סין מהדקת את החגורה על העולם המקוון
הסכומים אותם יוכל להוציא אדם בתשלומים מקוונים יוגבלו, אלא אם כן יוכל לתת אימות בכמה דרכים שונות לזהותו ● הבנק העממי של סין הוציא בקשה למשוב ציבורי עד לתאריך ה-28 באוגוסט
סין מתכננת להדק את את התקנות הממשלתיות המסדירות את התשלום המקוון ב-270 חברות המאפשרות זאת, וביניהן קבוצת עלי באבא (Alibaba), ובכך מנחיתה מכה נוספת על עסקי התשלומים באינטרנט.
בטיוטת התקנות שפורסמה באחרונה נכתב כי הבנק העממי של סין יגביל את כמות הכסף שאדם יוכל לשלם באופן מקוון ל-5,000 יואן ליום, השווים ל-805 דולר, דרך צד שלישי, אלא אם כן זהותו של הקונה ניתנת לזיהוי ומאומתת על ידי אסימון אבטחה וחתימה אלקטרונית. הבנק הוציא בקשה למשוב ציבורי עד לתאריך ה-28 באוגוסט.
יצוין כי בחודש שעבר הטיל הבנק כללים נוקשים על התעשייה – מעשה שמצופה ממנו להביא לשינויים גורפים וכשלונות בקרב המלווים בעולם המקוון. הכלכלה האינטרנטית מציבה אתגר גדול בפני הבנקים המסורתיים של סין, אשר גורמים לרגולציה נוספת על תשלומים דרך צד שלישי ופלטפורמות הלוואות שונות כגון P2P.
על פי כללי הטיוטה, לקוחות בעלי חמש דרכים לפחות בהן ניתן לאמת את זהותם, יוכלו לפתוח מה שנקרא "חשבון מקיף", המגביל את התשלומים המקוונים השנתיים לאדם ל-200 אלף יואן. לקוחות בעלי שלוש עד חמש דרכים בהן ניתן לאמת את זהותם יוכלו לפתוח "חשבון צריכה" עם מגבלת עסקה שנתית של 100 אלף יואן.
הכללים החדשים ישימו סוף ליתרון הלא הוגן כביכול שיש לחברות אינטרנט בתחרות מול הבנקים, כאשר הם כבר נהנים ומרוויחים מהיעדר הרגולציה לדרישות הון, נזילות ודרישות הספקה.
תעשיית תשלום הצד השלישי עשויה ללכת בעקבות החוקים החדשים, כך נאמר על ידי שני אנליסטים מתאגיד ההון הבינלאומי של סין. הזיהוי הקפדני של זהות הלקוח ואימות העסקה ידרשו יותר השקעות טכנולוגיות ויביאו ליותר אתגרים עבור אלה הפועלים בשוק בצורה לא סדירה.
חברות תשלום בעלות צד שלישי שיש להן את הרשיונות להפעלת מלווים מקוונים יהיו בעלות יתרון מעל כאלה אחרים אשר אינם מורשים להציע שירותים פיננסיים דרך צד שלישי, הסבירו האנליסטים. ישנו גל של בנקים פרטיים חדשים אשר קיבלו רישיון מהממשלה למקד הלוואות קטנות ולהשתמש בתוכנת זיהוי פנים כדי לאפשר למשתמשים להגדיר חשבונות.
הכללים על תשלומים דרך צד שלישי באים בעקבות מהלכים שנעשו בחודש שעבר על יותר מ-2,000 אתרי P2P. חברות פיננסיות באינטרנט חייבות למקם את כל כספי הלקוחות בבנקים ממוסדים וחייבות להשיג אישורים מרגולטורים פיננסיים כמו גם קיברנטיים. על האתרים לתת שקיפות מספקת ולשלוח תזכורות סיכון ללקוחות.
תגובות
(0)