כותבים ביקורות ב-Google Maps? החברה תעניק לכם בונוס!

באפליקציית הניווט הפופולרית זקוקים לעזרה ומעורבות גבוהה של המשתמשים ● הכוונה לאלה המכונים "מדריכים מקומיים", המספקים ביקורת, מידע והתייחסויות נוספות למקומות שמופיעים על גבי המפה

Google Maps

גוגל (Google) מעוניינת בביקורות רבות ומקוריות יותר באפליקציית הניווט שלה, Google Maps, ולכן החליטה לעדכן את תכנית המדריכים המקומיים שהיא מפעילה ולעודד באמצעות פרסים, משתמשים שנכונים לפרסם באפליקציה באופן קבוע ביקורות, להעלות אליה תמונות, וכן להוסיף מידע אודות מסעדות, אתרים תיירותיים, ועוד יעדים שראויים לבחינה. הבונוס שתעניק גוגל למדריכים אולי לא שווה זהב אבל הוא בהחלט שווה נוחות וגם יוקרה בעבור מי שיש לו עניין גבוה במחשב ובאינטרנט בכלל ובאפליקציית המפות בפרט – במסגרת תכנית מיוחדת של צבירת נקודות בגין מעורבות תגדיל החברה את שטח האחסון של כל המדריכים המקומיים ב-Google Drive.

למדריכים שיגיעו לרמה 2 של מעורבות התנדבותית באפליקציית המפות תקדים החברה את האפשרות להכיר מוצרים חדשים שלה, ואילו המתאמצים במיוחד שיגיעו לרמה 3 יזכו בתג שיוצמד לשמם וכן לקרדיט על ביקורת או אינפורמציה שהם אחראים לה. המדריכים האמביציוזיים ביותר ירצו, כנראה, לשאוף אל רמה 4 האטרקטיבית, שמעניקה פרס משתלם במיוחד בדמות אקסטרה מקום בנפח של 1 טרה בייט ב-Google Drive, שמחירו למשתמשים משלמים עומד על 9.99 דולר בחודש. לאור שינויי המדיניות ונפחי האחסון ב-OneDrive שעליהם הודיעה מיקרוסופט (Microsoft) ממש לאחרונה, ההצעה של היריבה המיתולוגית גוגל היא בהחלט דרך מצוינת להשיג מקום אחסון גדול בנפח טרה-בייט שלם מבלי לשלם.

מדריכים מקומיים שיטפסו עד לרמה 5, לאחר שיצברו 500 נקודות בשל מעורבותם בתכנית, יוכלו לפנות בבקשה להשתתף במפגש הפסגה הראשון של המדריכים המקומיים שיתקיים בשנת 2016. גוגל טרם סיפקה פרטים מקיפים אודות האירוע, אך בישרה כי מי שייבחרו להשתתף בפסגה יוכלו "לפגוש מדריכים בכירים מכל רחבי העולם, לבקר בקמפוס גוגל, ולשמוע על החידושים המתקדמים ביותר בכל הנוגע ל-Google Maps".

מספקים תחרות

לאט ובטוח במהלך השנה החולפת הרחיבה החברה את תכנית המדריכים המקומיים שלה, לצורך העשרת Google Maps במידע רלוונטי ועדכני. באוגוסט בחנה גוגל תכונה חדשה לאנדרואיד, שתפקידה לזהות תמונות אוכל שצולמו במסעדה (foodographs) ולהעלות אותן אוטומטית לאפליקציה, תוך שהיא מצמידה את התמונות למיקום הנכון כך שמשתמשים אחרים יוכלו לראות מה היצע המזון במקום. בעבור מי שיהיה מעוניין בכך, הוספת תמונות אוכל ממסעדות תעניק עוד נקודות שייצברו לזכות המדריך בתכנית.

המדריכים המקומיים של גוגל יספקו תחרות, כך מקווים בחברה, גם כנגד מדריכים מקוונים מוכרים אחרים, דוגמת Yelp, שאיתה מנהלת ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו מערכת יחסים סוערת. לדוגמה, בשנת 2011 התעמתה Yelp עם גוגל בקפיטול היל עת האשימה אותה באיומים להעלים את תכניה ממנוע החיפוש של גוגל אם Yelp לא תניח לענקית החיפוש להשתמש בתכניה כרצונה.

Google Maps היא כיום אפליקציית הניווט האהודה ביותר ומובילת תחום המפות המקוונות, אבל לאחרונה מנסה אפל (Apple) לספק תחרות ולזכות בהובלה עם ה-Apple Maps' shaky שלה, שצוברת יותר פופולריות לאחר שנוספה לה הדרכת תחבורה ציבורית חדשה. בקרוב תעשה החברה מקופרטינו, קליפורניה, עוד מאמץ להפוך למובילה בתחום עם אינטרפרטציה משלה ל-Google's street view. עושה רושם שבאמצעות הרחבת והעשרת איכותן של הביקורות המקוריות מטעם המדריכים המקומיים אודות מקומות בכל רחבי העולם משתדלת גוגל לא רק לעקוף בחינניות מתחרים כמו Yelp ואפל אלא גם לשמר את האפליקציה שלה כמובילה בתחומה, ועדיין כיותר מושכת בעבור מיליארדי התועים והתוהים בדרכי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים