גרטנר: הוצאות ה-IT העולמיות ישובו לצמוח ב-2010 בשיעור של 3.3%

הוצאות המיחשוב הגלובליות תגענה ל-3.3 טריליון דולרים, כך נמסר בכנס שערכה חברת המחקר ● 2009 הייתה השנה הגרועה ביותר אי פעם ל-IT, עם ירידה של 5.2% ● תקציבם של מחצית מהמנמ"רים לא יחווה גידול או אף יופחת גם בשנה הבאה

2009 הייתה השנה הגרועה ביותר אי פעם לענף המיחשוב העולמי, אולם ההתאוששות צפויה להגיע כבר בשנה הבאה: ב-2010 צפויות ההוצאות העולמיות על IT לשוב ולצמוח, בשיעור של 3.3%, ולהגיע ל-3.3 טריליון דולרים; כך עלה מכנס שערכה חברת המחקר העולמית גרטנר (Gartner) בשבוע שעבר באורלנדו, פלורידה.

בתחזית קודמת של חברת המחקר, שנעשתה לפני כחצי שנה, צפתה גרטנר ירידה בסדר גודל של 3.7% בהוצאות המיחשוב העולמיות, אשר היו אמורות להגיע לכדי 3.234 טריליון דולרים. אלא שבשבוע שעבר קבעה גרטנר, כי ב-2009 ירדו הוצאות ה-IT העולמיות בשיעור של 5.2%. "ענף ה-IT יחזור אמנם ליהנות מצמיחה ב-2010, אולם לפני 2012 לא ניתן לצפות, כי השוק יתאושש עד כדי רמות ההכנסה שמהן הוא נהנה ב-2008", אמר פיטר סונדרגרד, סגן נשיא בכיר בגרטנר ומנהל חטיבת המחקר. לדבריו, בשנה הבאה תקציב ה-IT של יותר ממחצית המנמ"רים לא יגדל ויעמוד על 0% או פחות. "מצב זה עתיד להשתפר בהדרגתיות רק ב-2011".

בתוך עולם המיחשוב, תחום החומרה, כצפוי, הוא הנפגע העיקרי מהמשבר הכלכלי העולמי. שוק החומרה צפוי לחוות השנה ירידה של 16.5% במכירות שלו, ולעמוד על 317 מיליארד דולרים. גם בשנה הבאה, צופה גרטנר, הוצאות החומרה תהיינה ללא שינוי. בהוצאות הטלקום העולמיות ב-2009 מסתמנת ירידה של 4%, עם הכנסות צפויות של כמעט 1.9 טריליון דולרים. ב-2010 צפויות הוצאות הטלקום לגדול ב-3.2%. ההוצאות על שירותי ה-IT בעולם צפויות להגיע השנה ל-781 מיליארד דולרים, ולחוות צמיחה של 4.5% ב-2010. הוצאות התוכנה בעולם ירדו ב-2.1% ב-2009, ואילו ב-2010 צפוי תחום מכירות התוכנה לחוות גידול של 4.8%.

בניתוח גיאוגרפי, צפויים האזורים המתפתחים לחזור למצב של גידול יציב. "עד 2010, ההאצה בהוצאות ה-IT והגישה התרבותית הייחודית הקיימות בכלכלות הללו, תשפענה באופן ישיר על תכונות המוצר, על מבני השירות ועל ענף ה-IT בכללו. נראה, כי המושכות כבר לא יהיו בידיו של עמק הסיליקון", אמר סונדרגרד. הוא ציין שלושה תחומים בתעשייה שישפיעו בעתיד על כלל עולם ה-IT. האחד, מיחשוב מודע להקשר – משמע, כזה היוצר מינוף של מידע אודות משתמשי הקצה, על מנת לשפר את איכות הקשר. "שירותים מועשרי הקשר ההולכים ומתפתחים", אמר סונדרגרד, "ישתמשו במיקום, בנוכחות, במאפיינים חברתיים ובנתונים סביבתיים נוספים כדי לצפות את צרכיו המיידיים של משתמש הקצה, ולהציע לו פונקציות שימושיות ומתוחכמות יותר, אשר מודעות לסיטואציה".

תחום נוסף שיקבל בשנים הקרובות משנה חשיבות, הוא טכנולוגיה תפעולית – OT. לדברי סונדרגרד, "מדובר בהתקנים, חיישנים ותוכנות, אשר משמשים לשליטה ולניטור של נכסים פיסיים ושל תהליכים בזמן אמת. זאת, על מנת לשמור על שלמות המערכת. הגידול המהיר של ה-OT מגדיל את הצורך בתצוגה מאוחדת של מידע המכסה תהליכים עסקיים ומערכות בקרה". התחום השלישי אותו ציין האנליסט, הוא אסטרטגיה מבוססת דפוסים. "זהו מודל חדש, הקשור ליישום של מסגרת לחיפוש, לבניית מודלים ולהתאמה לאינדיקטורים מובילים, היוצרים דפוסים בשוק, והוא מנצל אותם להשגת יתרון תחרותי", אמר. "אסטרטגיה מבוססת דפוסים תאפשר לארגונים להבין טוב יותר את מה שקורה בשוק במונחי ביקוש, ויתירה מזאת – אף לאתר אינדיקטורים מובילים של שינוי, ולזהות ולכמת את הסיכונים הצצים ביחד עם הדפוסים החדשים, במקום להמשיך ולהתמקד באינדיקטורים לא עדכניים של ביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים