אורקל מציגה תכנון פורץ דרך של מערכות ומעבדים בסדרת SPARC M7 החדשה

ההכרזה נעשתה ב-Oracle Open World 2015 - הכנס העסקי החשוב בתעשיית המחשוב הארגוני שנערך בסן-פרנסיסקו ● התקדמות דרמטית בהגנת זיכרון, האצת הצפנה, ועיבוד מסדי נתונים In-memory מגבירה יעילות ואבטחת קצה לקצה בשרתים ומערכות מבוססי אורקל

28/10/2015 17:36
מכריז על המעבד החדש M7 במשפחת SPARC. ג'ון פאולר, משנה בכיר למנכ"ל בחטיבת המערכות של אורקל

בכנס השנתי של משתמשי אורקל (Oracle) ושותפיה בעולם Oracle Open World הנערך השבוע כמדי שנה בסן פרנסיסקו, אורקל הציגה משפחה חדשה לחלוטין של מערכות SPARC המתבססות על SPARC M7 – מיקרו-מעבד מהפכני בעל 32 ליבות ו-256 נימים. זו החומרה בה זכתה לאחר רכישתה את Sun Microsystems לפני שש שנים, יחד עם שפת הפיתוח המתקדמת המובילה בעולם Java. המערכות מציגות "אבטחה בסיליקון" להצפנה והגנה מתקדמות מפני חדירות, "SQL בסיליקון" שמציעה יעילות חסרת תחרות במסדי נתונים, ואת הביצועים הטובים בעולם עבור יישומים של ענן, Big Data, ויישומים ארגוניים, לדברי הנהלת החברה.

בשתי הרצאות המליאה שלו, לארי אליסון, יו"ר משותף ו-CTO אורקל, הדגיש את החשיבות של הגנת מידע בשכבת החומרה הבסיסית, במעבדים, במקום לסמוך על הגנה בשכבת היישום עצמו, שקל יותר לפרוץ אותו. אי אפשר לשנות את קוד התוכנה הצרוב במעבדים, אמר, או לפחות הוא לא שמע עד היום על ניסיון מוצלח כזה.

הגנה מתמדת תמידית - יעד, אחד משישה לתכנון מערכות אורקל בענן. ואולי החשוב ביותר לדברי לארי אליסון. צילום: פלי הנמר

הגנה מתמדת תמידית – יעד, אחד משישה לתכנון מערכות אורקל בענן. ואולי החשוב ביותר לדברי לארי אליסון. צילום: פלי הנמר

והנה בכנס המשתמשים הגדול, יצא המרצע מהשק והגיעה ההכרזה של הגנת המידע בסיליקון, בעת הצגת המעבד החדש SPARC M7, שהוא גם עתיר ביצועים כמו כל דור לפניו במשפחה, אך גם מציג את ההגנה האולטימטיבית המוכרת כיום, המתבצעת בסיליקון ברמת המעבד, בלי להאט את פעילות המערכת. אליסון חזר והדגיש שלהגנה בסיליקון יתרון אדיר, בהיותה תמיד פעילה ולא תלויה במשתמש המערכת שיזכור להפעיל אותה, או לעיתים אף שוכח ומשאיר "דלת פתוחה" לתוקפים. הגנה חזקה היא אחד מששת יעדי התכנון בעיצוב הפתרונות החדשים של אורקל בעידן הענן, ולדעתו של אליסון היא צריכה להיות הראשונה, אפילו שהיא מופיעה שישית ברשימה.

מערכת מהונדסת מבוססת המעבד החדש M7

מערכת מהונדסת מבוססת המעבד החדש M7

המערכות החדשות המבוססות על מעבד SPARC M7 החדש, כולל המערכת המהונדסת Oracle SuperCluster M7 ושרתי SPARC T7 ו-7, תוכננו כך שיאפשרו השתלבות חלקה עם תשתית קיימת, ויכללו וירטואליזציה וניהול עם אינטגרציה מלאה לענן. כל היישומים המסחריים והמותאמים הקיימים יפעלו על מערכות SPARC M7 ללא כל שינוי, ועם שיפורים משמעותיים באבטחה, ביעילות ובביצועים. בנוסף, SPARC M7 הוא גם פלטפורמה פתוחה למפתחים, שיוכלו להשתמש בה ליצירת תוכנות חדשות שייהנו מיתרונות התכונות "אבטחה בסליקון" ו-"SQL בסיליקון".

מערכות SPARC M7 החדשות של אורקל כוללות:  אבטחה בסיליקון, עם ארבעה שיפורים מרכזיים חדשים בתכנון המערכות:

זיכרון מאובטח בסיליקון: לראשונה, בעולם השרתים, זיכרון מאובטח בסיליקון מוסיף בדיקה בזמן אמת של גישה לנתונים בזיכרון, וכך מסייע בהגנה מפני חדירות זדוניות וקוד תוכנה פגום, ומשפר את רמת האבטחה והמהימנות.  הגנה מסוג זיכרון מאובטח בסיליקון משמשת ב-Oracle Database 12c כברירת מחדל, וקל ופשוט להפעיל אותה עבור יישומים קיימים. אורקל מציעה גם ממשקי תכנות יישומים הזמינים להתאמה אישית מתקדמת.

הצפנה בסיוע חומרה: פריצת דרך חדשה בביצועים, עם "הצפנה בסיוע חומרה" שנכללת בתוך כל 32 הליבות ומאפשרת שימוש בלתי מתפשר ללא פגיעה בביצועים. תכונה זו מבטיחה שהלקוחות ייהנו מנתונים וזמן ריצה מאובטחים עבור כל היישומים, אפילו בעת שילוב עם שימושי מפתח נרחבים של AES ,DES ,SHA ועוד. יישומים קיימים שיעשו שימוש בהצפנה יואצו אוטומטית הודות ליכולת חדשה זו, ובכלל זה יישומים של אורקל, יישומים חיצוניים, ויישומים מותאמים.

המעבד עצמו SPARC M7

המעבד עצמו SPARC M7

SQL בסיליקון: הוספת מעבדי-עזר לכל 32 הליבות של SPARC M7 מורידה את העומס ומאיצה פונקציות נתונים חשובות, וכך משיגה שיפור דרמטי ביעילות ובביצועים של יישומי מסד הנתונים. בין הפונקציות הקריטיות שיואצו הודות למעבדי-עזר חדשים אלה ניתן לציין ביטול דחיסת זיכרון, סריקת זיכרון, סריקת טווח, סינון, וסיוע לקישור. הטלת העומס של פונקציות אלה על מעבדי העזר תורמת משמעותית ליעילות של כל אחת מליבות ה-CPU, מפחיתה את השימוש בזיכרון, ומשפרת עד פי עשרה את ביצועי השאילתות למסד הנתונים. פתרון Oracle Database 12c In-Memory תומך במלואו ביכולת החדשה בגרסה הנוכחית. בנוסף, הפונקציונליות החדשה עתידה להיות זמינה למפתחים מתקדמים המבקשים לבנות את הדור הבא של הפלטפורמות לניתוחי Big Data.

שבירת שיאי ביצועים: מערכות SPARC M7 החדשות של אורקל, שפועלות עם המיקרו מעבדים המהירים ביותר, מציגות עליונות מוכחת בביצועים עם התוצאות הטובות בעולם במעל 20 בוחני ביצועים. בנוסף לביצועי-על של יישומי מסד הנתונים, תוכנות ביניים, Java ויישומים ארגוניים של אורקל או של יצרני תוכנה חיצוניים, מערכות SPARC M7 החדשות משיגות גם ביצועים יוצאים מן הכלל בהשוואה לתחרות עבור עומסי עבודה בענן ו-Big Data.

מפת הדרכים המתממשת של משפחת מעבדי SPARK בחמש השנים האחרונות

מפת הדרכים המתממשת של משפחת מעבדי SPARK בחמש השנים האחרונות

"עד עתה, אף פלטפורמת מחשוב לא הצליחה להתמודד עם אבטחה מבלי שתהיה לכך השפעה משמעותית על ביצועי היישומים ויעילותם", אמר ג'ון פאולר, משנה בכיר למנכ"ל בחטיבת המערכות של אורקל. "היום אורקל מציגה טכנולוגיה פורצת דרך להצפנה והגנה על זיכרון מפני חדירות, במקביל להאצת הפעילות של יישומי Java, מסדי נתונים וניתוח בזיכרון הפנימי. מערכות SPARC T7 ו-M7 של אורקל ו-Oracle SuperCluster M7 מבשרים על עידן חדש במחשוב, שהוא מאובטח ויעיל בעת ובעונה אחת".

"השקעות הליבה של אורקל ב-SPARC M7 מציעות יכולות חלוציות עבור אבטחת מידע, יעילות מסד נתונים וביצועים, אשר חורגות מעבר לעומסי העבודה בארגון ומגיעות לענן ול-Big Data. זו ההתקדמות החשובה ביותר במיקרו מעבדים ותכנון מערכות SPARC בעשור האחרון", אמר מתיו איסטווד, סגן נשיא בכיר בקבוצת Enterprise Infrastructure and Datacenter של IDC.

עקרונות תכנון מאוזן: מעבד SPARC M7 החדש עומד במרכז התכנון של קו המוצרים החדש של מערכות SPARC M7, שנע מ-32 ועד 512 ליבות ו-256 עד 4.096 נימים, ועם זיכרון שמגיע עד 8 טרה-בייט. השבב של SPARC M7 כולל מעבד במהירות 4.1 GHz עם 32 ליבות ו-256 נימים, שנותן מענה לעומסי העבודה התובעניים ביותר בזכות תכנון עתיר-ביצועים מאוזן, המקיף את כל גורמי הזיכרון, IO, והמדרגיות. בנוסף, אורקל שיפרה את כל שאר היבטי התכנון בהשוואה לדור הקודם, כשהיא משיגה ביצועי single-thread משופרים וזמן אחזור מקוצר.

טכנולוגיה שמציגה תוצאות: מערכות SPARC M7 החדשות של אורקל מספקות אבטחה וביצועים יוצאי דופן, כפי שהמחישה התוצאה שוברת שיאים של בוחן הביצועים SPECjEnterprise2010 עבור מסדי נתונים ו-Java. אורקל הריצה את בוחן הביצועים בהצפנה מלאה, כדי להדגים את רמות האבטחה, היעילות והביצועים שמערכת SPARC M7 מגיעה אליהן. שני שרתי SPARC T7-1 מוצפנים במלואם היו מהירים יותר מהתוצאה השנייה בטיבה שהציגו צמד מערכות IBM Power8 בעלות 4 מעבדים, שהריצו את אותו עומס עבודה מוצפן. תוצאות בוחן הביצועים TeraSort של SPARC M7 מוכיחות את עליונותו על פני יבמ (IBM) בהרצת Hadoop, במקביל לשימוש בהאצת הצפנה של SPARC M7 תוך השפעה זניחה על הביצועים. SPARC T7-4 אחד עם 128 ליבות, שעושה שימוש במערכת קבצים מוצפנת AES-256-GCM, מהיר פי 3.8 מאשכול 8-node IBM S822L Power8 לא מאובטח עם 192 ליבות. לקוחות יכולים להריץ עומסי עבודה מוצפנים במלואם ביתר יעילות וללא פגיעה בביצועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים