האקרים תומכי פלסטין פרצו למייל הפרטי של ראש ה-CIA

ההאקרים, תיכוניסטים אמריקנים, גנבו מהמייל של ברנן קובץ שהכיל חומרים רגישים ופרסמו אותם בטוויטר ● לפי החשד, הם פרצו גם לחשבונו של השר האמריקני להגנת המולדת

ג'ון ברנן, ראש ה-CIA. צילום: מתוך ויקיפדיה

האם פרשת הילרי קלינטון והמייל הפרטי חוזרת בוורסיה חדשה ודרמטית לא פחות? ה-FBI חוקר טענה של האקרים אנונימיים, שלדבריהם פרצו לתיבת המייל הפרטית של ראש ה-CIA, ג'ון ברנן, ב-AOL. ההאקרים, תיכוניסטים אמריקנים תומכי פלסטין, גנבו מהמייל של ברנן קובץ שהכיל חומרים רגישים ופרסמו אותם בטוויטר (Twitter).

החומרים, שהתפרסמו אתמול (ב') בחשבון טוויטר אנונימי של משתמש המכונה phphax, כוללים, לפי החשד, פרטים אישיים מלאים של סגל העובדים בארגון – מספרי טלפון, מספרי ביטוח לאומי ("תעודת הזהות" של האמריקנים), כתובות מייל ואפילו את הסיווג הביטחוני שלהם. חשבון הטוויטר המדובר נותר בינתיים פעיל, ומתפרסמים בו עדכונים אודות הפריצה וכן הודעות שונות וסיסמאות, ביניהן מסרים פוליטיים כמו "שחררו את פלסטין" ו-"אין אלוהים מלבד אללה".

אחד החשודים בפריצה יצר קשר עם הניו-יורק פוסט (New York Post) והציג את עצמו כ-"תלמיד תיכון". לפי העיתון, הבחור אינו מוסלמי, אבל הוא וחבר מכיתתו, שאיתו פעל, מתנגדים למדיניות החוץ האמריקנית ותומכים בפלסטין – ולכן ביצעו את המעשה. הפריצה, כך טען התלמיד, התחוללה ב-12 בחודש, ואילו המידע שהשיגו הפורצים ופורסם בטוויטר נלקח מקבצים שהיו מוצמדים ל-40 הודעות שונות שאותם הכיל, בין השאר, החשבון הפרוץ.

ההאקר הוסיף וסיפר לניו-יורק פוסט כי הטכניקה ששימשה לביצוע הפריצה היא הנדסה חברתית – הפורצים פנו לשירות הלקוחות של וריזון (Verizon), הזדהו כברנן ותוך כדי הטעיית עובדי החברה קיבלו שלל פרטים אישיים שאפשרו להם לאפס את סיסמת הגישה לחשבון המייל של ראש ה-CIA – לא פחות.

הפורץ אמר כי איתר בין המסמכים בחשבון מכתב שדן בטכניקות סודיות של עינויים, אשר בהן נוהג הארגון לעשות שימוש כנגד חשודים במעורבות בפעולות טרור.

דובר ה-CIA מסר בתגובה כי "אנחנו מודעים לשמועות שרצות במדיה החברתית בדבר הפריצה והעברנו את העניין לרשויות ולטיפולן".

בכירים בממשל האמריקני טוענים כי ה-FBI החל בחקירת המקרה, ושהשירות החשאי חוקר חשדות לפריצה נוספת שביצעו אותם חשודים – לחשבון של השר להגנת המולדת, ג'יי ג'ונסון, בקומקאסט (ComCast). לפי החשד, במקרה זה הם אף האזינו להודעות קוליות אישיות שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים