ג'וש סילברמן, סקייפ: "בגלל הרשת, מהפכות שהתרחשו פעם ב-200 שנה קורות כיום בכל חצי שנה"
"כיום, הרשת מאפשרת גישה לכל המידע להיות נגיש במקום אחד, וכל דבר ניתן להפוך לדיגיטלי: קול, כפי שעשתה סקייפ, או כסף, כפי שעשתה PayPal" - כך אמר סילברמן בוועידת הנשיא ● לדבריו, "סקייפ בקושי בת שש שנים, 480 מיליון משתמשים רשומים בה ו-3,000 מצטרפים ביום" ● מוריס לוי, יושב ראש ומנכ"ל מועצת המנהלים של פאבליסיס גרופ: "בתוך חמש עד שבע שנים, האינטרנט יעבור את אמצעי התקשורת האחרים"
"בימים הראשונים של האינטרנט, הרשת הייתה הרחבה של הדפוס, שבמסגרתה הועלה מידע סטטי לאינטרנט. אחר כך התחלנו בפעילויות בסיס נתונים. כיום, הרשת מאפשרת גישה לכל המידע להיות נגיש במקום אחד, וכל דבר ניתן להפוך לדיגיטלי: קול, כפי שעשתה סקייפ (Skype), או כסף, כפי שעשתה PayPal – הכול יכול להפוך לאפסים ואחדים, כל דבר ניתן להפוך לנתונים"; את הדברים הללו אמר ג'וש סילברמן, נשיא סקייפ, בפאנל בכירים בענפי המדיה החדשה, שנערך במסגרת ועידת הנשיא, המתקיימת בימים אלה בירושלים.
"אם תחשבו על ההיסטוריה של המדיה", הוסיף, "מכבש הדפוס אפשר לנו לראשונה ללמוד מהידע של העבר, האינטרנט אפשר לגדול על כך. ככל שאנחנו מהירים יותר בהפצת מידע, אנחנו מגיעים ליותר חדשנות. מהפיכות שקרו פעם ב-200 שנה מתרחשות היום בכל שישה חודשים".
"סקייפ בקושי בת 6 שנים, 480 מיליון משתמשים רשומים בה ו-3,000 מצטרפים ביום. כ-8% מהתעבורה הבינלאומית עוברת דרכנו, ברובה בחינם", אמר. "אם בעבר היה מכשיר ייעודי לשיחות – הטלפון – כיום, כל מחשב אישי המחובר לאינטנרט נהפך למכשיר תקשורת".
לדבריו, "מכשירי סלולר הם סוג של PC. אנשים משתמשים בהם כדי לסחור במניות, לראות סרטים ו.. אה, גם כדי לדבר". סילברמן גם מתח בכנס ביקורת על חברות הסלולר, שמנסות למנוע שימוש של לקוחותיהן בסקייפ.
לדבריו, אנשים מדברים בימים אלה בווידיאו כדבר מובן מאליו: "שיחות וידיאו הן כשליש מכלל דקות השיחה בסקייפ".
סילברמן סיכם באמרו, כי בעתיד "נראה מחזור גדול של חדשנות מפרה בענפים רבים". הוא הוסיף, כי בשנה הבאה תציע החברה יישום ייעודי לאנשי עסקים וארגונים.
מוריס לוי, פאבליסיס גרופ: "מה שהטלוויזיה מציעה לא יהיה בעתיד רלוונטי לקהל"
ג'ימי וולס, מייסד ויקיפידיה (Wikipedia), דיבר בכנס על הבת שלו. "היא בת תשע, יש לה שלושה בלוגים שהיא מעדכנת בכל יום, הרבה חברים שהיא מתכתבת איתם במסרים מידיים. היא כמעט שלא רואה טלוויזיה, מעדיפה דברים אינטראקטיביים". לדבריו, "כשמסתכלים על המגמה, כשרואים דברים כמו ויקיפדיה שהפכה ענקית, קיימים הסיכויים שבעוד 10 שנים נאמר, כי זו הייתה רק ההתחלה".
מוריס לוי, יושב ראש ומנכ"ל מועצת המנהלים של פאבליסיס גרופ (Publicis Group), דיבר על ענקית החיפוש גוגל (Google). "היא נותנת הכול בחינם, ומי שמשלם על זה אלה אנחנו, אנשי הפרסום", אמר. "האינטרנט, הסלולר והדיגיטציה משנים את העולם. הצרכנים לא משתמשים באינטרנט רק לתקשורת, זו רק אחת התכונות הזניחות שלו, אלא מבצעים באמצעותו טרנזקציות, חינוך, מידע. יש דברים שאתה רואה באינטנרט שאף פעם לא היו מעלים אותם לשידור בטלוויזיה, והם מגיעים לקהל גדול יותר מאשר אתה יכול לראות שם". לדבריו, "כאשר אתה פונה למישהו פנים מול פנים, אין צורך להיות פורמלי כמו בפרסום טלוויזיוני רגיל, של 30 שניות. צריך להמציא שפות חדשות".
הוא ציין, כי "האינטרנט הוא המדיה השלישית בגודלה בעולם, עם 11%. בתוך שנתיים-שלוש הוא יגיע ל-15%, ובתוך חמש עד שבע שנים – לקרוב ל-20%, ותעבור את העיתונות, הרדיו ומאוחר יותר גם את הטלוויזיה". לגבי מדיום זה, הוא חזה ש-"הטלוויזיה, כגורם משפיע וכגורם שבו מושקעים עיקר כספי הפרסום, תישאר יציבה מספר שנים, ומ-2015 תתחיל לאבד קהל, פשוט משום שמה שהיא תציע יהיה לא רלוונטי לקהל שרגיל לדברים אחרים. בבריטניה, כבר השנה הוציאו המפרסמים יותר תקציבים לפרסום באינטרנט מאשר בטלוויזיה".
בפאנל דיבר גם ד"ר מתיאס דופנר, יושב ראש ומנכ"ל אקסל שפרינגר (Axel springer) – חברת המדיה הגדולה בגרמניה, שיש לה עיתונים בכל העולם. כיום, מרוויחה החברה שני שליש מהכנסותיה מפעילות באינטרנט. דופבר סיפר, כי כשביקר עם משלחת מהקבוצה במטה גוגל בקליפורניה, הוא ראה שם פסל של דינוזאור. העיתונות הכתובה מרגישה, לדבריו, כדינוזאור על סף הכחדה. "עם זאת", אמר, "אין לנו כל מחשבות להתאבד".
לדברי דופנר, אין טעם לאסור על תכנים שליליים ברשת. "אסור לנו לשלוט באינטרנט, אחרת זה יהיה המודל הסיני. זה לא מה שאנחנו צריכים. צריך להדגיש, כי יש ברשת המון מידע ברמה גבוהה – אתרים מדעיים, ובפרט אתרים רפואיים. צריך לעודד ואפילו למצוא דרך לתמרץ כספית אנשי אקדמיה להעלות חומרים, הרצאות וכדומה לאינטרנט. בכל העולם חסרים מורים טובים, וזו יכולה להיות דרך להגיע לתלמידים ולהעשיר אותם". סילברמן העיר על דבריו של דופנר ואמר: "חייבים להגביר את החשיבה הביקרותית, כדי שאנשים יידעו מה נכון ומה לא".
מנחה הפאנל, ד"ר יוסי ורדי, הפתיע את המשתתפים בו כאשר ביקש מד"ר רות וסטהיימר, הכוהנת הגדולה של החינוך המיני, לשאול שאלה. היא טענה שהאינטרנט גורם להיעדר מגע וחום אנושי. תום גלוסר, מנכ"ל תומסון רויטרס (Thomson-Reuters), אמר בתשובה לשאלה, כי הוא ואשתו הכירו דרך ICQ, וכי הם מצפים לילדם הראשון, כך שמגע אינו מהווה בעיה, לדבריו. וויילס הוסיף כי היכולת לדבר בסקייפ מאפשרת היום קשר בין סבים וסבתות לנכדיהם על פני מרחקים גדולים ואיזורי זמן, ומהווים כלי לחיזוק הקשר בתוך המשפחות.
תגובות
(0)