בית המשפט החליט: אפל אשמה!

השופטים דחו את הערעור של אפל על החלטת ערכאה נמוכה יותר לחייב אותה בפיצויים בגין קשירת קשר על מנת להעלות באופן מלאכותי וגורף את מחירי הספרים האלקטרוניים ● לפעמים צריך לדעת מתי להרים ידיים ולשאת באשמה

אשמה. אפל

הערעור של אפל (Apple) בפרשת תיאום מחירי הספרים האלקטרוניים נדחה. החברה תיאלץ לשלם פיצויים כפי שנקבע במשפט ב-2013, ואלה מסתכמים ב-450 מיליון דולר. רוב הסכום ישולם לצרכנים שרכשו בתקופה הנדונה ספרים דרך שירותי החברה.

ב-2012 הגיש משרד המשפטים האמריקני, יחד עם נציגי 33 ממדינות ארצות הברית, תביעה נגד אפל ומספר הוצאות ספרים בגין קשירת קשר שמטרתו הייתה להעלות באופן מלאכותי וגורף את מחירי הספרים האלקטרוניים. בעוד שחמש הוצאות הספרים שנתבעו, ביניהן סיימון ושוסטר (Simon & Schuster) וקבוצת פינגווין (Penguin), החליטו להגיע לידי הסדר, אפל החליטה להגיש ערעור על ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי לחייב אותה בפיצויים.

ההחלטה של בית הדין לערעורים במנהטן, שהתקבלה ברוב של שני שופטים מול אחד, קבעה, כאמור, שכמו הוצאות הספרים שבעצם הודו בעבירה, גם אפל אשמה.

"הגענו למסקנה כי צדק בית המשפט המחוזי עת קבע כי אפל ניצחה על הקונספירציה בין ההוצאות כדי להעלות את מחירי הספרים האלקטרוניים", כתבה בהחלטה השופטת דברה אן לווינגסטון, שאף ציינה כי מדובר בעבירה בהתאם לחוק ההגבלים העסקיים הפדרלי שמכונה חוק שרמן (Sherman Act). כן קבעה כי אפל ידעה שהפעולות שהיא מבצעת מול הוצאות הספרים יובילו לכך שמחירי הספרים האלקטרוניים לצרכנים יעלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים