מילת השנה של מילון אוקספורד היא אימוג'י "בוחק"

לפי הבחירה המעניינת במילה של 2015 ניכר שכנראה מתוך רצון שלא להשאיר את המילון מאחור ולדואג שיהיה אקטואלי גם בעידן הנוכחי, הובן שיש צורך להכיר בשינויים וברוח התקופה ● ומה מסמל יותר שינוי מאותם פרצופים צהובים שלא ניתן להיפטר מהם?

בתי את בוכה, או צוחקת? פוליגרם תזהה

רגע היסטורי לאימוג'ים – אותם איורים קטנים ומלאי רגשות שהפכו לחלק ממנעד ההבעה של כולנו מאז 1999. מילון אוקספורד הכריז השבוע כי "מילת השנה" שבחר הפעם, שונה מאותן יחידות שבנויות מאותיות מסורתיות ומשמימות שנבחרו בעבר, ומדובר למעשה על חידוש מרענן שאולי אינו מילולי אבל בהחלט משמש לצורך הבעה בעבור כולנו. קבלו אותו – האימוג'י הבוכה מרוב צחוק (או אושר, הפרשנות לבחירתכם)!

מילונים, במתכונתם כספרים עבי כרס היושבים מאובקים על ספרייה ביתית, הם כבר מזמן מחזה נדיר שהוחלף במילונים מקוונים המתעדכנים בקלות כל העת, ממש כמו השפה שנדמה שמשתנה (ויש שיטענו שמתרדדת) תדיר. העולם המקוון, המהיר והשוצף רץ מהר וחלקנו תרים כל הזמן אחרי דרכים מהירות להתבטא בו. לפי הבחירה המעניינת במילת השנה של 2015 ניכר שקברניטי מילון אוקספורד, כנראה מתוך רצון שלא להשאיר את המילון מאחור ולדואג שיהיה אקטואלי גם בעידן הנוכחי, הבינו שיש צורך להכיר בשינויים וברוח התקופה. ומה מסמל יותר את שינויי דרכי ההבעה מאותם אימוג'ים, שנולדו ברשתות הסלולר היפניות ומאז פיתחו יחסים פשוט עם כל העולם?

היבט ליבה של חיים בעולם דיגיטלי

"על אף שאימוג'ים הפכו בעיקר לסמן זיהוי של הודעות טקסט של בני נוער מזה זמן מה, תרבות האימוג'י נטמעה בשנה האחרונה לתוך המיינסטרים העולמי", נכתב בהודעה שמסר המילון לעיתונות. "האימוג'ים נועדו לגלם היבט ליבה של חיים בעולם דיגיטלי, כי הם מונעים מבחינה ויזואלית ורגשית ומתאפיינים באובססיביות ומיידיות". גם נשיא מילון אוקספורד, קספר גראטוול, הסביר את הבחירה הייחודית ואמר כי "ניתן לראות שהאלפבית המסורתי נלחם במאה ה-21 בדרישה למהירות, לוויזואליות ולממוקדות תקשורתית. בהתחשב בכך, אין כל פלא שתסריט שמבוסס על תמונות בסגנון אימוג'י נכנס לתמונה על-מנת למלא את הפערים הללו. האימוג'י הוא גמיש ומיידי ומוסיף בצורה יפהפייה טון לדרכי הביטוי".

כבר בשנים קודמות הפגין צוות המילון של אוקספורד קבלה של תהליכים שפתיים חדשניים עת בחר במילים כמו סלפי ו-Vape (עישון סיגריות אלקטרוניות) כמילות השנה שלו, והפעם הפגין את היותו מתקדם בעצם הבחירה, שבוצעה בשיתוך פעולה עם חברה בשם SwiftKey. לצורך בחירת האימוג'י המסוים נבדקו באופן סטטיסטי אופני השימוש באימוג'ים השונים, והנבחר המאושר עד דמעות היה האימוג'י הבוחק (בוכה-צוחק), שהשימוש בו כאמצעי הבעה סמלי גדל השנה ב-20% בבריטניה וב-17% בארצות הברית.

אגב, ברשימת המועמדים הסופית לתואר של המילון הופיע גם הסמל חוסם המודעות (add block) וכן המלים (כן, כן, עדיין יש מלים שעושים בהן שימוש) פליטים, Brexit (שמשמעה עזיבה פוטנציאלית של בריטניה את האיחוד האירופי) וכן lumbersexual (מילה המתארת צעיר מזוקן ולבוש חולצה משובצת. דה!).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארנבון

    אמרתם אימוג׳י?קבלו את זה! http://youtu.be/fg9-jucCTng

אירועים קרובים