VMwomen: "תפקידו של מנהיג הוא לבחור את הטובים ביותר, בלי קשר לשיוך המגדרי"

קבוצה של בכירים בעולם הטכנולוגיה, נשים וגברים, דנו בנושא במושב מיוחד בכנס VMwaorld 2015

משמאל: מנחת הפאנל רובין מלטוק, מנהלת השיווק של VMware; שריל צ'מברליין, סגנית נשיא בקבוצת שותפויות גלובליות בקייפג'מיני; רנה זאוג, סגנית נשיא לתשתיות IT ופיתוח באתנה; פול סטרונג, מנהל הטכנולוגיות הגלובלי ב-VMware; ולורי מקנזי, מנהלת מכון קליימן למחקר מגדרי באוניברסיטת סטנפורד

זה לא רק עניין של שוויון מגדרי. זה כבר עניין שמעבר לכך, שנוגע לדרך חשיבה ויוצר תרבות של שיתוף פעולה והתמחות בשפות של מנהיגות – אלה היו הנושאים העיקריים שנדונו בפאנל של דוברים במפגש VMwomen 2015, שהתקיים במסגרת כנס VMworld 2015, שנחתם בסוף השבוע בסן פרנסיסקו.

"בלי קשר לרקע המגדרי, צריך שתהיה הזדמנות שווה לאנשים להפגין את יכולותיהם", אמר פול סטרונג, CTO גלובלי ב-VMware. "תפקידו של מנהיג הוא לבחור את הטובים ביותר, בלי קשר לשיוך המגדרי. למנהיגים צריכה להיות רשימה של קריטריונים והם צריכים לבדוק אותם אצל כל אינדיבידואל במקום לתת לבעיות מגדר להשפיע על הלך החשיבה שלהם", הוא אמר.

סטרונג טען כי גברים ונשים צריכים לעבוד יחד וליצור תרבות של שיתוף פעולה, שמשנה את מקום העבודה ואף מביאה לגידול בהכנסות ולצמיחה ארגונית.

יוזמת VMwomen החלה בתחילת 2014 בעקבות בדיקת מספרי הגיוון בחברה. המספרים האלה הראו, כי קיימת התאמה עקבית של החברה עם המגמות הנצפות בקשר לנשים בעסקים בכלל ולנשים בטכנולוגיה במיוחד. מועצת VMwomen מורכבת ממנהיגה עסקית מכל אחד מ-16 הארגונים של החברה. המנהיגות העסקיות האלה לקחו על עצמן ליזום והניע תוכנית פעולה שתטפל בנושאי גיוס, פיתוח ושימור של נשים כשרוניות.

לנשים יש יותר מחסומים שהן צריכות להתגבר עליהם

מכל מקום, כשמדברים על הבדלים במודל המנהיגות בין גברים לנשים, אמרה לורי מקנזי, מנהלת מכון קליימן למחקרי מגדר באוניברסיטת סטנפורד, כי לנשים יש יותר מחסומים שהן צריכות להתגבר עליהם. "הטבע הנשי מאפשר לנשים לספוג ביקורת יותר מהגברים. הן צריכות לסגל הלך מחשבה פתוח ולא מקובע לגבי יכולתן להשפיע. זוהי התקדמות טבעית לכיוון של מנהיגות", היא אמרה.

רנה זאוג, סגנית נשיא לתשתיות IT ופיתוח באתנה (Athena), ציינה כי דיונים בנושא הזה צריכים להתחיל בגיל מוקדם הרבה יותר – עדיף בבתי הספר, כאשר הילדים הם בני 10-12. "הם לא שומעים את המסר הזה מוקדם מספיק, וכאשר הם מצטרפים לכוח העבודה, אין להם מושג כיצד להתנהל מול אתגרים מהסוג הזה. יש הרבה מה לעשות מוקדם מאוד בערוץ הזה כדי ליצור ביטחון בקרב ילדות באשר למה שהן מסוגלות לעשות. דווקא אנחנו, כמנהיגים, חייבים לעבוד גם על הסטריאוטיפ שנשים צעירות לא שואפות להתקדם בתפקידי מנהיגות משום שהן רוצות לנהל גם קריירה וגם משפחה", היא ציינה, והוסיפה, כי אנשים צריכים להבין את הדעות הקדומות סביב נושאים שונים, כמו הריון. המנהלים, לדבריה, צריכים להפסיק להימנע מלהטיל אחריות על אישה הרה. במקום זאת, הציעה שהאחריות תוצע להן והן יחליטו אם הן מסוגלות לעמוד בעומס העבודה.

שריל צ'מברליין, סגנית נשיא בקבוצת שותפויות גלובליות בקייפג'מיני (Capjemini), אמרה כי המסר של הפמיניזם צריך להיות איזון שווה בין נשים לגברים בכוח העבודה. "אנחנו רוצות הגינות, בחירה באדם הנכון ואת התוצאה הנכונה. נוצר קיבוע סביב המילה 'פמיניזם', אך במהלך הזמן הוא התפתח. מדובר על כיצד אנו יכולות להעצים את עצמנו ולהיות יותר שייכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים