקר ציינו כי הם חשים שהמציאות שבה הם מוסרים מידע כדי ליהנות משירותים במחיר נמוך יותר "אינה הוגנת". 71% ציינו כי אינם מסכימים עם האמירה "זה הוגן שחנות פיזית תעקוב אחר הפעילות שלי באינטרנט בתמורה לשימוש החופשי שאני עושה ב-Wi-Fi של החנות בזמן שאני מבקר בה". 55% ציינו כי אינם מסכימים עם האמירה "זה בסדר שחנות שאני קונה בה תשתמש במידע שיש לה עליי כדי לבנות פרופיל שלי לצורך שיפור השירות שהיא מספקת לי".

המחקר מבוסס על סקר שנערך בקרב 1,506 אמריקנים בגילאי 18 ומעלה שמשתמשים באינטרנט. יצוין כי הסקר חשף תמימות מסוימת של הצרכנים: מרבית המשיבים ציינו כי הם מאמינים שאתרים כמו Expedia מחויבים להציג את המחירים הזולים ביותר ו-65% מהמשיבים ציינו כי לדעתם, עצם קיומה של "מדיניות פרטיות" מבטיח שהנתונים שלהם לא ישותפו ללא רשותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים