פרסום ראשון: CA רוכשת את טקמיינד הישראלית תמורת מיליוני שקלים

העסקה - כחודש לאחר שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים כי בכוונת CA לרכוש חברת אינטגרציה ישראלית ● טקמיינד הינה חברה בבעלות פרטית המעסיקה עשרות עובדים ומתמחה בהטמעת פרויקטים במגזר הביטחוני בכלל ובצה"ל בפרט ● מ-CA ישראל ומטקמיינד לא נמסרה תגובה לידיעה

ענקית המיחשוב האמריקנית CA תרכוש את טקמיינד הישראלית – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותה במיליוני שקלים. מ-CA ישראל ומטקמיינד לא נמסרה תגובה לידיעה. יצוין, כי קיומה של עסקה כזו פורסם לראשונה באנשים ומחשבים לפני כחודש. גם אז, כזכור, בחרה CA להכחיש את הפרסום והודיעה כי הוא אינו נכון.

טקמיינד הינה חברה בבעלות פרטית, ולה שני מנכ"לים משותפים – אייל קדם ואבי זיגדון. החברה מציעה ניהול ויישום פרויקטים בתחומי ניהול התשתיות והשירות, מבוססי מוצרי CA, דוגמת Spectrum, eHealth, SAM, Service Desk, CMDB, SiteMinder ו-Wily. ההיצע של החברה כולל את ניהול הפרויקט, תכנון טכנולוגי מפורט בהתאם לצרכי הלקוח, יישום, הטמעה וליווי לאורך חיי הפרויקט באתר הלקוח. החברה מעסיקה עשרות עובדים ומתמחה בהטמעת פרויקטים במגזר הביטחוני בכלל ובצה"ל בפרט.

בעבר אמר לאנשים ומחשבים אבי זיגדון, מנכ"ל משותף בטקמיינד, כי הערך המוסף של החברה שבראשותו, בעת הטמעת פתרונות CA, הינו לאורך כל שלבי ליווי הלקוח: "תרגום הצורך שלו ברמה המקצועית והעסקית; הוצאת מסמכי אפיון מפורטים יחד עם הלקוח; יישום המוצר והטמעתו בארגון בצורה יעילה ומהימנה; ניהול הפרויקט עד לסיום ההטמעה ותחזוקה שוטפת; מתן ערך מוסף בחשיבת החזון ויעדי ניהול ובקרת ה-IT בחברה".

"אחד מפרויקטי הדגל של טקמיינד ו-CA", אמר אז זיגדון, "נעשה באגף התיקשוב בצה"ל, אולם הפרויקט מסווג ולכן לא ניתן להרחיב את הדיבור עליו. אך יחד עם זאת, המטרה הייתה להכניס מוצר מדף של CA לבצע התאמות לצרכים של ניהול וניטור הציוד בצבא. הפרויקט עמד בלוחות הזמנים, בתכולה ובשביעות רצון הלקוח".

במהלך החודשים האחרונים של 2010 ובינואר-פברואר השנה היו עסוקים בכירי ענקית ניהול תשתיות המיחשוב בארה"ב ובסניפיה ברחבי העולם בחיפושים אחר חברות אינטגרציה מתאימות לרכישה. בישראל החיפוש נעשה אחר חברת אינטגרציה בסדר הגודל של טקמיינד. לאחר שהחל המו"מ לרכישת טקמיינד, הוחלט, כי היא תטמיע בקרב לקוחותיה הקיימים והעתידיים של CA את מוצריה כפי שעשתה עד כה, לצד הטמעת מוצרי CA בסביבת מיחשוב ענן.

יודגש, כי CA אינה מתכוונת לשנות את הכיוון האסטרטגי שלה, המתמקד בטכנולוגיות למיכון וניהול תשתיות IT, ולהפוך לחברת אינטגרציה. מהלך הרכישות הצפוי של חברות אינטגרציה על ידי CA נובע בשל הכניסה המסיבית של החברה לעולם מיחשוב הענן.

בדיונים שנערכו בחודשים האחרונים הגיעו מנהלי החברה להכרה, כי לקוחותיה הקיימים והעתידיים בתחום יבקשו לא רק את הפתרון המוצע, אלא גם את הטמעתו במערך ה-IT הארגוני שלהם. לשם כך צפויים הסניפים השונים של החברה בעולם להגדיל את מערך כוח האדם שלהם המתמחה באינטגרציה של המוצרים. לכן נערכים החיפושים בימים אלה אחר חברת אינטגרציה בינלאומית, שלה סניפים ברחבי העולם, ובמקביל – אחר חברות אינטגרציה מקומיות.

בריאן בורבה, סגן נשיא לאסטרטגיה של פתרונות עסקיים ב-CA העולמית, אמר בשבוע שעבר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "היקף המכירות של CA ישראל עומד על עשרות מיליוני דולרים בשנה, והוא צפוי לגדול, בגלל היצע הפתרונות שלנו לארגונים בעולם מיחשוב הענן. יש לסניף המקומי 200 לקוחות ארגוניים, מה שהופך אותו לשוק חשוב עבורנו, ואף נתון זה צפוי לגדול השנה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריק

    חברה מדהימה, עובדים רציניים ומנהלים שאין דברים כאלה

אירועים קרובים