אייל ולדמן, מלאנוקס: "קרנות הפנסיה לא צריכות להשקיע בהיי-טק"

"יש מספיק כסף בשוק והממשלה צריכה לנתב טוב יותר את הכספים לחברות ההיי-טק", אמר ולדמן, מנכ"ל החברה

אייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס. צילום: פלי הנמר

"אין שום סיבה שקרנות הפנסיה יסכנו את הכסף של המבוטחים שלהן וישקיעו בחברות היי-טק, שיש בהן רמת סיכון גבוהה ולא תמיד ברורה מראש. יש מספיק כסף בשוק והממשלה צריכה לנתב טוב יותר את הכספים לחברות אלה", כך אמר אייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס.

ולדמן, מבכירי ההיי-טק בישראל, השתתף בפאנל של מנהלי היי-טק בכירים שנערך אתמול (ב') ביוזמת קבוצת דן אנד ברדסטריט.

הוא אמר כי "אין סיבה שכספי הפנסיה של הדודה שרה מחדרה יסוכנו בהשקעות בחברות שהחזר ההשקעה שלהן לא ברור לחלוטין. אני גם לא מאושר מזה שהבורסה מנסה לגייס לשורותיה סטארט-אפים שהיציבות הפיננסית שלהם לא ברורה".

בוויכוח שהתנהל לאחר מכן בין משתתפי הפאנל באשר למקורות המימון שעומדים לרשות הסטארט-אפים שרוצים לגייס כספים וחוסר היכולת שלהם לקבל תמיכה מספקת מקרנות הון-סיכון.

היזם הסדרתי דב מורן. צילום: פלי הנמר

היזם הסדרתי דב מורן. צילום: פלי הנמר

היזם הסדרתי דב מורן חלק על דברי ולדמן ואמר: "יש בקרנות הפנסיה הרבה מאוד כסף. הן אמורות להשקיע 1%-1.5% בהיי-טק וגם את זה הן לא עושות, מסיבות שונות". לדבריו, "המימון של הקרנות נתון במיסוי כבד, שמגביל מאוד וצריך לשנות אותו. נראה לכאורה כאילו יש בישראל הרבה כסף להשקעה, אבל זה לא נכון".

נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Salesforce. צילום: פלי הנמר

נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Salesforce. צילום: פלי הנמר

נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Salesforce, אמר כי "אנחנו מאוכזבים מאוד מסוגיית התמיכה של הממשלה בהיי-טק, במיזמים ובתקשוב". הוא הביא כדוגמה את העובדה שישראל דיגיטלית הועברה במסגרת המשא ומתן הקואליציוני מרשות התקשוב לאחריותה של השרה גילה גמליאל. "הממשלה אינה סמן ימני בכל מה שקשור לטכנולוגיה וזה מקרין על כל השוק, לאורך כל הדרך", אמר.

ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל ויו"ר פורום מרכזי הפיתוח של החברות הבינלאומיות בישראל. צילום: פלי הנמר

ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל ויו"ר פורום מרכזי הפיתוח של החברות הבינלאומיות בישראל. צילום: פלי הנמר

"אין מספיק תקציבים שמושקעים בחינוך הטכנולוגי"

נושא אחר שעלה בדיונים היה המחסור בכוח אדם, שנובע מהעדר השקעה רבה בחינוך הטכנולוגי. ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל ויו"ר פורום החברות הרב לאומיות הפועלות בישראל, אמר כי "בקרב החברות יש הסכמה רחבה שקיים מחסור משמעותי בכוח אדם, ואנחנו בהחלט עושים מאמצים להרחיב את השורות, לגייס חרדים ובני מיעוטים. אין מספיק תקציבים שמושקעים בחינוך הטכנולוגי. אני מקווה שהמדינה תבנה תוכניות לטווח ארוך ותכניס עוד כספים לתחום, כדי לשלב יותר אוכלוסיות".

אבירם ז'ולטי, סגן המדען הראשי במשרד הכלכלה. צילום: פלי הנמר

אבירם ז'ולטי, סגן המדען הראשי במשרד הכלכלה. צילום: פלי הנמר

אבירם ז'ולטי, סגן המדען הראשי, השיב לטענות ואמר: "הממשלה פועלת בנושא בכיוונים שונים. רשות המסים פועלת ליישם רעיונות שונים שהועלו בכל מה שקשור למיסוי של אנג'לים ומשקיעים בהיי-טק. משרד הכלכלה, יחד עם גופים שונים, פועל להורדת חסמים כדי שמשקיעים יבואו לישראל".

הוא ציין כי בשנים האחרונות נעשו פעולות רבות מאחורי הקלעים להחזרת מדענים ישראליים מחו"ל, גם אם זה נעשה "מתחת לראדר של התקשורת". לדבריו, "מנהלת הסבת האקדמאים עושה את מרב המאמצים להחזיר ארצה חוקרים. הבעיה שלהם איננה דווקא השכר, כי ברור להם שהם לא יכולים לקבל פה את מה שהם מקבלים בחו"ל, אלא התנאים. חוקר שמחליט לחזור לישראל מצפה לקבל פה את אותם התנאים שהוא מקבל שם, ואת זה אנחנו לא תמיד יכולים לספק לו. אולם, יש שיפור ניכר בנושא בשנים האחרונות. גופי הממשלה מודעים לזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים