יבמ פותחת מחזור שלישי של האקסלרטור AlphaZone

מיהן החברות במחזור החדש? לאן הגיעו החברות מהמחזור הקודם? ומה כל זה אומר על יבמ?

AlphaZone, יבמ. צילום: נועם מושקוביץ

אמש (ד') נערך במרכז רבין כנס בו הוכרז מחזור שלישי של האקסלרטור AlphaZone מבית יבמ (IBM). החברה ממשיכה במסורת של חיזוק של סטארט-אפים, אשר בדרך כלל נמצאים באזור Round A מבחינת ההשקעות בהם.

הפעילות של האקסלרטור בהנהגת ליאור וייצמן, שחר חפץ וליווי של דרור פרל, מעניקים לסטארט-אפים בית חם מבחינה של פתרונות טכנולוגיים וחשיפה שיווקית באירועים בינלאומיים.

בכנס הוצגו החברות מהמחזור הקודם, שנציגיהן דיברו על ההתקדמות שלהן לאורך התקופה, וכן הוצגו החברות החדשות.

את ההשראה ליזמים נתנה צמרת פירסט, יזמית שהובילה את החברה המהפכנית שנותנת פתרון של ברית מילה בפיתוח טכנולוגי רפואי חדשני, אשר מאפשר מילה ללא ניתוח, במהירות ובעלויות משופרות.

צמרת היטיבה לתאר את דרך החתחתים שעברה על מנת להגשים את חלומה, אשר יתרום להפחתת הידבקות במחלת האיידס ביבשת אפריקה ושיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים.

החברות במחזור החדש

TrenDemon – החברה מציעה פלטפורמת ניתוח ואוטומציה של שיווק מבוסס תוכן. המערכת מסייעת למותגים וגופי תוכן להגדיל באופן אוטומטי את ההכנסות מנכסי התוכן שלהם באמצעות ניתוח ושיפור מסלולי ההמרה של הגולשים באתר. המערכת עושה שימוש באלגוריתמים לניתוח מסלולי הגלישה, בשילוב עם רכיבי המלצות תוכן והנעות לפעולה בזמן אמת המותאמות אישית לגולש. בנוסף, מספקת המערכת ללקוח תובנות המסייעות לקבל החלטות בנוגע לאסטרטגיית התוכן והחזר ההשקעה מפעילות זו.

Data2Life – החברה מציעה פלטפורמה טכנולוגית ומקורות מידע ייחודים הכוללים מאגרי מידע קליניים, מדיה חברתית ומאגרי מידע רגולטוריים כדי לשקף את התנהגות התרופה בעולם האמיתי. הפלטפורמה של Data2Life עושה שימוש בריבוי מקורות בעלי תכונות שונות ומשלימות כדי לבסס תמונה יותר מלאה, מקיפה ומדויקת. היא נהנית מגישה למאגר מידע קליני עשיר ומציעה פלטפורמת ניתוח מעמיקה וגמישה בעלת יכולות Signal Detection המבוססות על Best Practices בתחום.

Helparound – החברה מציעה רשת ביטחון ותמיכה עבור חולים כרוניים ובני משפחותיהם, להתמודדויות שבשגרה וגם לרגעי מצוקה או התקפים. השירות לימי שגרה מכוון תחילה לחברי קהילת חולי הסוכרת החווים אין ספור דילמות הנוגעות לציוד רפואי, תזונה, שירותים רפואיים וכו׳. באמצעות האפליקציה Diabetes Helpers סורקים המשתמשים את סביבתם ומאתרים אנשים המתמודדים עם סיטואציות דומות ומסוגלים לספק סיוע או תמיכה. לרגעי מצוקה והתקפים, פיתחה החברה את Alert – כפתור מצוקה בסמארטפון, המשדר את מיקום המשתמש ומעלה את בני המשפחה לשיחת ועידה. השירות פועל בזמן אמת על נתונים פיזיולוגיים, המגיעים מפלטפורמת HealthKit  של אפל (Apple). החברה מאפשרת פרישת רשתות תמיכה ייעודיות לארגונים ומוסדות בריאות המעוניינים לייצר תמיכה שוטפת בין חבריהם ולספק להם גישה קלה ומהירה למשאבים העומדים לרשותם.

MedAware – החברה מפתחת מערכת לזיהוי טעויות במרשמים רפואיים בזמן אמת ומקדמת בכך את בטיחות המטופלים, ובמקרים רבים יכולה אף להציל חיים.  המערכת של MedAware לומדת את אופן החשיבה של הרופא ומזהה חריגות בדפוסי כתיבת המרשמים של רופאים, תוך שימוש באלגוריתמים ללמידה חישובית על מיליוני רשומות רפואיות ממוחשבות. כך היא מאתרת מרשמים שגויים, ברמה נמוכה של התראות שווא.

Voiceitt – החברה מציעה פתרון המאפשר לאנשים בעלי מוגבלות בדיבור, לתקשר בקלות ובטבעיות, באמצעות קולם שלהם, על ידי תיקון בזמן אמת של הדיבור המשובש לדיבור מובן. בעולם חיים עשרות מליוני אנשים שאינם יכולים לדבר בצורה מובנת: ילדים שנולדו עם שיתוק מוחין, תסמונת דאון ואוטיזם, אנשים מבוגרים שלקו בשבץ מוחי, פגיעות ראש, פרקינסון, ALS  ועוד. חוסר היכולת לתקשר באמצעות הדיבור מאוד מקשה ומתסכלת עבורם ועבור בני משפחתם וסביבתם הקרובה.
הפתרונות הקיימים, כיום, הינם פתרונות עוקפי דיבור, כמו זיהוי תנועת ראש, זיהוי תנועת עיניים ולוחות תקשורת – אך הם מסורבלים, מגבילים, לא טבעיים ולעיתים גם יקרים.

Nutrino – החברה מציעה שירות של תזונאי דיגיטלי אישי. מנוע ההמלצות של נוטרינו מבוסס על Big Data הכולל, בין היתר, את המחקרים העדכניים ביותר בתזונה ומשתמש במאות פרמטרים שונים ובתובנות כיצד מזון שונה משפיע על אנשים שונים, על מנת לעזור לאנשים לענות על השאלה: ״מה כדאי לי לאכול?״ כדי להשיג את המטרות הבריאותיות שלהם. המערכת עוזרת לאנשים לתכנן את ארוחותיהם על בסיס הרקע הרפואי שלהם, מטרות הפעילות הגופנית שלהם ומנטרי הפעילות המועדפים עליהם, והיא אינה מבוססת על ספירת קלוריות. ההמלצות ניתנות בזמן אמת.

OBG Soft – החברה מציעה פתרונות לניהול עולם בריאות האישה, גניקולוגיה, פוריות ומיילדות. החברה פיתחה את Eve pro, המציע לרופאים, מרפאות ומטופלות, פתרון למובייל הכולל: ניהול תיק רפואי, תקשורת ישירה עם המטופלות וכלי מחקרי המאפשר תמיכה בהחלטות, ניתוח סטטיסטי ואנליזה על מסד נתונים עשיר. התוכנה פותחה בשיתוף עם צוות רפואי מוביל המתמחה בהליכי פוריות ובהתאם לתהליכי העבודה המקובלים בארץ.

OffLA – החברה מפתחת מערכת זיהוי ומניעת הונאות לעולם הארנקים הדיגיטליים, ללא צורך בהפעלת מערך שירות הלקוחות ו/או מערכות ההגנה הקיימות של חברות האשראי או בתי העסק. המערכת של OffLA מציעה אינטגרציה פשוטה ומהירה עם כל ארנק דיגיטלי, מציגה יכולת גבוהה לזיהוי הונאות ומסוגלת לבודד תנועת הונאה ולעצור אותה תוך כדי ביצועה.  המערכת עובדת אופליין בזמן התנועה ולא מתערבת בתהליך הקיים, וגם אינה מבקשת קישור לענן כלשהו. כל אלה מייצרים חסכון כספי גבוה בעלויות הנדרשות לנושא זיהוי ההונאות והטיפול בהן.

נקודת מבט

הפעילות של יבמ מראה על החשיבות שנוקטים בחברה לעבר חדשנות, הבנה והכרה בקושי של ארגונים גדולים לצאת לבד ממעגלי חשיבה קבועים.

סטארט-אפים עם רעיונות טובים וצוותים מנוסים יכולים לייצר מוצרים שחברות גדולות בשל הסרבול והמורכבות שלהם – לא יכולים, אך חייבים לעצמם על מנת לשמר את הפער האיכותי שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים