אלון בן צור, בינת תקשורת: "הפלטפורמה הדיגיטלית תעשה לארגון את שעשה הקומביין לחקלאים"

"העידן הדיגיטלי מביא עימו איומים רבים לארגון ולעובד, אך בצידם הזדמנויות חדשות ואפשרויות ליצירה של שינוי עוצמתי", אמר בן צור, מנכ"ל החברה

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: קובי קנטור

"פלטפורמת הדיגיטל משולה לקומביין החדש. הקומביין, בשעתו, שינה את עולם החקלאות והוציא אלפי איכרים מהשדה לעולם התעשייה והייצור. כך, פלטפורמת הדיגיטל תשנה לא רק את עולם השירותים, אלא תשפיע ותשנה את כל תחומי החיים המוכרים לנו כיום", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בפתח כנס המנמ"רים החצי שנתי של אנשים ומחשבים. הכנס נערך היום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, הנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה והשתתפו בו מאות מנמ"רים וספקי IT.

לדברי בן צור, "איש כבר אינו שואל אם המהפכה הדיגיטלית תתרחש, אלא השאלה הנשאלת היום היא מתי תחדור המהפכה הדיגיטלית לעולמות הפעילות שלנו". כך, אמר, "ראינו אותה נכנסת לתחומי המלונאות, המוניות, ועוד, ונראה אותה נכנסת יותר ויותר לתחומי הפיננסים, ממשל, שירותים ואחרים, כאשר השינוי יהיה עוצמתי הרבה יותר ממה שהכיר עולם הטכנולוגיה בעבר".

"במהלך עשרות השנים האחרונות", ציין בן צור, "ראינו התהוות של שני אגנים גדולים, אשר שינו את עולמנו. סין הפכה לבית החרושת של האנושות, כאשר היא מפתחת אגן ייצור שנשמר באמצעות כפייה של שכר יומי נמוך לפועלים במפעלים הסיניים, ומדכא כל ניסיון להתחרות בהם בעולם כולו. המזרח התיכון הפך לאגן הנפט, כאשר המדינות יצרניות הנפט מנהלות בתבונה רבה במשך עשרות שנים את השליטה שלהן בשוק. מחיר הנפט קפץ משלושה דולר עד לרמה של 125 דולר לחבית, וירד לאחרונה כדי לדכא את הכדאיות של שוק פצלי השמן – שמאיים על מקומן של יצרניות הנפט בשוק האנרגיה".

ארצות הברית – אגן המידע

"בשנים האחרונות אנחנו רואים לנגד עינינו אגן חדש שמתהווה: אגן המידע, שמתפתח במהירות בארצות הברית", אמר בן צור. "זו בחרה להתמקד בהקמה של אגן המידע, כי מידע שווה ערך ושווה כוח – והמלחמה הבאה תתרחש על המידע".

ביצירת אגן זה, הוסיף, "פועלות חברות טכנולוגיה ענקיות, הפועלות במודל עסקי חדשני ומעניין: בצד אחד המניות שלהן מטפסות מעלה ומנגד – הדו"חות הכספיים שלהן מראים הפסדים. זו בהחלט אסטרטגיה המובלת לא רק על ידי המגזר העסקי – אלא ודאי גם בתמיכת הממשל". כך, ציין, "פיתוח של שרת חדש יכול להיות בתקופה כזו בעל ערך רב יותר מאשר פיתוח של כלי נשק חדש".

"בדומה לראייה הזו, גם המנמ"ר צריך לחשוב בצורה של אגנים גדולים, הן בארגון והן בתעשייה בה הוא פועל", אמר בן צור. "עליו לזהות את ההזדמנויות ולבדל את עצמו על ידי הפיכת הארגון שלו לאגן גדול, ככל שניתן, במרחב בו הוא פועל".

העידן הדיגיטלי, ציין, "מביא עימו איומים רבים לארגון ולעובד, אך בצידם הזדמנויות חדשות ואפשרויות ליצירה של שינוי עוצמתי".

בן צור המשיך ואמר כי, "העידן הדיגיטלי הוא תוצר של מהפכת המידע, שהחלה כבר בשנות ה-90'. המושג עצמו חדש והחל להיות שגור בשנים האחרונות". לדבריו, "הגורמים המרכזיים המניעים את העידן החדש הן ראשית, הטכנולוגיה, המאפשרת את ההתפתחות. לאחריה, הדחיפה שבאה דרך הביקושים של התפיסה החברתית, והשימוש ברשתות החברתיות, המעודדות ותורמות לשיתוף מידע, קישוריות בזמן אמת, ועוד".

"בעידן הדיגיטלי אין יותר תלות ישירה בין ההשקעה שאנחנו מבצעים לערך שאנחנו יוצרים", ציין בן צור. הנגישות להרבה יותר לקוחות והחיסכון בכוח אדם, בשל האוטומציה של הפלטפורמה הדיגיטלית, יוצרות עוצמה אדירה, שלא הכרנו בעבר. אלה שישכילו ליהנות ממנה יצמחו במהירות, והאחרים יאלצו להיכנע ולצאת מהעולם העסקי".

הדיגיטל, אמר בן-צור, "תלוי בכמה רכיבים טכנולוגיים שכולם זמינים כבר היום: ענן, המייצר משאבי מחשוב לא מוגבלים; המחשוב החברתי, שמעודד שיתוף; עולם המובייל, שמביא ממשק משתמש ידידותי בכל זמן ובכל מקום; ו-Big Data וניתוח צופה פני עתיד, Analytics, שמאפשרים ליצור ערך מהמידע העצום שנצבר".

"בתוך כל אלה, האתגרים של המנמ"רים הם גדולים ורבים", ציין בן-צור, "כאשר מנכ"לים כבר חושבים על פונקציות ארגוניות חדשות, כאלה שיממשו את חוויית המשתמש הדיגיטלית וייקחו אותן לקצה, וזה עלול להתממש על חשבון 'שטחי המחייה' של המנמ"ר".

צל"ש או טר"ש?

"מדובר באתגר שהמנמ"ר יכול למצוא את עצמו, בסוף התהליך, במעמד מוביל בארגון – או להידחק לתפקיד של Back Office מוחלש ומשפיע פחות. ראינו דוגמה לכך כאשר טכנולוגיית האי-ביזנס נכנסה לפני כ-15 שנים, אז הוצבה בארגונים פונקציה חדשה, ראש תחום עסקי-דיגיטלי,  Head of E-Business", ציין.

"שנים ספורות לאחר מכן נעלמה פונקציה זו והמנמ"ר חזר למעמדו", אמר בן-צור. " גם עתה זה אפשרי – אלא שהאתגר גדול הרבה יותר".

הוא סיכם באמרו כי "בינת מביטה על הסביבה הדיגיטלית והאתגרים של המנמ"ר כתהליך מושכל שנבנה מהמסד ועד לטפחות. ללא ידע ושליטה בכלל המרכיבים של הפלטפורמה לא ניתן יהיה לספק שירות מלא. לכן הקמנו דטה סנטר עליו אנו מקימים שירותי מחשוב בענן, טלפוניה וקונטקט סנטר בענן, שירותי וידאו ואבטחת מידע, ועוד. על גבי אלה אנו מרכיבים פלטפורמות מוכללות, שיסייעו לארגונים לאמץ אותם במהירות גבוהה ובזמינות מיידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים