טים קוק מגלה סודות על ה-Apple Music וה-Apple TV

על-פי דבריו של מנכ"ל אפל, לשירות המוסיקה רשומים כיום כבר 15 מיליון משתמשים ואילו הטלווזיה החכמה תושק ב-26 באוקטובר ● ובכל זאת, שמר קוק עוד סוד אחד לסוף הנאום

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

כולם יודעים שענקית הטכנולוגיה, אפל (Apple), אוהבת להשאיר את הקלפים שלה קרוב לחזה, אבל הפעם הפתיע טים קוק את קהל שומעיו ואת העיתונאים שהאזינו לנאומו בכנס הטכנולוגיה העולמי שערך הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal’s WSJDLive technology conference) בלאגונה ביץ', קליפורניה.

בכנס סיפק המנכ"ל את מועד השקת הטלוויזיה החכמה והכה-מצופה של אפל בעוד חמישה ימים, ואף בישר למעוניינים כי כבר החל מה-26 בחודש ניתן יהיה להזמין את המכשיר החדשני. כבר ידוע כי הטלוויזיה החכמה של החברה תשלב שימוש באפליקציות שונות ממש כמו במחשב. "אפליקציות מהוות את כלי העתיד בתחום הטלוויזיה", הבהיר קוק לשומעיו אך הבטיח כי "בטלוויזיה שלנו יש גם יישומים נוספים".

עוד נתון שסיפק קוק בנאומו הוא 15 מיליון, והכוונה היא למספר המנויים הרשומים לשירות המוזיקה בהזרמה של אפל, ה-Apple Music, אשר הושק רק בחודש יוני, במקביל לשחרורה של מערכת ההפעלה iOS 9. באוגוסט כבר עמד מספר המנויים של השירות על 11 מיליון ומאז טיפס בארבעה מיליון משתמשים נוספים. רק 6.5 מיליון ממשתמשי השירות כבר החלו לשלם עליו כיוון שסיימו את שלושת חודשי הניסיון החינמיים שמספקת אפל למשתמשים בשלב זה.

אין לדעת מי תזכה במירוץ

שירות Apple Music כבר פועל כיום בכמעט מאה ארצות בעולם ומציע למנויים מאגר מוזיקה הכולל כ-30 מיליון שירים, עם אפשרות לבחירה במתכונת של ערוצי מוזיקה. בנוסף מספק השירות אפשרות האזנה לתחנות רדיו נבחרות. ה-Apple Music אמור להגיע גם לישראל בתחילתו של הרבעון הראשון בשנת 2016, וצפוי לעלות למשתמשים בארץ 30-40 שקלים לחודש.

הנתונים אודות העניין הציבורי והצרכני ב-Apple Music מסקרנים במיוחד את תעשיית המוזיקה העולמית, כמו גם את Spotify ו-Pandora, אשר מספקות שירותים דומים ומאוד פופולריים בעיקר למשתמשים בארצות הברית. ל-Spotify יש כיום מספר משתמשים רשומים מרשים במיוחד של 75 מיליון סאבים, אולם רק 20 מיליון מתוכם משלמים (9.99 דולר) בעבור השירות, במתכונת הפרימיום שלו. התחרות בשוק תיכנס עכשיו ללא ספק להילוך גבוה ואין לדעת מי תזכה במירוץ – Spotify בעלת הוותק והניסיון בני שבע השנים, שמאפשרת לצרוך חלק נכבד משירותי המוזיקה שלה בחינם, או אפל האמביציוזית.

דווקא כשנשאל בכנס אודות ה-Apple Watche מיאן קוק לשתף את הקהל בנותנים המדויקים של היקפי המכירות. קוק טען כי חשיפת הנתון עלולה לסייע למתחרותיה של אפל, ואולם הוא בכל זאת נשמע שבע רצון כשאמר, "הערב אני יכול לומר שמכרנו הרבה ברבעון הראשון מאז ההשקה ושברבעון ספטמבר מכרנו אפילו יותר. אני מוכן גם לחזות שנמשיך ונמכור אפילו יותר ברבעון הנוכחי".

גם בנוגע למכונית שמפתחת אפל סירב קוק לספק פרטים בכנס, אבל התייחס אל הקונספט שעומד מאחורי פיתוחה של המכונית האוטומטית (נטולת הנהג) וטען שלטכנולוגיה המתקדמת יהיה חלק נכבד בתעשיית כלי הרכב, ושזו בהחלט עומדת לעבור בשנים הקרובות שינוי מהותי. "בכוונתנו לבנות אפשרות לנהיגה כחלק אינטגרלי מחיי היומיום, כלומר שהליך הנהיגה לא יצריך מהנוסע פעולה מיוחדת", הסביר קוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים