יחסי מין עם רובוטים – האם זה העתיד שלנו?

הייתכן כי הטכנולוגיה בעתיד תפתור את בעיות הבדידות והיעדר המגע האנושי ממנו לא מעט אנשים סובלים? יש מי שמעריך שעתיד הזוגיות שלנו בהחלט יהיה עם משהו שרק נראה כמו בן אנוש

האהבה החדשה. צילום: BigStock

האם הטכנולוגיה משנה את הפסיכולוגיה של המין האנושי? סקס עם רובוט/ית? למה לא? במחצית הבאה של המאה שלנו, יקיימו אנשים פעילות מינית עם רובוטים באופן רגיל ויומיומי ואולי אפילו יתאהבו בהם, להערכתה של הפסיכולוגית הלן דריסקול מאוניברסיטת סאנדרלנד שבאנגליה, המתמחה ביחסי מין ובחירת בני זוג.

במהלך דיון על הקפיצות הטכנולוגיות הגדולות המתרחשות בימינו, שהופכות את בובות המין לאינטראקטיביות מבעבר, אמרה דריסקול, כי "לאור העובדה שהמציאות הרבודה הופכת ליותר ויותר ריאליסטית, ומסוגלת לחקות ואפילו לשפר את חוויית יחסי המין לעומת שותף אנושי, הגיוני לצפות שיש כאלה שיבחרו להעדיף זאת על פני מין עם משהו שהוא לא פחות מושלם מיצור אנושי".

גם אם זה נשמע דמיוני, זה כבר מתרחש במציאות: חברות פורנו מקדמות פורנוגרפיה במציאות רבודה, המצולמת מזווית הראייה של השחקן ומאפשרת לצופים להשתמש בקסדה של מציאות רבודה כדי לסקור ולהביט סביבם, וגורמת להם להרגיש שהם ממש במקום המצולם.

חברת פורנו אחרת צועדת לשלב הבא באמצעות שיתוף פעולה עם חברה של צעצועי מין, שיתוכנתו כך שיגיבו ליחסי המין הווירטואליים המוצגים בסרט, ובעצם ליזום יחסי מין.

"לא כדאי להניח שיחסים וירטואליים הם בעלי ערך פחות מיחסים אמיתיים", ציינה דריסקול. "למעשה, אנשים כבר ממש התאהבו בדמויות פיקטיביות מבלי שיש סיכוי שייפגשו איתן אי פעם. וכמו שאנשים מסוימים מתחילים להעדיף יחסי מין וירטואליים ברמה טכנולוגית גבוהה על פני יחסי מין עם שותף אנושי – יילך ויגדל מספר האנשים שחיים לבד ומבלים יותר זמן במציאות הווירטואלית".

היעדר מגע אנושי עלול להזיק לאנשים רבים, כאשר לא מעט מהם סובלים מבדידות. "ואולם בטווח הארוך, עשויה הטכנולוגיה להתגבר על הבעיות האלה", היא אמרה, בהתייחסה לרובוטים שנראים ומתנהגים כמו בני אנוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים