בוב דילן מצא חיים חדשים בפרסומת של יבמ

מה גילה ווטסון בשירים של בוב דילן - ולמה הוא עדיין לא מבין סרקזם? ● הזמן חולף והאהבה גוועת - זה המסר אותו קבע מחשב העל של יבמ, שניתח את שירי הזמר האגדי

ווטסון של יבמ. צילום: מתוך ויקיפדיה

יבמ (IBM) פצחה בקמפיין פרסומי כחלק ממסע שיווק ממוקד, המיועד להציג בפני הקהל הרחב את האפשרויות הגלומות בעידן המחשוב הקוגניטיבי.

הכוכב הגדול ביותר אותו גייס הענק הכחול הוא בוב דילן, אגדת הפולק-רוק. ווטסון (Watson), המחשב הקוגניטיבי של יבמ, ניתח את הטקסטים של כל שיריו של דילן, והגיע למסקנה לפיה הזמן חולף והאהבה גוועת. דילן, המשוחח עם המחשב בפרסומות טלוויזיה חדשות המשודרות עתה בארצות הברית, מתלהב מתובנות אלו, ומציע לווטסון לשיר איתו ביחד.

אנאבל היא ילדה בת שבע שהחלימה ממחלה קשה, המספרת לווטסון על מתנות יום ההולדת המועדפות עליה. ווטסון מנהל את השיחה עם אנאבל בדיבור אנושי רגיל, באנגלית. הוא משיב לה כי על פי המידע שהעבירו אליו רופאיה, היא בריאה עכשיו ומספר כי הוא מסייע לרופאים באבחון מחלת הסרטן ובטיפול בה.

קן ג'נינגס הוא דמות מוכרת היטב בארצות הברית, בעקבות רצף הזכיות הארוך ביותר אי-פעם בשעשועון הידע הטלוויזיוני ג'פרדי (Jeopardy!), בו הוא מחזיק: 74 ניצחונות רצופים, ופרסים של יותר משלושה מיליון דולר. ג'פרדי מוכר בישראל כ"מלך הטריווייה". ב-2011 ג'נינגס התמודד מול ווטסון של יבמ – והפסיד, באירוע שהפך לנקודת ציון בתולדות המחשוב הקוגניטיבי. עתה, בפרסומת שלישית, ג'נינס מנהל שיחה עם ווטסון, ושומע מהמחשב כיצד הוא מזהה תמונות ומנתח הבעות פנים, מספק ייעוץ פנסיוני וייעוץ השקעות ומסייע לרופאים בטיפול במחלת הסרטן. "וזה הכל?" שואל ג'נינגס בסרקזם. "לאחרונה למדתי גם יפנית", משיב המחשב, ומודה כי טרם למד סרקזם. "אני יכול לסייע לך", מתנדב ג'נינגס.

באחרונה יבמ הכריזה על הקמתה של חטיבה חדשה, שתכלול יותר מ-2,000 יועצים, ותתמקד ביישום פתרונות קוגניטיביים לעולם העסקים. זאת, בהמשך להשקעה של יותר ממיליארד דולר בקבוצת ווטסון, שקמה בתחילת השנה שעברה, המתמקדת במחקר ופיתוח פתרונות קוגניטיביים וקבוצה מיוחדת לפיתוח פתרונות קוגניטיביים בתחום הרפואה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים