פריצת דרך מדעית תאפשר אינטרנט סופר-מהיר

אחד המחסומים היה מגבלה של הספק חשמלי, שמעבר לסף מסוים עיוות את המידע שחלף בסיב האופטי ● בניסויים מעבדתיים, הצליחו החוקרים לפענח מידע לאחר שעבר מרחק שיא של 12 אלף קילומטרים

לא מהיר כמו שמבטיחים? אילוסטרציה: אימג'בנק

פריצת דרך מדעית תאפשר אינטרנט סופר-מהיר וזול בזכות הגדלת ההספק, וכתוצאה מכך גם המרחק, כך שיעברו אותות אופטיים לאורך סיבים אופטיים. הגילוי הזה עשוי להאיץ את קצב העברת המידע באינטרנט בסיבים אופטיים המשמשים כשדרה מרכזית בתשתית רשתות האינטרנט, הכבלים, האלחוט והקווים הנייחים. המחקר והגילוי פורסמו במגזין סיינס (Science).

אחד המחסומים שעצר במשך זמן רב את יכולת העברת הנתונים בסיבים אופטיים היה מגבלה של הספק חשמלי, שמעבר לסף מסוים מעוות את המידע שחולף בסיב האופטי. "מערכת הסיבים האופטיים כיום היא כמו חול טובעני", אמר אחד ממחברי המחקר, ניקולה אליק ממכון קוואלקום באוניברסיטת קליפורניה שבסן דייגו. "מעבר לנקודה מסוימת, ככל שמוסיפים יותר הספק חשמלי, כך גובר גם השיבוש, וכתוצאה מכך נמנעת העברת מידע למרחק רב יותר. הגישה שלנו מסירה את מגבלת ההספק הזאת, ולכן מגדילה את המרחקים שאליהם יכולים האותות לנוע בסיב האופטי בלי שום צורך ברפיטר (משחזר)", הוא אמר.

בניסויים מעבדתיים, הצליחו החוקרים לפענח מידע לאחר שעבר מרחק שיא של 12 אלף קילומטרים בתוך סיב אופטי עם מגברים סטנדרטיים ובלי רפיטרים. הגילויים החדשים מייתרים את הצורך ברגנרטורים הממוקמים מדי תקופה לאורך הסיב. פריצת הדרך במחקר הזה הושגה באמצעות סורקי תדרים שפיתחו החוקרים. סורקים אלה מבטיחים את ניבוי השיבושים במידע שבסיב האופטי הפרוש למרחק ארוך וכתוצאה מכך את תיקונו ושידורו בצד המקבל של הסיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים