אפל מביסה את עובדיה בבית המשפט

עובדי ענקית הטכנולוגיה המועסקים ברשת חנויות החברה, התבקשו לעבור בדיקה של תיקיהם כדי לוודא שלא גנבו מהחברה דבר ● העובדים הגישו תביעה ייצוגית ובצער רב, גם הפסידו

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

החברה מקופרטינו, קליפורניה, יודעת להביס את מי שמתקומם נגדה, במיוחד אם מדובר בעובדים זוטרים.

עובדים המועסקים ברשת חנויות אפל (Apple) בארצות הברית, במרכזי העודפים, חשו מושפלים בשל נוהל בדיקת תיקיהם והחליטו לעשות מעשה – לפי מסמכי התביעה הייצוגית שהוגשה לבית המשפט, שניים מעובדי חנויות החברה בחרו להתלונן בפנייה ישירה אל מנכ"ל אפל, טים קוק. הם הציגו בפני קוק טענה שהבדיקה, אשר מטרתה לוודא כי איש מהעובדים לא גונב סחורה מהחנויות, משפילה אותם וגורמת להם מבוכה גדולה.

לאחר שהפנייה למנכ"ל לא הושיעה, הגיש עו"ד לי שאלוב תביעה ייצוגית לבית המשפט בשם יותר מ-12 אלף עובדי חנויות החברה (כיום ובעבר). התובעים, אמנדה פרלקין ודין פל טענו בפני בית המשפט שבדיקת וסריקת התיקים וחפציהם האישיים של עובדי החנויות מתבצעת בכל פעם שמי מאנשי המכירות עוזב את החנות, גם אם מדובר רק ביציאה להפסקת צהריים. העובדים תבעו מאפל פיצוי כספי הן על הביזוי והן על הזמן שנגזל מהם בזמן שנציגי החברה מחפשים בתיקיהם.

וויליאם אלסופ, שופט בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו, דן במקרה ופסל את התביעה הייצוגית בקביעה כי עובדי אפל יכולים להגיע לעבודתם ללא תיקים וכך לא יסבלו מהעיכובים ומהמבוכה בגין הבדיקה. בנוסף ציין השופט שאיש מהעובדים התובעים לא הגיש לבית המשפט מסמכים המעידים על צורך מיוחד בהבאת תיק למקום העבודה.

בפסיקתו, כתב השופט אלסופ כי "במקום לאסור על עובדיה להביא איתם אל החנויות תיקים ומכשירים אישיים מתוצרתה, החברה כן מאפשרת לעובדיה להכניס את מכשירי האפל שלהם ואת תיקיהם אל החנות שבה הם עובדים וזאת בתנאי שיעברו חיפוש בחפציהם עם עזיבת החנות. בעשותה כן בחרה אפל לנקוט בצעד מעודן במיוחד על-מנת למנוע גניבות".

עורך הדין שאלוב מסר בשם התובעים את אכזבתם מהפסיקה והבטיח כי האפשרויות העומדות לרשות התובעים ישובו ויבחנו, כולל אפשרות לערעור על הפסיקה.

דובר מטעם אפל סירב להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים