המדען הראשי ומתימו"פ משיקים רשת חברתית עסקית

הרשת מחברת בין סטארט-אפים ומשקיעים ישראלים ואמריקנים

מתימו"פ

שוק הסייבר הישראלי לא מפסיק לייצר אקזיטים מרשימים של חברות ישראליות על ידי ענקיות טכנולוגיה מארצות הברית, שבוחרות להקים כאן את מרכזי המו"פ שלהן. זה לא מרגיע את המדען הראשי לישראל, שלוחץ אפילו עוד יותר על הדוושה ומשיק רשת חברתית בשם NetWorker. מדובר ברשת חברתית עסקית ביוזמת מתימו"פ (מרכז התעשייה הישראלי למחקר ופיתוח) של המדען הראשי שפותחה על ידי ממני הישראלית-אמריקנית. הרשת מהווה פלטפורמה אינטרנטית המאגדת את כל בעלי העניין בקהילה הטכנולוגית-מדעית, בכל הסקטורים, אשר מקיימים או תומכים בחדשנות משני עברי האוקיינוס. אם תרצו- רשת חברתית לחברות, יזמים ומשקיעים שתתמקד במציאת שותפים טכנולוגיים ועסקיים למחקר ופיתוח של הדבר הגדול הבא.

השימוש ברשתות החברתיות בימים אלה כבר מזמן לא מתמקד רק בפן החברתי, אלא גם בפן העסקי. לינקדאין (LinkedIn) היא כלי גיוס עובדים למנהלי משאבי אנוש ופייסבוק (Facebook) מאפשרת לכל בעל עסק לפתוח עמוד עסקי בו הוא חושף את מגוון השירותים שיש לעסק שלו להציע. אבל NetWorker היא רשת חברתית עסקית חדשה, בפיתוח ישראלי, המבקשת לתת מענה לצורך אחר לגמרי – מציאת פרטנרים ליזמות, מחקר ופיתוח טכנולוגי.

NetWorker מאפשרת לכל בעלי העניין בקהילה להחליף ידע, לקדם יוזמות ולמצוא את הגורמים הרלוונטיים לפיתוח העסקי שלהם. למשל, למצוא משקיע לסטארט-אפ שלך, או חברה רב לאומית שמעוניינת לשלב את הפתרון שפיתחת בקו מוצריה, או מעבדה לאומית למחקר שמעוניינת בשותף להשלמת המו"פ ומסחור הפיתוחים שלה. ברשת חברים יזמים, חברות בכל השלבים, חברות רב לאומיות, משקיעים, קרנות, ארגונים ממשלתיים, מרכזי מחקר אקדמיים, ספקי שירות ושותפים נוספים של מתימו"פ, והוא נועד לאפשר לחברות לאתר שותפויות פוטנציאליות למטרות מו"פ משותף. כך כאמור יוכלו החברות להגיש מועמדות למסלולי מימון למו"פ בילטראלי אותו מציעות מתימו"פ ומקבילותיה בעולם.

מישל היברט, מנכ"ל וזרוע הביצוע של מתימו"פ מטעם המדען הראשי, אומר כי "בחיים של סטארט-אפ יש מספר רב של תחנות: בהתחלה אתה צריך צוות טוב, אחר כך לבנות אסטרטגיה, איפיון מערכות, שיווק והשקעות. השאיפה מאחורי פיתוח רשת ה-NetWorker היא לתת מענה ליזם, למשקיע ולחברה בכל אחד מהשלבים על מנת שכל אחד מבעלי התפקידים האלה ימצא בדיוק את מה שהוא מחפש. הרשת תאפשר לגופים חיצוניים להסתכל ולעקוב אחרי היזם ולהבין איך הוא מתקדם ותופס תאוצה. בכך ניצור חיבור יעיל ומהיר יותר בין סטארט-אפיסטים לשותפים אסטרטגים ביבשת אמריקה. החיים של כל סטארט-אפ תלויים בזמן וכסף, ככל שמוצאים השקעה של יותר כסף בפחות זמן, תוך מציאת שת"פ עם חברה או יזם אחר, אנו חוסכים לאיש הסטארט-אפ את שניהם. המהלך הזה הוא חלק ממאמצי מתימו"פ והמדען הראשי בפיתוח ועזרה לחברות הישראליות בשת"פ עסקי עם חברות מעבר לים".


אריק בן זינו, יו"ר ממני, מסביר כי "כל בעל עניין בקהילת המו"פ יכול להיחשף למגוון הזדמנויות וגורמים רלוונטיים לפיתוח המיזם שלו. הפלטפורמה מאפשרת חיפוש ממוקד לאיתור גורמים על פי סקטור, תפקיד תעסוקתי וסוג הישות בקהילה. בנוסף, ה-NetWorker מכיל אלגוריתם אשר מאפשר התאמה מלאה בין צרכים לבין ההתמחויות של חברי הקהילה השונים. כך, נוצרת היענות גדולה יותר להזדמנויות אשר עולות בקהילה מצד החברים בה. כל בעלי העניין בקהילה מיודעים לכל אינפורמציה אשר נוגעת להם, כשהמערכת מעבדת את המידע הנ"ל לכדי המלצות חכמות על חיבורים למשתמשים אחרים בקהילה ולתכנים ספציפיים בעלי מידת רלוונטיות איכותית".

נכון להיום, מעל ל-30 גופי השקעות משתמשים ב-NetWorker לאיתור המוח המבריק הבא שהמיזם שלו ישנה את העולם. יש כ-400 יוזרים עסקיים של ארגונים שמחפשים שת"פ במו"פ וכל השאר פרופילים אינדבידואליים של יזמים וחברות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ממני

    לינק לקהילת הNetWorker: https://memeni.com/matimop

אירועים קרובים