2.4 מיליון לקוחות סלולר נפגעו ממתקפת סייבר בבריטניה

פרטי כרטיסי האשראי של 90 אלף אנשים נחשפו תוך כדי המתקפה על קארפון וורהאוס ● בנוסף פורסמו שמות, כתובות, תאריכי לידה, ופרטי חשבון בנק של לקוחות

2.4 מיליון לקוחות נחשפו. קארפון וורהאוס

פרטיהם האישיים של 2.4 מיליון לקוחות נחשפו לאחר שמחלקה של קארפון וורהאוס (Carphone Warehouse), חברת הסלולר הגדולה בבריטניה, נפגעה ממתקפת סייבר מתוחכמת.

ככל הנראה, פרטי כרטיסי האשראי של 90 אלף אנשים נחשפו תוך כדי המתקפה, כך נמסר מהחברה. חקירה שבוצעה מטעם החברה מצאה כי שמות, כתובות, תאריכי לידה, ופרטי חשבון בנק של לקוחות פורסמו גם הם.

דובר החברה מסר כי ההתקפה נעצרה באופן מיידי ברגע שהמערכות גילו אותה. כשנשאל מתי הפריצה לנתונים החלה, אמר כי "הראיות מצביעות שהפריצה החלה בשבועיים האחרונים לפני יום התקיפה".

סבסטיאן ג'יימס, מנכ"ל קבוצת דיקסונס קארפון (Dixons Carphone), אמר כי "אבטחת נתוני הלקוחות שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו מצטערים מאוד שאנשים נפגעו מהתקפה זו על המערכות שלנו".

עוד הוסיף ג'יימס, כי "אנו כמובן מיידעים כל אחד מלקוחותינו שעלול להיות קורבן של המתקפה, שעליו ליידע את הבנק וחברת האשראי שלו, וכן מייעצים לכל אחד מהם כיצד להפחית את הסיכון להשלכות נוספות. מעבר לכך, הוספנו אמצעי אבטחה נוספים".

הלקוחות, לעומת זאת, זועמים שלא עודכנו בהקדם על הפריצה, אלא יחסית באיחור. בנוסף ספגה החברה לא מעט ביקורות לאחר שהתברר כי חלק מהסיסמאות שנגנבו על ידי ההאקרים לא בהכרח היו מוצפנות כפי שניתן היה לחשוב, מה שהופך את כל העניין קל יותר עבור פושעים להשתמש בנתונים הגנובים לביצוע הונאה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים