טוויטר vs. פייסבוק: למי יש גדול יותר?

1.49 מיליארד משתמשים רשומים פעילים מחזיקה הרשת החברתית, ובכל זאת הצייצנית שמעבר לפינה המחזיקה 316 מיליון משתמשים טוענת כי בתרחישים מסוימים, אפשר גם לומר שקהל משתמשיה אפילו גדול יותר ● האמנם?

טוויטר ופייסבוק ברשות החוק. אילוסטרציה: BigStock

בערך 22% מהאנשים בעולם מחוברים כיום לפייסבוק (Facebook), ולא בכדי היא נחשבת לרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. אבל מנהל הכספים הראשי של טוויטר (Twitter), אנטוני נוטו, דווקא חושב שהרשת החברתית שהוא עובד בה גדולה לפחות כמו פייסבוק, אם לא גדולה ממנה.

אמירה קצת מוזרה עבור בכיר ברשת שבה כ-316 מיליון משתמשים רשומים כפעילים, כ-25% לעומת ה-1.49 מיליארד של פייסבוק. לטענתו מדובר בנקודה של השקפה, ובדרך בה מודדים את גודל הרשת, והדרך בה הוא מודד זה החשיפה הסופית לקהל.

"להם יש רק את הקהל הזה – 1.4 מיליארד, אין להם מספר אחר. לנו יש מספרי קהל אחרים שאף אחד לא מדבר עליהם, וכשאתה מוסיף אותם זה כבר מספר גדול, ולמעשה, בתרחישים מסוימים, אפשר גם לומר שהוא גדול יותר", אמר נוטו בכנס טכנולוגי בו השתתף בגרמניה.

נוטו ציין שהוא מתייחס לאנשים שמבקרים בטוויטר רבות בלי שיש להם חשבון או שהם פשוט לא משתמשים ברישום שלהם יותר, וכן אלו שצופים במקומות אחרים בציוצים שמשובצים בדפי אינטרנט כאלה או אחרים, או כאלה שמועברים לאתרים באמצעות הסכמי סינדיקציה.

לפי טוויטר, ביקרו ברשת במהלך יולי האחרון, לדוגמה, למעלה מחצי מיליארד גולשים לא רשומים, ומספר גדול אף יותר מזה קרא ציוצים שהופצו באמצעות שותפים כדוגמת CNN ו-ESPN, בלי שבכלל הגיעו לאתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים