לאחר 17 שנה: גוגל נסגרה סופית על תאריך יום הולדת

השנה אולי החמצתם את המאורע המרגש אבל עכשיו, ולאחר ההחלטה הרשמית, כולם מוזמנים לפתוח יומנים ולעדכן לעתיד - יום ההולדת של ענקית החיפוש, כך קבעה החברה, יצוין מעתה בכל שנה ב-27 בספטמבר

מזל טוב סופי. גוגל בת 17

ארבע פעמים שונה התאריך החשוב במהלך השנים, אבל הפעם זה סופי ומוסכם, מוכרז ומאושר – גוגל (Google) תציין את ימי ההולדת שלה ב-27 בספטמבר מדי שנה. המאורע פורסם, כפי שנוהגת לרוב החברה בנוגע לציוני דרך היסטוריים, באמצעות שרבוט משמח ונוסטלגי משנת 1990.

גוגל אינה עוד עולת ימים – מאחר שמנוע החיפוש, שאכן עשה היסטוריה, החל את פעולתו בשנת 1998 הרי שהשנה ציינה החברה את יום הולדתה ה-17. ניתן לומר כי 17 שנה הם לא הרבה זמן, אבל אם בוחנים את האימפקט של גוגל על חיינו בעידן הנוכחי, ואת הפיכת המושג 'לגגל' לחלק בלתי נפרד משפתנו ומשגרת יומנו, הרי שניתן לקבל פרופורציות בנוגע להשפעתם האדירה של החברה בכלל ושל מנוע החיפוש בפרט על כמעט כל אחד ואחת מאיתנו.

לפני 17 שנה ענקית הטכנולוגיה לא ידעה בכלל שהיא עומדת להיות כזו. הכל התחיל בעבודת מחקר של שני דוקטורנטים מאוניברסיטת סטנפורד, לארי פייג' וסרגיי ברין. בקיץ 2004 השניים כבר התחילו לתפוס כיוון ברור, עת הפכה גוגל לחברה ציבורית עם הצהרת כוונות רשמית שנוסחה כך: "לארגן את כלל המידע העולמי ולהופכו לנגיש ויעיל לכלל העולם". אמרו ועשו ובאופן מרשים במיוחד כשב-2006 עברה החברה לשכן את המטה שלה במאונטיין ויו, קליפורניה, במשרדים מעוררי התפעלות והשראה.

כיום, עם חגיגות ה-17 להיווסדה, גוגל היא כבר תאגיד אימתני העונה לשם אלפבית ואשר מאגד תחת מטריה אחת מספר חברות בת, ביניהן, כמובן, גם מנוע החיפוש שהפך זה מכבר למיתולוגי. עיסוקיה של החברה כיום מתפרשים על פני מגוון תחומים: טלוויזיות וניידים, תשתיות, אמצעי מחשוב לבישים, טלוויזיות, פרויקטים רפואיים ועוד ועוד. מעניין איזה תחום או תחומים חדשים יתווספו לרשימה בחגיגות ה-18, ה-19 וה-20 של גוגל. נחיה ונראה!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים