לשינוי החוק לחצו כאן

ePart הוא סטארט-אפ שמאפשר לפנות לחברי כנסת ולהשפיע על דיונים והצעות חוק לפני שהם מתרחשים ● רוצים שינוי?

חוק כלכלי חדש. צילום: BigStock

אזרחים רבים מתלוננים על הפעילות, או חוסר הפעילות, של נבחרי הציבור – בין אם בשיחות סלון או בסטטוסים וציוצים ברשתות החברתיות. סטארט-אפ חדש מאפשר להפוך את התלונות בפייסבוק (Facebook) לפעולה מול חברי הכנסת.

ePart מציעה פלטפורמה שמאפשרת לכל אזרח להתעדכן במה שעושים נבחרי הציבור בנושאים שמעניינים אותו ולפנות אליהם ישירות בקליק אחד. כך, ניתן להתלונן בפניהם, לבקש מהם בקשות ולהציע הצעות חוק. הפלטפורמה אף מאפשרת לקבל עדכונים והתראות על דיוני ועדות הכנסת, ובעתיד גם בממשלה וברשויות המקומיות, לפי תחומי עניין שהמשתמש הגדיר מראש – לפני שהם מתרחשים. כך ניתן לנסות להשפיע על הח"כים ולקחת חלק בהליך הדמוקרטי עוד לפני שהדברים הופכים לעובדה מוגמרת בספר החוקים.

ב-ePart מציינים כי השיקו את הפלטפורמה לפני כחודש בגרסת בטה ולמרות זאת כבר הצטרפו אליה אלפי משתמשים.

הפלטפורמה של ePart. צילום מסך

הפלטפורמה של ePart. צילום מסך

מסיוע משפטי לניצולי שואה – להיי-טק

יוסי חיות, מייסד ePart, היה בכלל עורך דין שבין היתר סייע פרו בונו לניצולי שואה וקשישים, לפני שעבר להיי-טק. הוא אמר כי "בעבודה שלי בקליניקיות המשפטיות של אוניברסיטת תל אביב גיליתי שאפשר להשפיע על נושאים שאפכת מהם דרך הדיונים בוועדות הכנסת".

יוסי חיות, מייסד ePart

יוסי חיות, מייסד ePart

עם זאת, לדברי חיות, הדרך לא הייתה קלה, ובהתחלה הוא והסטודנטים איתם עבד כלל לא הוזמנו לדיונים. לכן, עלה במוחו הרעיון להקים את הפלטפורמה. כשעזב את העבודה בקליניקות, הוא פנה לחברו מתנועת הצופים – ניר זוהר, נשיא Wix – והציע לו לבנות פלטפורמה טכנולוגית שתאפשר לכל אחד להיות מעורב אזרחית בתחומי העניין שלו. זוהר התלהב מהרעיון, והפך למשקיע הראשון בחברה וליו"ר הדירקטוריון שלה. בהמשך גייס חיות את העיתונאי אמנון הררי כסמנכ"ל התוכן של החברה ואת עמליה שרייר, ששימשה בתפקידים שונים בכנסת, כסמנכ"לית פיתוח ואסטרטגיה.

חיות הסביר ש-"ePart היא חברת סטארט-אפ שמשלבת עשייה חברתית עם עשייה עסקית. על אף שיש לנו מודל עסקי ושבסופו של דבר, אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו רואים בעשייה שלנו שליחות של ממש. אנחנו רוצים לתת קול ואפשרות להשפיע לכל מי שמרגיש שיש דברים שחשובים לו, מכל הקשת הישראלית – לא משנה איפה הוא נמצא על המפה הפוליטית או לאיזו קבוצה הוא משתייך. אנחנו מנסים לגרום לכמה שיותר אנשים להרגיש שהם במגרש, ויכולים לשחק בו ולהשפיע על מה שחשוב להם. האזרח לא יצטרך לחכות ארבע שנים כדי לשים פתק בקלפי".

הפלטפורמה החדשה מצטרפת למיזמים קיימים שמבקשים להגביר את מעורבות האזרחים בפעילויות הרשויות הציבוריות בכלל והכנסת בפרט. אחד מהם הוא אתר כנסת פתוחה, שמאפשר לאזרח, בין היתר, לעקוב אחרי הצעות חוק והצבעות של הח"כים, ולקרוא פרוטוקולים של דיונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים