ענת סתיו, One1: "ארגונים שלא יממשו את האסטרטגיה שלהם – לא ישרדו"

"אם יש לך תוכנית אסטרטגית - אתה חייב לעקוב אחריה; לכולם יש חלומות לנהוג על פורשה, אבל החוכמה היא לא להישאר עם הסובארו, כי המציאות שונה מהחלומות", אמרה סתיו, מנהלת חטיבת פרויקטים וטכנולוגיות בקבוצה

ענת סתיו, המנהלת הפורשת של חטיבת הפרויקטים והטכנולוגיות ב-One1. צילום: קובי קנטור

"על ארגונים להגדיר אסטרטגיה ולאחר מכן לבצע אותה אסטרטגיה, לממש אותה לפי קווי המתאר שנפרסו – ולהצליח בביצוע. ארגונים שלא יעשו זאת – לא ישרדו", כך אמרה ענת סתיו, מנהלת חטיבת פרויקטים וטכנולוגיות בקבוצת One1.

סתיו דיברה בכנס השנתי של One1 לתכנון ובקרה של אסטרטגיה ותוכניות עבודה, שנערך היום (ד'), בהפקת אנשים ומחשבים, במלון שרתון תל אביב, תחת הכותרת "From Strategy to Execution". הנחתה אותו גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של הקבוצה.

"כשהייתי ילדה", פתחה סתיו בדוגמה, "צפיתי בטלוויזיה בתוכנית עולמו של וולט דיסני, בה תואר כיצד החלומות של הדמות הראשית התגשמו. תכננתי תכנונים, בניתי אסטרטגיה, שכנעתי את הוריי שאני חייבת להגיע לדיסניוורלד. בסופו של דבר הגעתי ללונה פארק בגני התערוכה". היא אמרה כי "מוסר ההשכל של הסיפור הוא שאם יש לך תוכנית אסטרטגית – אתה חייב לעקוב אחריה. לכולם יש חלומות לנהוג על פורשה, אבל החוכמה היא לא להישאר עם הסובארו, כי המציאות שונה מהחלומות".

בהמשך ציטטה סתיו כמה נתונים משני מחקרים אקדמיים שנעשו בקרב 250 ארגונים ונסקרו בהם 8,000 מנהלים. "מהמחקרים עלה כי רק 10% מהעובדים מבינים מהי האסטרטגיה הארגונית. רק 14% מתוך חברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) מטמיעות את האסטרטגיה באופן אפקטיבי. פחות ממחצית, 40% מהארגונים, מקיימים תהליכים תומכי אסטרטגיה ארגונית".

לדבריה, "יש למנהלים שורה של מחשבות מוטעות לגבי ההצלחה במימוש החזון: מנהלים חושבים שהכול זה הכוונה ותיאום ושנדרשת דבקות בתוכנית, אבל במציאות זה לא הדבר היחיד. הם סבורים שהאסטרטגיה לא ממומשת כי מסיטים ממנה לעבר השוטף, וזה נכון רק חלקית. מנהלים שמים דגש על תקשורת פנים ארגונית, וזה חשוב, אבל שוב – לא הדבר החשוב היחיד. כך הדבר גם עם העדר סנכרון בין החזון ומימושו".

"אנחנו, ב-One1, רוצים להכניס סדר בדברים", אמרה סתיו. "זיהינו שארגונים שניצבים בפני האתגר של הגדרת האסטרטגיה שלהם עסוקים בכך ומשקיעים משאבים רבים ויקרים, לפעמים לאורך זמן. כפועל יוצא, המשימה היא לבצע את התכנון האסטרטגי, לעקוב אחרי הביצוע והמימוש ולאחר מכן לדעת למדוד את המימוש של האסטרטגיה שהותוותה ותוכננה. יש לנו פתרון לאתגר של מעקב אחר מימוש התכנון האסטרטגי שמבוסס על מערכת MSP".

מקס שור, סמנכ"ל פתרונות ארגוניים בחטיבת הפרויקטים והטכנולוגיות של One1. צילום: קובי קנטור

מקס שור, סמנכ"ל פתרונות ארגוניים בחטיבת הפרויקטים והטכנולוגיות של One1. צילום: קובי קנטור

"חשוב לממש את היעד באופן עקבי, כאשר לאורך כל חיי המימוש נמצאים עם היד על הדופק", סיכמה סתיו. "במסגרת מימוש התוכנית האסטרטגית, עליה לעבור סבבים של אישורים ויש לראות כיצד המימוש מתבצע בכל רמה – מקטן ועד גדול".

"מערכת ברמות המשימה, המשאבים והתקציבים"

מקס שור, סמנכ"ל פתרונות ארגוניים בחטיבת הפרויקטים והטכנולוגיות של One1, הציג את מוצר MSP (ר"ת My Single Point). לדבריו, "זו מערכת שממכנת את תהליכי הליבה בארגון ויוצרת מוטת שליטה שמאפשרת קבלת החלטות שיובילו את הארגון למימוש האסטרטגיה העסקית שלו".

שור ציין כי "המערכת לא רק מדווחת ומשקפת, אלא גם דוחפת. הדחיפה צריכה להיות ברמות המשימה, המשאבים והתקציבים". כך, הסביר, "המערכת נותנת פתרון מקצה לקצה לכל שכבות הניהול – משכבת הפיתוח והייצור, ועד לשכבות ההנהלה והאסטרטגיה. היא עושה זאת על ידי ניהול תהליכים עסקיים נרחבים. אלה יכולים להיות, בין היתר: ניהול דרישות, ניהול פרויקטים ותהליכי פיתוח, ניהול משאבים ותקציבים, ניהול סיכונים, ניהול משימות, ניהול תהליכי איכות ותקינה, וניהול תהליכי ניטור ובקרה".

הוא סיים בציינו כי "מדובר במוצר כחול לבן, שדורג בסקרים כמוביל בתחום. התחלנו בהטמעתו ב-2010 ומאחורינו כבר עשרות הטמעות במגזרי התעשייה השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים