כנס מיקרוסופט: פתרונות חדשים, Windows 10 ויותר מ-15 אלף משתתפים

מנהלים, לקוחות ושותפים של החברה גדשו את אורלנדו לכבוד הכנס, בו פרשה הענקית מרדמונד את החזון שלה והציגה את הפתרונות שיעזרו להגשים אותו

15/07/2015 15:23
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

הכנס השנתי של שותפי מיקרוסופט (Microsoft) בעולם נערך בדרך כלל בתחילת יולי, מיד לאחר סיום השנה הכספית של החברה, בסוף יוני. לאורך השנים מסתובב האירוע בין ערים שונות בארצות הברית ובקנדה, אך לא בלאס וגאס, סן פרנסיסקו או ניו-יורק. הכנס ה-14 התקיים השבוע באורלנדו, פלורידה.

מיקרוסופט בחרה בעיר על מנת לארח את מעל 15 אלף המשתתפים, הכוללים את מנהלי השותפים העסקיים והטכנולוגיים של החברה וכמובן את המנהלים שעובדים בה עצמה, ומפעילים את השותפים ותומכים בהם כל השנה. מישראל הגיעו כ-70 נציגי שותפים ועובדי מיקרוסופט, בראשותו של אבי ביניא, מנהל קבוצת השותפים במיקרוסופט ישראל.

בראש הארגון, המונה כ-3,000 עובדים, עומד פיל סורג'ן, מנהל השותפים העולמי, שגם פותח את הכנס מדי שנה ומארח את המנכ"ל של מיקרוסופט. הפעם זהו סאטיה נאדלה, שנכנס לתפקידו בתקופת הכנס של השנה שעברה, לאחר 14 שנות שלטונו של סטיב באלמר ו-25 שנים של ביל גייטס בראש החברה שייסד ב-1975.

המטרה המרכזית של הכנס, עליה מדבר כל מנהל בכיר במיקרוסופט שמקבל את המיקרופון, היא להעצים את השותפים: החברה מצהירה כי היא תגיע אל הלקוחות רק עם שותפים, שלרשותם היא תעמיד את הטכנולוגיות שלה.

עד לפני כמה שנים, עבודתם של נציגי הנהלת החברה, שמחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-85 מיליארד דולר ורווחיה הנקיים על יותר מ-21 מיליארד, הייתה קלה. מיקרוסופט הובילה ללא עוררין את תחומי המחשוב האישי – מ-Windows ו-Office ועד שרתים ארגוניים. בחמש השנים האחרונות, עת מודל המחשוב התאגידי עבר מטמורפוזה לשילוש של וירטואזליציה, ענן ומובייל, מוצאת עצמה החברה נגררת אחרי השחקנים החדשים בשוק כמו אמזון (Amazon), אפל (Apple), גוגל (Google) ו-VMware. מטרתו של נאדלה היא להעמיק על מעמדה של מיקרוסופט בעולמות המחשוב האישי והארגוני, בכלל זה Windows ,Office ,Sharepoint ואפליקציות ה-ERP וה-BI שלה, להיכנס חזק לתחומי הענן והמובייל ולעלות לצמרת שרשרת האספקה של הלקוחות.

Windows 10 - "אנחנו רוצים להניע אנשים מלהיות צריכים את Windows ל-לבחור את Windows, ל-לאהוב אותה". צילום: פלי הנמר

Windows 10 – "אנחנו רוצים להניע אנשים מלהיות צריכים את Windows ל-לבחור את Windows, ל-לאהוב אותה". צילום: פלי הנמר

המסר המרכזי של הכנס, כפי שהציג אותו נאדלה, הוא להעצים אנשים וארגונים, מה שמזכיר את המודל הוותיק של גייטס – להפוך כל עובד בארגון לעובד ידע (Brainpower במקום Manpower). רק שמאז הטכנולוגיה השתפרה פלאים ולחברה כמו מיקרוסופט יש את הכלים לשדרג את העובדים והארגונים, לקדם את עסקיהם וחייהם. כלים אלה מכונים "כלי יצרנות אדירים", המופעלים על פלטפורמות מובייל ומחוברים בענן. זה המשך ישיר למסר של נאדלה מהכנס בשנה שעברה, בו הכריז, להפתעת לא מעטים: "מובייל תחילה וענן תחילה". כלומר, לא עוד "רק" או "בעיקר" Windows.

השנה הכנס נערך בחודש בו תוכרז Windows 10, שהיא לא מהדורה חדשה של מערכת ההפעלה הוותיקה, בת 30 השנה, אלא מערכת חדשה לחלוטין, שאמורה לתמוך בכל מכשיר הקיים בעולם – מסלולר ועד כל רכיב שמבוסס על האינטרנט של הדברים. היא גם אמורה לעבוד בתאימות מלאה עם כל מערכת הפעלה אחרת בעולם. לא לשווא, הסיסמה Microsoft loves Linux הוקרנה על הבמה במליאת הפתיחה.

חזון אחרית הימים, וגר זאב עם כבש. מיקרוסופט אוהבת לינוקס. צילום: פלי הנמר

חזון אחרית הימים, וגר זאב עם כבש. מיקרוסופט אוהבת לינוקס. צילום: פלי הנמר

במהלך הכנס הכריזה החברה על שורה של מוצרים ופיתוחים. ההכרזות המרכזיות היו על Cortana, מערכת ניתוח מידע (Analytics) לארגונים; פרויקט Gimjam, המקנה למשתמשים בארגונים יכולות תקשורת חילופי מידע המגיע מכל המקורות; Microsoft Hololens, המאפשרת עיצוב יצירתי של מוצרים בתלת מימד; ותוכנית חדשה לענן בשם Cloud Solution Provider. עוד על הפיתוחים החדשים, בהרחבה – בחלק הבא של הכתבה, שיפורסם מחר (ה').

המשך יבוא…

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמיל משעלי

    כתבה מעניינת , תודה לך נמר יקר.

אירועים קרובים