אריק מיפנו: "ארגונים שלא יתקשרו עם הלקוחות והמשתמשים במובייל – לא ישרדו"

"עברו הימים שבהם חיכינו לטופס 17 לבית חולים או עמדנו בתור להפקיד צ'ק בבנק", אמר מיפנו ● לדבריו, "נדרשת פלטפורמה אחת לעבודה מול מערכות ההפעלה השונות של המכשירים הניידים"

אריק מיפנו, מנכ''ל מג'יק ישראל. צילום: קובי קנטור

"ארגונים מבינים שהעולם עובר למובייל. זה קורה מבלי שנרגיש בכך. עברו הימים שבהם חיכינו לטופס 17 לבית חולים או עמדנו בתור להפקיד צ'ק בבנק. נדרשת פלטפורמה אחת לעבודה מול מערכות ההפעלה השונות של המכשירים הניידים. ארגונים שלא יעברו לפעילות במובייל יהפכו ללא רלוונטיים ולא ישרדו", כך אמר אריק מיפנו, מנכ"ל מג'יק ישראל.

מיפנו דיבר בכנס Magic BizApps 2015 – אפליקציות אינטגרציה ומה שביניהם, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. השתתפו באירוע 500 איש והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

הייתה זו הופעתו הפומבית הראשונה של מיפנו, שמונה לתפקידו החדש לפני ימים אחדים. הוא אמר כי "העולם העסקי הולך ומשתנה כל הזמן. בעבר, השתתפו במרוץ 'שחקנים כבדים'. היה זה מרוץ של 'משאיות כבדות'. המציאות דוחפת את העסקים משם למרוצי 'אופנועים זריזים', למציאת פתרון שיהווה שינוי שדוחף קדימה. יש לארגונים מערכי מחשוב של מערכות רבות, חלקן מערכות Legacy. נדרש לחשוף את היישומים והמודולים שלהן לעולם המובייל החדש, למשתמשים הפנימיים והחיצוניים. השינוי לא בא מצד ה-IT, אלא עונה על צרכי משתמש הקצה".

הוא ציין כי "המובייל שינה את צורת המענה ואת צורת החשיבה, וקיצר את מרווחי הזמן לאספקת שירות. הוא גם משתלב במגמת האינטרנט של הדברים". לדברי מיפנו, "דינמיקת השינוי מהירה מאוד. אנחנו רואים בארגונים צורך לקחת את המערכות הוותיקות ולחשוף אותן למובייל, מאחר שבמרביתם, מערכות הליבה לא ישתנו בעשור הקרוב".

אודי ארטל, נשיא מג'יק. צילום: קובי קנטור

אודי ארטל, נשיא מג'יק. צילום: קובי קנטור

מיפנו הוסיף שמג'יק היא חברת התוכנה הישראלית הראשונה שהונפקה בבורסה בארצות הברית. הוא אמר כי "אנחנו מביטים על פלטפורמת פיתוח האפליקציות שלנו ועל כלי האינטגרציה כחבילה אחת, שכן יש צורך בשני הרכיבים, לטובת פנייה לתהליכים פנים ארגוניים וחשיפתם החוצה".

קצת על מג'יק

אודי ארטל, נשיא מג'יק, סקר את פעילות החברה בעולם. הוא ציין כי החברה הוקמה ב-1983, התחילה ברמת גן וכיום פרוסה ברחבי העולם, עם 1,200 עובדים ביותר מ-50 מדינות ו-3,500 שותפים. "אנחנו חלק מהקבוצה הפולנית Asseco, שהיא הבעלים של קבוצת פורמולה, שמחזיקה את מג'יק, מטריקס וסאפיינס", אמר ארטל.

הוא הוסיף כי "המחזור של החברה עמד ב-2010 על 88 מיליון דולר וארבע שנים בלבד לאחר מכן, ב-2014, הוא עמד על 164 מיליון – נתון המשקף גידול של 180%".

ארטל ציין כי בשנה החולפת נוספו לחברה 170 לקוחות משמעותיים בעולם, ביניהם אדידס (Adidas), הונדה (Honda) ויוניסיס. הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) לפיו כלי הפיתוח של מג'יק הוא הנפוץ ביפן בתחומו ומחקר של פרוסט אנד סליבאן (Frost & Sullivan), שמצא שהחברה מובילה בפיתוח חדשני לכלי אינטגרציה.

"בשוק יש כל הזמן טכנולוגיות ומגמות חדשות", סיכם ארטל. "אנחנו, כיצרני פלטפורמה, נדרשים להתאים אותה לשוק לטובת הלקוחות הארגוניים. מג'יק מפתחת כלים שמטרתם לשפר את עסקי הלקוחות, עם יכולות לשיפור ביצועים, שילוב Big Data ומענה לעולם המובייל. כך, לפי גרטנר, בעוד שלוש שנים, מרבית פיתוחי המובייל בעולם יהיו ב-RMAD ולא ב-Native, וחברת המחקר ציינה שמג'יק מוכנה לקראת מגמה זו".

"כל הארגונים רוצים להיות במובייל – לא לכולם יש אסטרטגיה"

בהמשך דיבר יובל לביא, סגן נשיא לתמיכה ושירותים מקצועיים במג'יק העולמית. הוא אמר כי "כל הארגונים רוצים להיות בעולם הנייד, אלא שלחלק ניכר מהם אין אסטרטגיה כלשהי לתחום ואין להם מושג איך נכנסים לעולם הזה".

יובל לביא, סגן נשיא לתמיכה ושירותים מקצועיים במג'יק העולמית. צילום: קובי קנטור

יובל לביא, סגן נשיא לתמיכה ושירותים מקצועיים במג'יק העולמית. צילום: קובי קנטור

לדבריו, "כשארגון מתחיל לפתח אפליקציות בעולם הנייד, עליו לשאול: מה לפתח? עבור מי לפתח? כמה פלטפורמות? אילו? ומיהו קהל היעד – המשתמשים הפנימיים או הלקוחות החיצוניים?"

"ארגונים עדיין לא סגורים מהי המטרה שלהם בעולם המובייל", ציין לביא. "עליהם להבין שהמטרה היא עסקית ולא טכנולוגית: המובייל מביא להגדלה של הקשר של הלקוחות החיצוניים והמשתמשים הפנימיים עם הארגון, עקב החדירה המסיבית של הטלפונים החכמים. כמות המידע שעוברת בשל כך גדולה יותר והמובייל מאפשר לקבל ערך מוסף עסקי".

"כלי האינטגרציה Magic xpi הוא הכלי העתידי לא רק של אנשי האינטגרציה. אנחנו נמצאים בכניסה לעולם חדש, B2E – עסק לעובד. זוהי התפתחות, לאחר שארגונים כבר מימשו את תפיסת B2C – עסק לצרכן. למשל, בנקים עם אפליקציות המובייל שלהם. כעת, על הארגונים לממש את השלב הבא – ארגון נייד, תוך פיתוח מהיר ובהתאם לדרישות המשתמשים", סיכם לביא.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טמיר כהן

    אריק הגיע לתפקיד הנ"ל לאחר 18 שנה של עבודה קשה במגיק ישראל בה הוכיח כל יום את היכולות שלו וטיפס לאט לאט ובטוח לתפקיד הנ"ל

  2. מ2

    ל - א מרגישים היטב שהתגובה שלך ילדותית, מה קרה? עשית את התפקיד שלך חרא והוא פיטר אותך? יצאת להפסקת סיגריה ארוכה ולא הבנת למה הוא כועס עליך? טיפה פרגון לאדם שהגיע למשהו שלעולם לא תגיע אליו, אריק תותח, רואה כמה צעדים קדימה ויסודי מאוד. מפרגן לך מיפנו

  3. נ

    עבדתי במחיצת אריק שנים רבות ועם רבים אחרים בתחומו. ואריק הוא מהטובים והמקצועיים איתם יצא לי לעבוד. לאריק היכרות עמוקה עם כל מוצרי מג'יק לדורותיהם, הלקוחות והשוק המקומי. לא הופתעתי מהמינוי הזה כלל וכלל ולדעתי אריק הוא האדם הראוי ביותר לתפקיד. ואם אף אחד אחר לא רצה בתפקיד כפי שאתה טוען זה א. הפסד שלהם וב. לא גורע כהוא זה מאיכויותיו של אריק. אריק שיהיה לך הרבה הצלחה בתפקיד!

  4. מ

    איש קטן ובינוני.כנראה אף אחד אחר לא רצה את התפקיד

אירועים קרובים